A Futóműwebshop ügyvezetője és a szakmai titkok

Főbb pontok:

Süvöltős Tamást arra kértem, hogy vezessen be egy kicsit a szakmájába.

Gábor: Miért hoztad létre a webáruházadat?

Tamás: A szakmámból kifolyólag autószerelőként dolgoztam, és az értékesítésben nagyobb potenciált láttam, ez motivált. Lényegében kereskedelemmel akartam foglalkozni.

Gábor: Neked van egy szerelőműhelyed is, ha jól tudom.

Tamás: Igen, van!

Gábor: Akkor mégsem kanyarodtál el annyira az eredeti szakmádtól, csak kiegészítetted. Mit gondolsz a magyarországi webáruházakról? Szerinted az értékesítőknek vannak autószerelői végzettségeik? Ez mennyire fontos?

Tamás: Szerintem nagyon – nagyon fontos. Ha, fékfutóműkormányrendszerekről beszélünk, akkor az eladónak át kell látnia az egész rendszer működését. Értenie kell a méretezéshez és a minőségbeli különbségekkel is tisztában kell lennie, mert ha rosszat ajánl, akkor abból baleset is lehet.

Új konkurensek

Gábor: Ezen a piacon is robbanásszerűen jönnek létre az újabbnál újabb webshopok?

Tamás: Igen, sajnos nagyon sok webáruház jön létre, mert az ifjú titánok csak azt látják, hogy valakinek megy, valakinek pedig még jobban megy. Sajnos szaktudás nélkül hozzák létre a webáruházukat, azzal a céllal, hogy mindegy, hogy ki mit rendel, csak rendeljenek a látogatók.

Gábor: Nem kell semmilyen engedély egy autóalkatrész webáruház üzemeltetéséhez?

Tamás: De, pár évvel ezelőtt végzettséghez kötötték. Mindenképpen kell legalább egy ember a vállalkozásba, akinek megvan a megfelelő végzettsége.
Nekünk ez meg van, sőt technikummal rendelkezünk.

Gábor: A többi webáruház miért üzemelhet?

Tamás: Hát, ez az egy nagyon jó kérdés!

Gábor: Nem kaptak ellenőrzést?

Tamás: Ezt nem tudom megmondani, mert nem foglalkozok a konkurensekkel. A vásárlóim visszajelzéseiből tájékozódok. Sokszor rossz alkatrészt kapnak, így innen sejtem, hogy itt-ott nem kerek a történet.

Gábor: Autóalkatrész vásárlás esetén a megrendelők bizonytalanok szoktak lenni, vagy határozottak? Egyáltalán tudják, hogy melyik alkatrész ment tönkre az autóban?

Tamás: Egy szerelő valószínűleg már felmérte a hibát. A telefonálók már egy konkrét autóalkatrészt keresnek. Első kérdésük, hogy van-e raktáron, és hogy ha van, akkor mennyi idő alatt kapják meg. Tehát az idő fontos! Ha mi külföldi raktárból hozzuk az adott alkatrészt – legyen az Németország, Csehország, Lengyelország – és a vásárló délután 4-ig leadja a megrendelését, akkor, azt mi másnap reggel már le is kérjük a nagykertől. Ezt mi már az éjszakai szállítmányban megkapjuk. A 24 órás kiszállítást így tudjuk tartani. A másik kérdés amit fel szoktak tenni; Miért vagyunk ilyen olcsók? Ilyenkor azt szoktam mondani; Mert a küszöbárunk alacsony.

Küszöbár

Gábor: Mit jelent az, hogy küszöbár?

Tamás: Pl.: Alkalmazotti létszám, raktárkészlet, azaz fenntarthatóság. Nem mindegy, hogy 100 embernek adok munkabért, vagy 5-nek. Ezeket a küszöbárakat bele kell építeni a termékek árába. Minél több a kiadásom, annál drágábbak lesznek a termékek. Minél kevesebb a kiadásom, annál olcsóbbak lesznek a áruk.

Csak 5775 Ft
kozepen

Gábor: Én azt látom mostanában, hogy az autóalkatrész webáruházak, vagy akár a fizikai boltok 50-60-70%-os kedvezményekkel hirdetik magukat. Ez hogyan lehetséges?

Tamás: A 40-50-60% kedvezménynek elvileg a listaárból kéne lejönnie. De nyilván ez lehetetlen, mert akkor a kereskedő a vásárláson bukna.

Gábor: Tehát az egész ilyen Black Friday-os jellegű akciók. Az előző nap jól felemelik a termékeknek az áraikat, hogy utána ki lehessen írni ezeket az óriási kedvezményeket?

Nem szabad átverni a vásárlókat

Tamás: Igen, de az ügyfeleket nem szabad ennyire „palira” venni. Ezt sok cég eljátssza, mert csábító a 60% kedvezmény.

