Marketing-tanácsadáson történt korábban

Főbb pontok:

Ültem és hallgattam a vállalkozó cégvezetéssel kapcsolatos problémáit. Legalább 1 órán keresztül sorolta a gondokat. Nem szóltam közbe, hiszen érdemi tanácsot nem tudtam volna adni, mert nekem fogalmam sincs, hogy hogyan kell egy 20 fős céget vezetni. Annyit tudtam tenni, hogy hagytam, hogy a vállalkozó kibeszélje a gondjait, ezáltal megkönnyebbüljön. Valahogy a 70 perc környékén figyelmes lettem valamire. Egyre jobban azt éreztem, hogy egy új élethelyzetben van. Felcsillantak a szemeim és megkérdeztem, hogy tavaly is voltak-e ilyen gondjai. Válaszolta, hogy nem, mert eddig ezeket az egyik munkatársa vitte, aki családi okok miatt már nem dolgozik náluk. 

Na mondom, megérkeztem. 
Kérdeztem is, hogy miért nem pótolja a munkatársát? Erre azt válaszolta, hogy nem találni munkaerőt. 

Hm. – Gondoltam magamban. Valahogy nem tetszik nekem ez a válasz. Vagyis az, ahogyan mondta. Elkezdtem azon gondolkodni, hogy mi ezzel a baj. Majd újra lejátszottam magamban a hangsúlyát.

„Nem találok munkaerőt.“

Ha az lenne a szituáció, hogy a vállalkozó bármennyi pénzt megadna, csak jöjjön már valaki, akkor csalódottan mondta volna. Viszont ő mérgesen mondta, így ebből arra következtettem, hogy valószínűleg nincs lóvé. 

Csak 5775 Ft
kozepen

Így megkérdeztem tőle azt, hogy mennyit szán egy ilyen munkaerőre? A válasza pedig nettó 200.000 Ft-ról szólt. 

Megtaláltam a gondolkodási hibát, felhívtam rá a figyelmét, de az én kompetenciám eddig tartott. 

Egyébként marketing-tanácsadóként meg kellett tanulnom tartani azt a bizonyos 3 lépés távolságot. Ez elég nehéz tanulási folyamat volt, hiszen szeretek emberekkel beszélgetni, szeretem megoldani a vállalkozásukban felmerülő problémákat. Innen jut eszembe, kétféle segítségnyújtás létezik. Bár mind a kettőnek ugyanaz lesz az eredménye, de az egyik lassú, terápiaszerű – azaz több alkalmas –, míg a másik intenzív, beleállós. Én hozzám az erős inger átadása passzol. Ezt persze nem mindenki tolerálja, így ilyenkor vissza kell vennem. Ezt tiszteletben tartom. Szívesen fényezgetem a vállalkozó egóját, az ő ideje és pénze megy… Csak az a helyzet, hogy kivétel nélkül mindig arra lyukadnak ki a vállalkozók, hogy Gábor igazad volt! Kérlek ezentúl rúgj mindig seggbe, ne húzzuk az időt. 

De a 3 lépés távolságnál jártam. Észrevettem azt, hogy ha túl sokat és mindenben is segítek a vállalkozóknak, akkor pár hét után semmilyen döntést nem mernek meghozni saját maguktól. Ilyenkor naponta 3 levelet kapok, vagy 2 telefonhívást. 

De én csak utat tudok mutatni, amit a vállalkozónak saját magának kell járnia, hiszen tanácsadóként nem vagyok az üzleti partnere, nem dönthetek helyette.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...
business hand contract meeting with success agreement concept, professional businessman handshake

Magyar kisvállalkozások növekedése: 5 stratégiai pillér a sikerhez

Kevés gazdasági sikertörténet indul úgy, hogy a vállalkozó éveken át ugyanazt a hibát ismétli: minden kampányra, új ügynökségre, vadonatúj “killer feature”-re egyre kevesebb pénz és egyre több csalódottság jut. A magyar kisvállalkozói szektor történelmi ívét tekintve ez a jelenség érthető: 1990 után a piacgazdaságban hirtelen szabaddá váló terepen rengeteg mikro- és kisvállalkozás indult el stratégia...

Itt érsz el

© Copyright 2025