KKV Marketing

Tudnivalók webáruház nyitás előtt

Ha ezt a cikket olvasod, akkor bizonyára szeretnél egy webáruházat nyitni, de nem tudod, hogy hogyan kezdj neki.
Segítek.

 

A webáruház nyitás evolúciója

Bérelhető webáruház –> Nyílt forráskódú webáruház –> Saját fejlesztésű webáruház

 

webáruház nyitás

http://www.corincloud.com/ csapatával jóban vagyok, ez a kép a Magyar Marketing Fesztiválon készült még 2016-ban.

Én az evolúció mind a három részét alaposan megtapasztaltam már. Szeretném ha tudnád, hogy nem szeretnélek egy konkrét rendszerre sem rábeszélni, mert nem ismerem az igényeidet. De, ha ezt a cikket olvasod, akkor te sem ismered még a saját és célpiacod igényeit.

 

Nézzük sorban. A bérelhető webáruház rendszernek az az óriási előnye, hogy 10 percen belül indíthatod, különösebb technikai tudás nélkül. Webáruház indítás költsége 2.000-20.000 Ft közötti összegbe kerül havonta, már ami a szoftvert illeti. A webáruház marketing egy külön fejezet.

Ilyen szoftver pl.:

ShopRenter

Unas.hu

CorinCloud.com

Hátrányuk, hogy meg van kötve a kezed, csak azokat a funkciókat tudod használni, amit a fejlesztők beletettek. Ha még nincsen tapasztalatod, akkor egy bérelhető webáruház a jó döntés! Az evolúció első lépcsőjével kezdd!

 

 

A webáruház nyitás második lépése

Ha már kinőtted a bérelhető webáruházadat, akkor jöhet a második lépcsőfok, az Open Source azaz a nyílt forráskódú webáruház motor.

Ezt sokan összekeverik az egyedi fejlesztéssel. Nem, ez nem egyedi fejlesztés!

Ilyen motorok pl.:

PrestaShop

Zen Cart

OpenCart

Magento

WooCommerce

VirtueMart

A fenti webáruházakhoz van magyar nyelv is. Egyébként mindegyikben dolgoztam már, évekkel ezelőtt mint programozó ésvagy mint SEO-s. Jó pár vállalkozót láttam már a második lépcsőfokon elcsúszni. Sőt, most is van ilyen ügyfelem, aki eredetileg AdWords kampánnyal bízott meg, de a webáruház átadása fél éves csúszásban van.

Gyakran találkozok olyannal is, hogy a programozó csapat arra a rendszerre beszéli rá a vállalkozót, amit ismer. Ez pedig sokszor nem jó a vállalkozónak. Talán a leggyakrabban a WooCommerce nevével futok össze. Ez a WordPress egyik bővítménye. Tehát egy blogmotorból csinál egy webáruházat. Nem minden esetben ideális, hiszen ez nem webáruház, hanem csak egy bővítmény. A WC nagy előnye, hogy nagyon sokan értenek hozzá, sohasem leszel egyedül. Egyébként a jobb oldalon található DVD lemezünket is a WC rendszerében tudod megvenni.
A Joomla is egy blogmotor, melynek az egyik bővítménye a VirtueMart.

Kb. 1.000.000 Ft-ba kerül testreszabni az ingyenes alap szoftver ellenére. Szervert is bérlened kell, kb. havi 2.000 Ft-ért.

Az evolúció csúcsa a saját fejlesztésű webáruház

Itt nincs az a pénz, amit ne lehetne beletenni, viszont 100%-ig a te és a célcsoportod igényére szabhatod. A nyílt forráskódú webáruházat is egész szépen személyre lehet szabni, de ha az eredeti kód kerül átírásra és jön egy frissítés, akkor bajban vagy.

Itt már neked is értened kell a programozáshoz egy kicsit vagy valamelyik kollégádnak. Ebben az esetben már azt is megtervezhetitek, hogy a regisztrált felhasználók adatait a rendszer hogyan tárolja, milyen titkosítással és hogy a titkosítás hogyan legyen megsózva. Ha nem mond neked vagy a kollégáidnak semmit az SQL, MD5, salt,  file_get_contents akkor még erre nem állsz készen.

Ennek az ára kb. 1.000.000 Ft-tól kezdődik. A szerver havi díja 2.000 Ft körül van.

Nézzünk meg egy kis statisztikát:

A fenti képen az látható, hogy 2016-ban világszerte saját fejlesztésű webáruház, majd a Shopify, Magento, Woocommerce vezetett.

 

A fenti képen az látható, hogy 2016-ban Németországban saját fejlesztésű webáruház, Magento majd a Shopware, OXID EShop vezetett.

A két kép a https://builtwith.com/ internetes technológiákat mérő weboldalról vannak.

 

Jöjjön egy másik statisztika:

A fenti képen az látható, hogy világszerte a WooCommerce, Shopify majd a Squarespace vezet.

 

A fenti képen az látható, hogy Magyarországon a Virualemart, WooCommerce majd az Opencart vezet.
Valószínűleg ezek 2017-es Q3-Q4 adatok.

A két fenti képet a https://www.datanyze.com oldalról mentettem le.

 


Gyakran kérdezik, hogy webshop nyitáshoz kell-e valamilyen speciális engedély? Ha maga a termék nem speciális, akkor nem. A könyvelőnél a 4791 – Csomagküldő, internetes kiskereskedelem TÁOR-t kell megkérned, valamint a jegyzőnél be kell jelenteni, hogy csomagküldő kereskedelmet folytatsz.
Visszatérve a speciális termékekre, ha jól tudom, akkor a tápkiegeket polcon kell tárolni az akkura pedig meg kell fizetni a környezetvédelmi díjat. Ezeknek járj utána.

 

Melyik futárszolgálat lenne jó induló webáruháznak kevés forgalommal?
Pl.: GLS

 

Milyen webáruházat nyissak?
Csak olyan termékekkel szabad foglalkozni amihez értesz is. Amiről szívesen gyártanál tartalmat. Rengeteg webáruház van a piacon. Ruha, parfüm, cipő, tápkieg webáruházat ne nyiss, mert telítve vagyunk.

 

Milyen költségei vannak?
A szoftveres és hardveres költséget fent már említettem. A marketing költségről még nem esett szó.
Céloktól függően az első kiadás egy nagyobb összeg, hiszen a marketing stratégiát meg kell tervezni. Ez nálunk, a cikk írásának pillanatában 650.000 Ft. Valamint hirdetni is kell, pl.: AdWords-ben, Facebookon. 2-300.000 Ft-ot kell számolnod első körben. Durván 1.000.000 Ft-tal kalkulálj.
10 éve ezt csinálom, így hidd el, amikor azt mondom, hogy ha a webáruházadból akarsz megélni, akkor legalább 1.000.000 Ft-ot szánj marketingre. 1.000.000 Ft alatt csak szenvedés és kínlódás lesz.

 

Milyen számlázót használjak, amit lehet később integrálni és automatizálni?
Pl.: Szamlazz.hu
Én ezt használom és a WooCommerce rendszeremmel automatizáltam egy ingyenes plugin segítségével, így nem kell kézzel kitöltögetni a vásárló adatait, hanem csak meg kell nyomni egy gombot, ha helyesek az adatok. Ezt a számlázót általában integrálni lehet egy gombnyomással bérelhető webáruház rendszerekben is.
Plusz egy érv: KATA-ás vállalkozásnak elég lesz az ingyenes verziója is!

 

Tagged