Magán

Interjú: Szakmai titkokat árult el a Futóműwebshop ügyvezetője

Süvöltős Tamást arra kértem, hogy vezessen be egy kicsit a szakmájába.

Gábor: Miért hoztad létre a webáruházadat?

Tamás: A szakmámból kifolyólag autószerelőként dolgoztam, és az értékesítésben nagyobb potenciált láttam, ez motivált. Lényegében kereskedelemmel akartam foglalkozni.

Gábor: Neked van egy szerelőműhelyed is, ha jól tudom.

Tamás: Igen, van!

Gábor: Akkor mégsem kanyarodtál el annyira az eredeti szakmádtól, csak kiegészítetted. Mit gondolsz a magyarországi webáruházakról? Szerinted az értékesítőknek vannak autószerelői végzettségeik? Ez mennyire fontos?

Tamás: Szerintem nagyon – nagyon fontos. Ha, fékfutóműkormányrendszerekről beszélünk, akkor az eladónak át kell látnia az egész rendszer működését. Értenie kell a méretezéshez és a minőségbeli különbségekkel is tisztában kell lennie, mert ha rosszat ajánl, akkor abból baleset is lehet.

Új konkurensek

Gábor: Ezen a piacon is robbanásszerűen jönnek létre az újabbnál újabb webshopok?

Tamás: Igen, sajnos nagyon sok webáruház jön létre, mert az ifjú titánok csak azt látják, hogy valakinek megy, valakinek pedig még jobban megy. Sajnos szaktudás nélkül hozzák létre a webáruházukat, azzal a céllal, hogy mindegy, hogy ki mit rendel, csak rendeljenek a látogatók.

Gábor: Nem kell semmilyen engedély egy autóalkatrész webáruház üzemeltetéséhez?

Tamás: De, pár évvel ezelőtt végzettséghez kötötték. Mindenképpen kell legalább egy ember a vállalkozásba, akinek megvan a megfelelő végzettsége.
Nekünk ez meg van, sőt technikummal rendelkezünk.

Gábor: A többi webáruház miért üzemelhet?

Tamás: Hát, ez az egy nagyon jó kérdés!

Gábor: Nem kaptak ellenőrzést?

Tamás: Ezt nem tudom megmondani, mert nem foglalkozok a konkurensekkel. A vásárlóim visszajelzéseiből tájékozódok. Sokszor rossz alkatrészt kapnak, így innen sejtem, hogy itt-ott nem kerek a történet.

Gábor: Autóalkatrész vásárlás esetén a megrendelők bizonytalanok szoktak lenni, vagy határozottak? Egyáltalán tudják, hogy melyik alkatrész ment tönkre az autóban?

Tamás: Egy szerelő valószínűleg már felmérte a hibát. A telefonálók már egy konkrét autóalkatrészt keresnek. Első kérdésük, hogy van-e raktáron, és hogy ha van, akkor mennyi idő alatt kapják meg. Tehát az idő fontos! Ha mi külföldi raktárból hozzuk az adott alkatrészt – legyen az Németország, Csehország, Lengyelország – és a vásárló délután 4-ig leadja a megrendelését, akkor, azt mi másnap reggel már le is kérjük a nagykertől. Ezt mi már az éjszakai szállítmányban megkapjuk. A 24 órás kiszállítást így tudjuk tartani. A másik kérdés amit fel szoktak tenni; Miért vagyunk ilyen olcsók? Ilyenkor azt szoktam mondani; Mert a küszöbárunk alacsony.

Küszöbár

Gábor: Mit jelent az, hogy küszöbár?

Tamás: Pl.: Alkalmazotti létszám, raktárkészlet, azaz fenntarthatóság. Nem mindegy, hogy 100 embernek adok munkabért, vagy 5-nek. Ezeket a küszöbárakat bele kell építeni a termékek árába. Minél több a kiadásom, annál drágábbak lesznek a termékek. Minél kevesebb a kiadásom, annál olcsóbbak lesznek a áruk.

Gábor: Én azt látom mostanában, hogy az autóalkatrész webáruházak, vagy akár a fizikai boltok 50-60-70%-os kedvezményekkel hirdetik magukat. Ez hogyan lehetséges?

Tamás: A 40-50-60% kedvezménynek elvileg a listaárból kéne lejönnie. De nyilván ez lehetetlen, mert akkor a kereskedő a vásárláson bukna.

Gábor: Tehát az egész ilyen Black Friday-os jellegű akciók. Az előző nap jól felemelik a termékeknek az áraikat, hogy utána ki lehessen írni ezeket az óriási kedvezményeket?

Nem szabad átverni a vásárlókat

Tamás: Igen, de az ügyfeleket nem szabad ennyire „palira” venni. Ezt sok cég eljátssza, mert csábító a 60% kedvezmény.

Gábor: Képzeld, én azt látom mostanában, hogy Németországból terjeszkednek Magyarországra a tőkeerős autóalkatrészt forgalmazó vállalkozók, a csúcsra csiszolt webáruházaikkal. Neked erről mi a véleményed? Ez jót tesz a magyar gazdaságnak?

Tamás: Negatív hatással van mindenkire. Negatív hatással van a kereskedőre, de a végfelhasználókra is. Ennek a legnagyobb hibája az, hogy nem biztonságos a rendszer. Hangsúlyozom, hogy Magyarországon sem biztos, hogy egy hozzáértőtől vásárolunk, egy külföldi webáruház eseten meg végképp nem tudjuk, hogy kitől vesszük meg azt az alkatrészt. Tegyük fel, hogy a vásárolt alkatrész nem megfelelő. – Hogy a vásárló hibázott, vagy az áruház, most mellékes. – Az, hogy nem jó alkatrészt vásárolt a vásárló, a szerelőnél fog kiderülni, akkor, amikor már szét van bontva az autó.

Gábor: A szerelő ilyenkor agyvérzést kap?

Tamás: De az ügyfél is, mert nincs mit visszatenni. Valószínű, hogy az eredeti alkatrészt a szerelő már csak roncsolásos technikával tudta kiszedni. Ilyenkor gyorsan keres a vevő egy magyarországi kereskedőt és beszerzi a terméket. Ezután elindul egy visszáruzás a külföldi cég irányába.

Gábor: Gondolom, ezt a megrendelőnek kell 100%-osan intéznie.

Vissza a feladónak

Tamás: Így van! A visszáruval az a probléma, hogy még Magyarországon is nehéz egyik pontból a másikba anyagot mozgatni gyorsan, precízen, és utána még könyveléstechnikailag a visszavásárlást megoldani, számlázni.

Gábor: Hány kilogrammos dolgokról van szó általában?

Tamás: 3-50 kg-os dolgokról beszélünk. Kis- és nagy terjedelmű csomagok.

Gábor: Egy 50 kg-os csomagnak a feladása körülbelül mennyibe kerül?

Tamás: Magyarországon ez ilyen 2.500 – 3.000 Ft, ami az ügyfelet terheli. Valójában ez nem ennyi, hanem több, csak a kereskedő a többit átvállalja.

Garancia

Gábor: Átvállalja ezt a költséget?

Tamás: Valamennyi részét igen, és ezt azért meri megtenni, mert tudja, hogy az az adott autóalkatrész jó lesz.


Az interjú további részét itt éred el: https://www.futomuwebshop.hu/blog


Vélemény, hozzászólás?