Marketing-tanácsadáson történt korábban

Főbb pontok

Ültem és hallgattam a vállalkozó cégvezetéssel kapcsolatos problémáit. Legalább 1 órán keresztül sorolta a gondokat. Nem szóltam közbe, hiszen érdemi tanácsot nem tudtam volna adni, mert nekem fogalmam sincs, hogy hogyan kell egy 20 fős céget vezetni. Annyit tudtam tenni, hogy hagytam, hogy a vállalkozó kibeszélje a gondjait, ezáltal megkönnyebbüljön. Valahogy a 70 perc környékén figyelmes lettem valamire. Egyre jobban azt éreztem, hogy egy új élethelyzetben van. Felcsillantak a szemeim és megkérdeztem, hogy tavaly is voltak-e ilyen gondjai. Válaszolta, hogy nem, mert eddig ezeket az egyik munkatársa vitte, aki családi okok miatt már nem dolgozik náluk. 

Na mondom, megérkeztem. 
Kérdeztem is, hogy miért nem pótolja a munkatársát? Erre azt válaszolta, hogy nem találni munkaerőt. 

Hm. – Gondoltam magamban. Valahogy nem tetszik nekem ez a válasz. Vagyis az, ahogyan mondta. Elkezdtem azon gondolkodni, hogy mi ezzel a baj. Majd újra lejátszottam magamban a hangsúlyát.

„Nem találok munkaerőt.“

Ha az lenne a szituáció, hogy a vállalkozó bármennyi pénzt megadna, csak jöjjön már valaki, akkor csalódottan mondta volna. Viszont ő mérgesen mondta, így ebből arra következtettem, hogy valószínűleg nincs lóvé. 

Így megkérdeztem tőle azt, hogy mennyit szán egy ilyen munkaerőre? A válasza pedig nettó 200.000 Ft-ról szólt. 

Megtaláltam a gondolkodási hibát, felhívtam rá a figyelmét, de az én kompetenciám eddig tartott. 

Egyébként marketing-tanácsadóként meg kellett tanulnom tartani azt a bizonyos 3 lépés távolságot. Ez elég nehéz tanulási folyamat volt, hiszen szeretek emberekkel beszélgetni, szeretem megoldani a vállalkozásukban felmerülő problémákat. Innen jut eszembe, kétféle segítségnyújtás létezik. Bár mind a kettőnek ugyanaz lesz az eredménye, de az egyik lassú, terápiaszerű – azaz több alkalmas –, míg a másik intenzív, beleállós. Én hozzám az erős inger átadása passzol. Ezt persze nem mindenki tolerálja, így ilyenkor vissza kell vennem. Ezt tiszteletben tartom. Szívesen fényezgetem a vállalkozó egóját, az ő ideje és pénze megy… Csak az a helyzet, hogy kivétel nélkül mindig arra lyukadnak ki a vállalkozók, hogy Gábor igazad volt! Kérlek ezentúl rúgj mindig seggbe, ne húzzuk az időt. 

De a 3 lépés távolságnál jártam. Észrevettem azt, hogy ha túl sokat és mindenben is segítek a vállalkozóknak, akkor pár hét után semmilyen döntést nem mernek meghozni saját maguktól. Ilyenkor naponta 3 levelet kapok, vagy 2 telefonhívást. 

De én csak utat tudok mutatni, amit a vállalkozónak saját magának kell járnia, hiszen tanácsadóként nem vagyok az üzleti partnere, nem dönthetek helyette.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Strategy Marketing concept

Így válassz marketingest

Kevés olyan döntés van egy vállalkozás életében, amelynek eredménye ennyire látható és ennyire nehezen korrigálható, mint a marketinges kiválasztása. Az ideális szakember a növekedés katalizátora, a rosszul megválasztott viszont évekre visszavetheti a fejlődést – vagy teljesen félreviheti a brandet. A helyzetet tovább nehezíti, hogy a marketingesek világa kívülről gyakran átláthatatlan: a pozíciók elnevezései kreatívak, a...
Young woman palying bubble soap outdoor

Amikor nem te választasz – hanem téged választanak

A digitális reklám ígérete egyszerű: személyre szabott ajánlások, hatékony elérés, nagyobb konverzió. De mi történik, ha a „személyre szabott” valójában zárt? Mi történik, ha a hirdetések, amiket látunk, nem csupán az érdeklődésünkhöz illeszkednek – hanem meg is határozzák azt? A rejtett algoritmusok világa nemcsak a vásárlási döntéseinket befolyásolja, hanem fokozatosan keretet ad annak is, hogyan...
Bored and thoughtful

Amikor az unalom nem csend, hanem szikra

Az unalom az egyik leginkább alulértékelt mentális állapot. Kellemetlen, nyugtalanító, elkerülendő. De vajon tényleg csak egy passzív űr az aktivitások között? A modern viselkedéstudomány válasza egyre inkább nemleges. Egyre több kutatás támasztja alá, hogy az unalom nem csupán hiányállapot, hanem pszichológiai késztetés: egyfajta mentális „újraindító rendszer”, amely az agyat értelmesebb vagy izgalmasabb stimuláció felé tereli....

Amikor egy gép megért – vagy legalább úgy tesz

„Sajnálom, hogy ezt érzed. Szeretnél beszélni róla?” – írja egy chatbot egy egészségügyi applikációban. A mondat egyszerű, empatikus, tökéletesen illeszkedik a helyzethez. Egyetlen apróság hiányzik: az ember. A mesterséges intelligencia által vezérelt chatbot ugyanis nem érez. Nem is tud érezni – legalábbis nem úgy, ahogy mi. És mégis: a felhasználók egyre gyakrabban reagálnak úgy, mintha...

Itt érsz el

© Copyright 2025