Mennyit fejlődhetsz fél napos tanácsadással?

Főbb pontok:

Ez nagyban függ attól, hogy melyik szakaszban jársz. Én három ilyen nagy szakaszt különböztetek meg:

– A vállalkozását fontolgató vagy kezdő.
– A haladó, ahol már van bevétel.
– Az éppen csődbe menni készülő vállalkozás.

Mind a három szakasz esetében lehet fejlődni, de a fejlődés mértéke leginkább az eddig beletett munkán múlik és a hozzáadott értéken. 

A kezdő vállalkozások esetében általában a hozzáadott értéket nekünk kell kitalálni, szóval olyankor a vállalkozót még csak pályára állítjuk. Abban is segítünk nekik, hogy mit dolgozzanak az elkövetkezendő 6-12 hónapban. 

Csak 5775 Ft
kozepen

A haladó vállalkozásoknál a tanácsadás után sokszor azonnal mérhetőek az eredmények, hiszen ott már vannak adatok, így azt tudjuk optimalizálni, illetve segítünk új irányokat is kitalálni, és ötletelni. Ebben a szakaszban általában csőlátás szokott kialakulni, így senki sem látja az erdőt a fától. Izgalmas és hálás feladat olyan dolgokra rávilágítani, amleyeket nem vettek észre. A tanácsadás árát pedig az ebben a szakaszban lévők fizetik ki örömmel.

A csőd szélén álló vállalkozásokba hívnak el a legtöbbször. Ez nagyon megterhelő szokott lenni, mert folyamatosan kell koncentrálnom. Fel kell tárnom mind a vállalkozás bajait, mind a vállalkozóét, csapatáét. Rövid időm van erre, így a megérzéseimre, első benyomásaimra is hagyatkoznom kell. Nemegyszer mutatják nekem az idilli képet, miközben kiderítem azt, hogy a munkatársak nem kapják meg a pénzüket rendesen, ezért tesznek az egészre. Káoszt, rendszertelenséget is gyakran szoktam tapasztani. Gyakran a vállalkozás ellensége valamelyik marketingessé kinevezett családtag. Ha megérzem azt, hogy nem ért hozzá, akkor finoman elkezdek alulról indítani, lehetőleg nem megsértve senkit, és úgy hogy ők maguk ismerjék fel azt, hogy a marketinges pozíciót betöltő nem ért hozzá. Így megkérdezem azt, hogy melyik a kedvenc szövegírási formulád, melyik a kedvenc reklámpszichológiai könyved, melyik marketingesre nézel fel, melyik a kedvenc pszichológiai trükköd stb.  

Minden helyzetben lehet fejlődni, és minden helyzetben lehet tenni kisebb és nagyobb felismeréseket is. Egy valamit nem tudok adni: időt. A legtöbben pedig az időt nem tudják kivárni, ezért mennek tönkre, vagy ezért nem tudnak fejlődni. 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

PNG, zombie hands holding brain, isolated on white background.

Miért hoz rossz döntéseket az emberi agy?

„A racionalitás nem az alapértelmezett üzemmódunk. Az intuíció sokszor gyorsabb – és veszélyesebb.” – Dajka Gábor 1949-ben egy amerikai biztosítótársaság figyelemre méltó mintázatot vett észre: ügyfeleik hajlamosabbak voltak megkötni balesetbiztosítást, ha a termékleírásban szerepelt, hogy „légi balesetekre is vonatkozik”, mint akkor, ha csupán az állt benne: „halálesetekre is vonatkozik, bármilyen okból”. A kutatók, köztük később...
Writing working plan

Miért nem üzleti tervet írunk, hanem működő üzleti modellt építünk?

Amikor egy vállalkozás üzleti terv írásába kezd, a legtöbbször egy sablont keres először – egy előre elkészített Word-dokumentumot, amibe csak be kell írni a saját adatokat. Ez a megközelítés azonban nem hogy nem segít, hanem egyenesen veszélyes lehet. Miért? Mert az üzleti terv nem egy formai követelmény, hanem egy olyan gondolkodási eszköz, amely segít strukturáltan...
business person team group meeting discussion with partner teamwork for corporate working plan

Miért nem üzleti tervet írunk, hanem jövőt tervezünk?

„Üzleti terv” – egy olyan kifejezés, amit túl sokszor hallunk, mégis ritkán értünk igazán. Az üzleti terv a vállalkozások világában gyakran kötelező adminisztrációs dokumentumként él a fejünkben, amit a bank vagy a befektető kér. Pedig valójában sokkal több ennél. Egy jól megírt üzleti terv nem papírművelet, hanem stratégiai önismeret: a vállalkozás gondolkodásmódjának lenyomata, amely egyszerre...
Business people discussion explaining the financial graph data and marketing plan

Miért kell néha minden cégnek egy külsős marketing-tanácsadó?

Ahogy egy könyvet sem lehet belülről szerkeszteni, úgy egy vállalkozás sem tudja önmagát kívülről értékelni. A külsős marketing-tanácsadó legfőbb értéke éppen ebben rejlik: nem a részletek ismeretében, hanem az egész működésének friss, elfogulatlan látásában. Minden cég, bármennyire is ügyes, előbb-utóbb beleesik a saját gondolkodási mintáiba, működési szokásaiba, ismétlődő reflexeibe. Ez természetes – az ember arra...

Itt érsz el

© Copyright 2025