A marketing a vállalkozások sikerének és növekedésének motorja, mégis sokan még mindig csak költségként tekintenek rá, nem pedig egy megtérülő befektetésként. Pedig a jól megtervezett és végrehajtott marketingstratégia kulcsfontosságú versenyelőnyhöz juttathatja a céget, és busás megtérülést hozhat.
Mikor érdemes megfontolni a marketing tanácsadó bevonását?
- Nincs marketingterv
Egy átgondolt marketingterv nélkül a vállalkozás olyan, mint egy iránytű nélküli hajó. Nem tudja pontosan, kik az ideális ügyfelei, miért vásároljanak tőle, és miben különbözik a konkurenciától. Egy hozzáértő marketing tanácsadó segít feltérképezni ezeket a területeket, elkészíti a részletes marketingtervet, és megmutatja az utat annak gyakorlati megvalósításához. - Nincs idő marketinggel foglalkozni
A következetes marketing elengedhetetlen a fenntartható növekedéshez, de a kisvállalkozások tulajdonosai gyakran időhiánnyal küzdenek. A megoldás a feladatok delegálása lehet – a tervezés után a marketing tevékenységek nagy része kiszervezhető, így a tulajdonos a vállalkozás más fontos területeire koncentrálhat. - Erőforráshiány
Az erőforráshiány sokféleképpen jelentkezhet: lehet szó időhiányról, munkaerőhiányról, tudáshiányról vagy pénzhiányról. Egy tapasztalt marketing tanácsadó segíthet feltárni ezeket a hiányosságokat, és javaslatokat tehet azok orvoslására. Sokszor már kis változtatások is nagy eredményeket hozhatnak. - Kevés az ügyfél
A potenciális ügyfelek hiánya a növekedés legnagyobb gátja. Egy marketing szakértő segíthet kideríteni, miért nem jelentkeznek az ügyfelek, min kell változtatni ahhoz, hogy vonzóbbak legyünk számukra, és hogyan lehet hatékonyan elérni őket. - Alacsony konverziós ráta
Előfordul, hogy van érdeklődés a termék vagy szolgáltatás iránt, mégsem lesz belőle tényleges vásárlás. Ez jelezheti, hogy probléma van a leadek minőségével vagy az értékesítési folyamattal. Egy hozzáértő tanácsadó azonosítani tudja ezeket a hibákat, és javaslatokat tehet a javításukra. Néha nem is kell több érdeklődőt szerezni, elég a meglévőket hatékonyabban konvertálni.
Milyen területeken tud segíteni egy marketing tanácsadó?
- Célcsoport meghatározása és hatékony megszólítása
- Reális, eredményorientált marketingterv kidolgozása és kivitelezése
- Hirdetési stratégia kialakítása (mit, mikor, hogyan és hol hirdessünk)
- Új termék piaci bevezetése
- Hatékony vevőszerzés és vevőmegtartás
- Online marketing stratégia kialakítása
- Kreatív anyagok készítése (tartalmak, hírlevelek, brosúrák, hirdetések)
- Arculat és brand kialakítása, fejlesztése
- Rendezvényszervezés (kiállítások, események előtt, alatt és után)
- Stratégiai mentorálás, tanácsadás
Egy jó marketing tanácsadó olyan, mint egy térképet és iránytűt adó útitárs. Segít meghatározni a célokat, megmutatja a legoptimálisabb útvonalat, elkerüli a zsákutcákat és veszélyeket, és végig ott van, ha kérdés vagy probléma merülne fel.
Sokan még mindig úgy tekintenek a marketingre, mint valami opcionális dologra, amivel majd akkor foglalkoznak, ha „lesz rá idő és pénz”. De valójában a marketing egy létfontosságú investíció, ami nélkül nehéz kitűnni a versenytársak közül és növekedni. Ahogy a mondás tartja, „aki kimarad, az lemarad” – ez hatványozottan igaz a marketingre.
Természetesen nem minden vállalkozásnak van szüksége komplex marketing tanácsadásra. De ha úgy érezzük, hogy elakadtunk, ha szeretnénk újabb lendületet venni, vagy egyszerűen csak szeretnénk egy külső szakértő véleményét hallani, érdemes lehet megfontolni a segítséget. Egy jó marketing tanácsadó friss szemmel, rengeteg tapasztalattal és ötlettel vértezi fel vállalkozásunkat, így jelentős versenyelőnyre tehetünk szert, ami végső soron az egész cég sikerét szolgálja majd.
Persze fontos megtalálni a megfelelő embert a feladatra. Érdemes olyan tanácsadót választani, akinek van releváns tapasztalata a mi iparágunkban, aki érti a vállalkozásunk egyedi kihívásait, akivel egy hullámhosszon vagyunk, és akiben maximálisan megbízunk. Ha sikerül ilyen partnerre lelni, az garantáltan pozitív változásokat hoz majd marketingünkben és egész vállalkozásunkban.
Ne féljünk hát belevágni, és igénybe venni a segítséget, ha úgy érezzük, szükségünk van rá. Tekintsünk a marketingre úgy, mint egy izgalmas felfedezőútra, ami rengeteg lehetőséget és sikert tartogat. És hogy biztosan jó úton haladjunk, válasszunk egy tapasztalt vezetőt – egy marketing tanácsadó személyében. Mert a jó marketing nem költség, hanem befektetés – befektetés a vállalkozásunk jövőjébe.