A legnagyobb baj a hazai marketingszakértőkkel

Oszd meg a cikket

A legnagyobb baj a hazai marketingszakértőkkel, hogy 90%-ban racionális szempontból cselekednek, míg csak a maradék 10%-ában dolgoznak érzelmi szempontból is. Ezzel az a gond, hogy csak a mások által kitalált sablonokból tudnak dolgozni, ezért egyformák idehaza a mikro- és kisvállalkozások reklámjai. Ők gyakran használják az adatvezérelt, mérhető és statisztika szavakat. Képesek eszközökről és technológiákról hosszasan vitatkozni, ezzel elfedve a vállalkozó valódi problémáját, továbbá csak nagyon ritkán fogadják el más álláspontját. A már meglévő adatokat bizonyára hosszasan és alaposan ki tudják elemezni, és hatékonyan optimalizálják, de viszonylag rövid ideig képesek eredményesek lenni, mert nem az erősségük az új és változatos, szívhez szóló kampányok kreálása, ami a marketing alapja.

Ha nagyot szeretnénk szakítani, akkor játszunk az érzelmekkel, mint pl.:

– félelem – ha kihagyod ezt az ajánlatot, akkor valami rossz is történhet

– bűntudat – használj xy mentes terméket, hogy ne károsítsd tovább a környezeted

– nyugalom – kösse meg ma biztosítását, hogy biztonságba tudja szeretteit, amikor ön már nem lesz

– túlterhelt – stresszes? Csak napi egy magnézium tabletta.

– magányos – egyedül érzi magát? Látogasson el kisállat kereskedésünkbe.

A teljesség igénye nélkül összeszedtem pár érzelmet, amire a fentieken kívül még tudunk hatni:

– félelem: aggódó, ijedt, bizalmatlan

– unalom: fásult 

– harag: feszült, ideges, lázadó

– szomorúság: bánatos, boldogtalan, magányos

– zavarodottság: bizonytalan, szétesett, értetlen

– fáradtság: elhavazott, túlterhelt, stresszes

– üresség: reménytelen, szégyenlős

– biztonság: magabiztos

– játék: buja, bolondos, kalandvágyó

– tettrekészség: bátor, nyitott, optimista

– szeretet: empatikus, rajongó, érdeklődő

figyelem: elmélyült, érdeklődő

– nyugalom: kipihent, harmonikus 

– boldogság: eufórikus, inspirált, győzelemittas

Tervezd meg a fentiek alapján a következő kampányodat. Sok sikert!

Fedezd fel ezeket a cikkeket is

Pszichológia és reklámpszichológia

Valentin-napi érzelmi kondicionálás

Győzött a reklámpszichológia: már nem az a kérdés, hogy akarunk-e ajándékot adni Valentin-napon, hanem az, hogy mi legyen az ajándék. Valahol útközben normává vált, hogy

Nők ábrázolása a reklámokban

Amikor megnézel egy reklámot, talán elsőre fel sem tűnik, hogy milyen mélyen jelenik meg benne a társadalmi nemi szerepek és elvárások összessége. A nőket érintő

Segíthetek?

Tegyük rendbe a vállalkozásod.