2021-ben igazán kell a marketinges

Főbb pontok:

2021-ben – még a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak ismeretében – jobban kell egy tapasztalt marketinges, mint valaha. A korábbi években is mindig az utolsó pillanatban hívtak szakembert a legtöbb vállalkozáshoz, amikor már súlyos volt a helyzet, és minden forrás elfogyott. Ilyenkor pár hét alatt akarták helyrehozni az addig felhalmozott problémákat, ami szinte lehetetlen. Eddig legalább konjunktúra volt, most viszont gazdasági visszaesés vagy krízis jöhet, ami még jobban rányomja a bélyegét a működésre.

Egyrészt a gyenge vásárlóerő miatt sokaknak csak egy esélye van; kevés vállalkozó engedheti meg magának, hogy drága hibákat kövessen el, mert gyorsan finanszírozási nehézségekbe ütközhet. Ugyanakkor rengeteg új webáruház jelent meg a piacon a karantén és a digitális átállás miatt, bár többségük félkész, vagy sok minden hiányzik a profi működéshez. A tulajdonosok közül sokan még mindig abban bíznak, hogy majd „bejön” a forgalom, és akkor elkezdenek költeni egy minőségi honlapra vagy marketingre. Ez azonban kimondatlanul is versenyhátrányt jelenthet egy telített piacon, hiszen a torta – vagyis a fizetőképes kereslet – most kisebb, és egyre többen küzdenek érte.

Az okos vállalkozó már az indulás legelső lépéseinél bevon egy szakértőt, aki felvázolja a valós költségeket, a megtérülési lehetőségeket és az elkerülendő buktatókat. A gazdasági fellendülés idején is könnyű volt bedőlni a „csak nyiss egy üzletet forgalmas helyen vagy egy webshopot, és majd jönnek a vevők” típusú tanácsoknak, de 2021-ben ez fokozottan veszélyes. Egyrészt még kevesebb tér van a kísérletezésekre, másrészt sokan, akik elestek a bevételtől, minden eszközzel próbálják eladni az ötleteiket, akár svindli vagy félinformációk segítségével is.

Csak 5775 Ft
kozepen

Szerintem a járvány gazdasági hatásai február környékén fognak igazán kicsúcsosodni. A február sok ágazatban egyébként is visszaesést hoz, ráadásul a kereslet is változóbb lehet, így a vállalkozásoknak nagyjából három hónapjuk van arra, hogy felkészüljenek, és megtalálják a megfelelő marketinges szakembert. Viszont hiába találnak rá a legjobb tanácsadóra, ha ők maguk nem értik a legalapvetőbb marketingfolyamatokat. Legalább annyi tudásra és gyakorlatra szükség van, hogy megfelelően tudják feltenni a kérdéseiket, és értsék, miről beszél a marketinges. Én például most tudatosan fejlesztem magam pszichológiai területen: hetente konzultálok szakemberekkel, pszichológiai témájú könyveket olvasok, mert látom, hogy a fogyasztói motiváció, a viselkedésmód, a döntési folyamat rendkívül sokrétű. Jobban értem így az embereket, és ezáltal hatékonyabban tudok hirdetéseket tervezni.

A tanulás örök, vállalkozóként soha nem lehet teljes mértékben „kiengedni”. Nem szabad mindent másra bízni – még a marketingre sem. Mindenképpen érdemes rászánni az időt, hogy tájékozódj, utánanézz a piaci trendeknek, és legyen egy alapvető rálátásod azokra a marketingeszközökre, amelyekkel majd szakértő bevonásával dolgozol. Ez a szemlélet ráadásul csökkenti a kockázatot, hogy bármely „megélhetési” tanácsadó vagy svindler rábeszéljen téged valamilyen drága, de értelmetlen kampányra. Nem véletlenül mondják, hogy a legjobb befektetés a tudás – hiszen az információk helyes értelmezésén és a marketing-stratégiák megalapozott kiválasztásán sokszor a vállalkozás sorsa múlhat.

 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

DISC-modell használata az értékesítésben

Az értékesítés ritkán a „jobb ajánlatról” szól, és még ritkábban a „jobb emberről”. Sokkal gyakrabban dől el azon, hogy a vevő milyen kommunikációs ritmusban képes meghallani, amit mondunk. A DISC-modell – Domináns (D), Befolyásoló (I), Stabil (S), Szabálykövető (C) – ehhez ad gyakorlati térképet. Nem személyiségdiagnózist készít, hanem akcióképes nyelvet ad ahhoz, hogy percek alatt...

Bevezetés: „Generation Nice” – szép címke, gyenge bizonyíték

A „Millennials = Generation Nice” narratíva jól hangzik. A sajtó szívesen használja: emberközpontúbb, közösségibb, együttérzőbb fiatalokról beszél, akik a társadalmi hasznosságot a pénz elé helyezik. A gond az, hogy ez a kép leginkább stílusleírás, nem pedig adat. Ha a „milyen a generáció” kérdésre kutatási idősorokkal válaszolunk – vagyis ugyanazokat a kérdőíveket hasonlítjuk össze több évtized...

Mi az a Alpha Generáció?

A „Generáció Alpha” kifejezés azokat a gyerekeket és fiatalokat jelöli, akik nagyjából 2010 és 2024 között születtek – vagyis teljes egészében a 21. században. A címke Ausztráliából indult, demográfiai és piackutatási körökben terjedt el, és ma már a média, az oktatás és a marketing is rutinszerűen használja. A kérdés azonban nem az, hogy létezik-e ez...

Az AI nem ébred fel: fázisátmenetek a nagy nyelvi modellekben

„Az AI felébredt.” – sokszor találkozom ezzel a sejtelmes, mégis kényelmes narratívával. A jelenséghez tartozik egy menő szakkifejezés is: „emergens képességek”. A történet vonzó, mert drámát ígér: a kis modellek még „nem tudnak semmit”, a nagyoknál viszont egyszer csak felkapcsolódik a villany. Csakhogy a legjobb adatok és elméleti eredmények alapján ez a kép félrevisz. Amit...

Itt érsz el

© Copyright 2025