Gábor: Képzeld, én azt látom mostanában, hogy Németországból terjeszkednek Magyarországra a tőkeerős autóalkatrészt forgalmazó vállalkozók, a csúcsra csiszolt webáruházaikkal. Neked erről mi a véleményed? Ez jót tesz a magyar gazdaságnak?

Tamás: Negatív hatással van mindenkire. Negatív hatással van a kereskedőre, de a végfelhasználókra is. Ennek a legnagyobb hibája az, hogy nem biztonságos a rendszer. Hangsúlyozom, hogy Magyarországon sem biztos, hogy egy hozzáértőtől vásárolunk, egy külföldi webáruház eseten meg végképp nem tudjuk, hogy kitől vesszük meg azt az alkatrészt. Tegyük fel, hogy a vásárolt alkatrész nem megfelelő. – Hogy a vásárló hibázott, vagy az áruház, most mellékes. – Az, hogy nem jó alkatrészt vásárolt a vásárló, a szerelőnél fog kiderülni, akkor, amikor már szét van bontva az autó.

Gábor: A szerelő ilyenkor agyvérzést kap?

Tamás: De az ügyfél is, mert nincs mit visszatenni. Valószínű, hogy az eredeti alkatrészt a szerelő már csak roncsolásos technikával tudta kiszedni. Ilyenkor gyorsan keres a vevő egy magyarországi kereskedőt és beszerzi a terméket. Ezután elindul egy visszáruzás a külföldi cég irányába.

Gábor: Gondolom, ezt a megrendelőnek kell 100%-osan intéznie.

Vissza a feladónak

Tamás: Így van! A visszáruval az a probléma, hogy még Magyarországon is nehéz egyik pontból a másikba anyagot mozgatni gyorsan, precízen, és utána még könyveléstechnikailag a visszavásárlást megoldani, számlázni.

Gábor: Hány kilogrammos dolgokról van szó általában?

Tamás: 3-50 kg-os dolgokról beszélünk. Kis- és nagy terjedelmű csomagok.

Gábor: Egy 50 kg-os csomagnak a feladása körülbelül mennyibe kerül?

Tamás: Magyarországon ez ilyen 2.500 – 3.000 Ft, ami az ügyfelet terheli. Valójában ez nem ennyi, hanem több, csak a kereskedő a többit átvállalja.

Garancia

Gábor: Átvállalja ezt a költséget?

Tamás: Valamennyi részét igen, és ezt azért meri megtenni, mert tudja, hogy az az adott autóalkatrész jó lesz.


Az interjú további részét itt éred el: https://www.futomuwebshop.hu/blog


Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

map of ukraine

Ukrajna EU-csatlakozásának lehetséges következményei

Ukrajna európai uniós csatlakozása történelmi jelentőségű lépés lenne, amely egyszerre hordoz nagy lehetőségeket és komoly kihívásokat. Az orosz–ukrán háború 2022-es kitörése óta az ország megerősítette elköteleződését az EU-integráció mellett: 2022 júniusában megkapta a tagjelölti státuszt, 2024 közepén pedig hivatalosan megkezdődtek a csatlakozási tárgyalások. Ukrajna csatlakozása alapjaiban alakítaná át az Európai Uniót politikai, gazdasági és társadalmi...
waterfall person iceland looking

A torzított önkép monetizálása: Miért működnek a személyiségtípuson alapuló marketingkampányok?

„Az emberek mindig azt választják, ami ismerősnek tűnik – még akkor is, ha az csak tükörképük torzítása.” – Dajka Gábor A modern marketing egyik legérdekesebb és legdinamikusabban fejlődő terepe az önkép alapú célzás – vagyis az, amikor a márka nem csak terméket, hanem tükröt kínál. E megközelítés pszichológiai alapja az, hogy emberek mélyen vágynak arra,...
PNG, zombie hands holding brain, isolated on white background.

Miért hoz rossz döntéseket az emberi agy?

„A racionalitás nem az alapértelmezett üzemmódunk. Az intuíció sokszor gyorsabb – és veszélyesebb.” – Dajka Gábor 1949-ben egy amerikai biztosítótársaság figyelemre méltó mintázatot vett észre: ügyfeleik hajlamosabbak voltak megkötni balesetbiztosítást, ha a termékleírásban szerepelt, hogy „légi balesetekre is vonatkozik”, mint akkor, ha csupán az állt benne: „halálesetekre is vonatkozik, bármilyen okból”. A kutatók, köztük később...
Writing working plan

Miért nem üzleti tervet írunk, hanem működő üzleti modellt építünk?

Amikor egy vállalkozás üzleti terv írásába kezd, a legtöbbször egy sablont keres először – egy előre elkészített Word-dokumentumot, amibe csak be kell írni a saját adatokat. Ez a megközelítés azonban nem hogy nem segít, hanem egyenesen veszélyes lehet. Miért? Mert az üzleti terv nem egy formai követelmény, hanem egy olyan gondolkodási eszköz, amely segít strukturáltan...

Itt érsz el

© Copyright 2025