Egy marketing-tanácsadónak pontosan tudnia kell azt, hogy minden ember más, minden ember máshogyan észleli a világot. Írok is egy példát. Két napja találkoztam egy lánnyal (javíthatatlan hetero vagyok) és vásároltunk két üdítőt (ő fizette, szóval szerelmes vagyok) én az üdítő felbontása után azonnal megszagoltam, ő pedig kinevetett, nem értette, hogy miért szagoltam meg. Mondtam neki, hogy mert imádom a frissen bontott kóla illatát. Csodálkozott. Azt is mondtam neki, hogy a műanyag flakonosat nem szeretem, mert annak utóíze van. Ezen is csodálkozott és azt mondta, hogy ez csak egy kóla, ő csak megissza. Felvilágosítottam arról, hogy az emberi agy milyen borzalmasan összetett, és hogy az érzékszerveink mennyire eltérően érzékelhetnek. Jelen esetben lehet, hogy én olyat érzek amit te nem érzel. Ha pedig megnéznénk ugyanazt a fotót, akkor valószínűleg teljesen mást mondanánk el róla. És ettől jó ez a világ.
Egy marketing-tanácsadó elfogadja az emberek különbözőségét és ismeri az emberek pszichéjét. Ha pedig reklámozásra kerül a sor, a célnak megfelelően meg is tudja szólítani a pszichológiai profilokat. Több stílusban, hangulatban tud írni. Tud összefüggést keresni az emberek csoportjában, pl. azokban akik a Facebookon reagáltak a posztunkra. Egy marketinges belemászik az emberek agyába és olyanokat mond egy termékről, szolgáltatásról ami megragad a hallgatóság agyában.
Mielőtt marketing-tanácsadóhoz fordulsz, kérdezd meg, hogy melyik a kedvenc pszichológiai könyve, így fogod tudni azt, hogy milyen szintű szakemberrel állsz szemben.