Az attitűd szerepe a marketingben

Főbb pontok

A marketing szerteágazó szakma, és több száz definíciója létezik, így akár az attitűdváltás részét is képezhetné az egyik meghatározás, például: a reklám egyik célja a fogyasztó attitűd váltása. A magyar marketinges szakma nem igazán szokott ezzel a kérdéskörrel foglalkozni, no nem azért mert fölösleges lenne, hanem azért, mert ehhez már mélyebb pszichológiai ismeretek szükségesek, egy hatalmas adag önismerettel egybekötve. Ezeknek az elsajátítása hosszú évek kemény munkája, és rengeteg pénzbe kerül, így csak egy maréknyi ügynökség fektet még ebbe is. 

Az attitűdünk viszonylag állandó az életünkben. Az attitűd az érzelmi és szellemi szálak bonyolult kapcsolata. A bonyolultság onnan is fakad, hogy sokszor – és többször, mint gondolnánk –, fogalmunk sincs arról, hogy valójában mit és miért teszünk vagy gondolunk. Az életünket legkevésbé irányítjuk tudatosan, sokszor még a saját valódi érzéseinkkel sem vagyunk tisztában. 

Az attitűd az érzések, vágyak, félelmek, vélemények, előítéletek sokasága. Kialakul a kultúránk, neveltetésünk, tapasztalásunk alapján. És ahogy fent is írtam, a kognitív képességeink is formálják. 

Nekünk, vállalkozóknak, a fogyasztói attitűd a fontos most. A fogyasztói attitűd a cégünk, termékünk/szolgáltatásunk felé irányuló pozitív vagy negatív magatartás. Marketingesként leginkább itt is érzelmekkel dolgozunk.

Az attitűd még nem a vásárlás. De a pozitív attitűd a forgalmunk egyik feltétele.

Egy termék és szolgáltatás esetén vizsgálni kell a célcsoport attitűdjét. Skála, melyeken elhelyezkednek: irány, erősség, szerkezet és stabilitás.

Csak 5775 Ft
kozepen

Az irány lehet pozitív és negatív. Az erőssége gyenge vagy maximum. Szerkezete érzelmi vagy racionális. A stabilitása tartós vagy változó. 

Például x szeretne venni egy Tesla autót, akkor az ő attitűdjének az iránya pozitív, tehát jókat gondol róla. Erőssége, azaz értékelése egy skálán a maximum, vagy ahhoz közelít. Szerkezete racionális, mert technokrata. Stabilitása tartós, és a világ összes pénzéért sem választaná a konkurenst. 

A marketingnek az egyik fő feladata az, hogy a célközönségnél attitűdváltást érjen el, de ehhez ismerni kell őket és a gondolkodásukat. 

A váltás nem megy egyik napról a másikra. A kialakult attitűdünket a környezetünk is meg tudja változtatni, úgy mint a családtagjaink, barátaink és a véleményvezérek is. És persze a reklámok is.

De mint sok más téma amit felvetek, ennek is vannak még mélységei. Ha szeretnél ebben fejlődni, akkor szociálpszichológiai könyvek olvasását javaslom. 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Glad millennial european family shopaholics customers with many packages enjoy walk, customer

Vásárlói bizalom építése a digitális korban

Gondoljunk csak bele: amikor egy ismeretlen webáruházba látogatunk, az első kérdés, ami felmerül bennünk: „Megbízhatok ebben az oldalban?”. Ezt követi csak minden más szempont, mint az árak, a választék vagy a szállítás. A bizalom hiánya azonnali visszalépéshez vezethet még a legjobb termék esetén is.A digitális korban a vásárlói bizalom talán minden eddiginél fontosabbá vált. Az...
Digital marketing

Marketing-tanácsadás díjai Magyarországon (2025) – Átfogó piaci áttekintés

A marketing-tanácsadás költségei 2025-ben jelentős szórást mutatnak Magyarországon. A díjak többféle konstrukció szerint alakulhatnak – ideértve az óradíjas konzultációt, az eseti (projektalapú) megbízásokat és a havi átalánydíjas (retainer) szerződéseket. Az alábbiakban részletesen áttekintjük mindhárom modellt, konkrét példákkal és tartományokkal. Emellett bemutatjuk, milyen jellegű szolgáltatások tartozhatnak egy átfogó marketing-tanácsadási csomagba. Az információk vállalati döntéshozók számára lettek...
close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...

Itt érsz el

© Copyright 2025