Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és ma arról szeretnék beszélni, hogy a Google Ads és a Facebook hirdetések között hogyan lehet jól választani. Sokan kérdezik tőlem: „Gábor, honnan kezdjem? Google Ads vagy Facebook?” És bár erre a kérdésre nincs egyszerű válasz, mégis érdemes megvizsgálni a két csatornát, hogy mikor, melyik lehet a legjobb választás.
Mi a különbség a két csatorna között?
Google Ads – vagyis keresési hirdetések – során a vásárló aktívan keres egy problémára megoldást. Ha valaki beírja a keresőbe, hogy „esküvői fotós 12. kerület”, akkor valószínűleg tényleg szüksége van esküvői fotósra. Itt a hirdetések azonnali szükségleteket céloznak meg, a vásárló konkrétan problémát próbál megoldani. Azért egyszerűbb, mert ha jól beállított hirdetéseink vannak, akkor a potenciális ügyfél kattint, és vásárol.
Ezzel szemben a Facebook hirdetések esetében, miközben a felhasználó cicás videókat vagy baráti esküvői fotókat nézeget, egyszer csak ott leszünk a hírfolyamában. Itt „pofátlankodunk” be a vásárló elé. Viszont egy jó tartalommal elérhetjük, hogy a figyelmét megragadjuk, és felkeltsük az érdeklődését. Persze a Facebook-felhasználó lehet, hogy már a rajongónk is, és alig várja, hogy tartalmat osszunk meg vele.
Mikor melyik csatorna a jobb?
Ha az a kérdés, hogy Google Ads vagy Facebook, akkor meg kell nézni, hogy a vásárló milyen fázisban van. Ha azonnali megoldást keres, például elromlott a fűtés vagy elvesztette a kulcsát, akkor nagyobb valószínűséggel fog a Google-on keresni szakembert. De ha valaki egy nyelviskolát keres, akkor valószínűleg előbb a Google-ben néz utána, majd áttér a Facebookra, hogy megnézze a véleményeket, végezzen egy kis háttérkutatást.
A legjobb stratégia: kombinált kampány
A legtöbb vállalkozásnál az a leghatékonyabb, ha mindkét csatornát egyszerre használják. Például, ha egy új terméket vagy szolgáltatást vezetünk be, akkor a Facebook lehet jó választás, hiszen ott figyelemfelkeltő hirdetésekkel tudjuk megszólítani az érdeklődőket. Azok a vásárlók, akik már egyszer kattintottak, a Google Ads hálózatán keresztül ismétlő hirdetéseket kaphatnak, hogy ne felejtsenek el minket. A két csatorna együtt sokszor a legerősebb stratégia, de más csatornákat is érdemes bevonni, mint például a hírlevél vagy blog tartalmak.
Orrnehéz vagy farnehéz kampány?
Az, hogy egy kampányt hogyan indítunk, nagyon meghatározó lehet. Az orrnehéz kampány az, amikor nagy költségvetéssel indítunk, és azonnal berobbanunk a piacra, majd fokozatosan visszaveszünk. Ezzel szemben a farnehéz kampány lassú indulással és növekvő költségvetéssel éri el a csúcspontját. A kezdő vállalkozók gyakran farnehéz kampányokban gondolkoznak, ami hosszú távú építkezésre jó lehet, de azonnali sikert ritkán hoz.
Sok kezdő vállalkozó szlogenje az, hogy „majd ha beindul a vállalkozásom, akkor többet költök marketingre.” Azonban, ha nem kezd el időben befektetni a megfelelő marketingbe, előfordulhat, hogy a vállalkozása soha nem fog igazán beindulni.
Ismétlő kampányok – a legjobb taktika?
Az ismétlő kampányok, ahol több csatornát is bevonunk, rendkívül hatékonyak lehetnek. Például először Facebook hirdetésekkel terelünk forgalmat a weboldalra, majd a Google Display hálózatán emlékeztetjük őket a korábbi ajánlatainkra. Az ilyen komplex kampányok sok változót tartalmaznak, és részletes elemzést igényelnek, de hosszú távon garantáltan megtérülnek.
Összefoglalás
Az, hogy elölről vagy hátulról, azaz orrnehéz vagy farnehéz kampány a jobb választás, a céloktól és az adott helyzettől függ. Egy biztos: az eredményes kampányokhoz gyakran több csatorna együttműködésére van szükség, legyen az Facebook, Google Ads, vagy akár hírlevél.
A marketing összetett, és folyamatos tanulást igényel. Az igazán sikeres kampányok a jól megtervezett stratégia, a tudatos költés és a folyamatos optimalizálás eredményeként születnek.
Köszönöm a figyelmet, és ha bármilyen kérdésed van, várom a visszajelzéseidet!