Ha valaha dolgoztál már nagyobb marketingügynökséggel, biztosan találkoztál azzal a jelenséggel, amit én „kirakat és háttér” problémának hívok. Ez az a helyzet, amikor a szerződéskötés során senior szakértőkkel beszélsz, de a kampányod kezelését valójában junior marketingesek vagy gyakornokok végzik. Az eredmény? Gyakran elmarad a várttól, mert a stratégiai gondolkodás és a tapasztalat, amit egy senior szakember nyújtana, egyszerűen hiányzik.
A probléma nem a junior szakemberekben rejlik. Ők lelkesek, tanulnak, és szükséges szereplői a szakmának. A gond azzal van, hogy az ügyfélnek mást ígérnek, mint amit végül biztosítanak, és ez elkerülhetetlenül csalódást szül.
Hogyan előzd meg a csalódást?
A megoldás egyszerű, mégis ritkán alkalmazzák: köss biztosítékot a szerződésben!
• Rögzítsd a kezelő nevét: Kérd, hogy a kampányod kezeléséért felelős személy nevét szerepeltessék a szerződésben. Ha senior szakértőt ígérnek, ezt ne csak szóban tegyék, hanem írásban is vállalják. Így biztos lehetsz abban, hogy nem kerül a projekted tapasztalatlan kezekbe.
• Adatvédelem: Gondoskodj arról, hogy üzleti fiókjaid és adataid ne váljanak az ügynökségen belül „gyakorló tereppé”. Kérj garanciát az adatbiztonságra is.
Miért nem szokták ezt vállalni az ügynökségek?
Tapasztalataim szerint a nagyobb ügynökségek nem mindig szívesen dolgoznak olyan vállalkozókkal, akik ilyen jellegű garanciákat kérnek. Ennek oka, hogy az ügynökségek működési modellje gyakran arra épül, hogy a nagyobb nyomást igénylő feladatokat juniorokra delegálják, miközben a senior szakértők inkább az ügyféltárgyalásokon vesznek részt.
Miért fontos mindez?
A marketing sikerének kulcsa nemcsak a technológiai eszközökben vagy platformokban rejlik, hanem abban, hogy kik dolgoznak a kampányon. Az a stratégiai gondolkodás és tapasztalat, amit egy senior szakember hozzá tud tenni, megkerülhetetlen az igazán hatékony kampányok létrehozásában.
Mit tehetsz, ha ügynökséget választasz?
• Légy körültekintő, és kérdezz rá, ki fogja kezelni a kampányod.
• Válassz olyan partnert, aki átlátható és hajlandó a személyes garanciákra.
• Ne elégedj meg kevesebbel, mint amit a „kirakatban” látsz!
Egy jó ügynökség az ügyfelek elégedettségére építi az üzleti modelljét, és a hitelességre helyezi a hangsúlyt. Te pedig, mint ügyfél, megérdemled, hogy azt kapd, amit ígértek neked – se többet, se kevesebbet.