A vállalkozóknak olyan marketingesekre van szükségük, akik lázadnak, akik vitatkoznak, akik szembe mennek a megszokottal. Fura, különc arcokra, akik álmodoznak. Olyanokra, akiknek az ötleteik elsőre őrültségnek hangzanak.
Ezzel szemben idehaza az öltönyös marketinges kockák a külföldi trendeket oktatják karót nyelve, miközben attól rettegnek, hogy a főnöküket vagy az affiliate partnereiket meg ne bántsák.
Valójában ez egyrészt azért van, mert a legtöbben a semmiből lesznek marketingesek. Előző nap még targoncát vezettek vagy sültkrumplit ajánlottak a hamburger mellé. Másrészt azért, mert a hazai szakma pár kézben koncentrálódik és mennek a visszaosztások.
Beszéljünk komolyan. Ebben a vállalkozóknak is van felelősségük! A nagyobb ügynökségek rendszeresen posztolják azt, hogy ők egy összetartó csapat és erről fényképeket is közzétesznek. Tényleg nem tűnik fel a megrendelőknek az, hogy a csapatfotókon 18-24 éves lánykák és fiúkák vannak? Persze nekik is meg kell tanulni a szakmát valahol, de akkor erről tájékoztatni kéne a megrendelőket, hogy pl. a 22 éves Pistikének te leszel a harmadik ügyfele, és még nincs üzleti tapasztalata, nem ismeri a piacodat, nem rendelkezik önismerettel, így a befizetett összeged Pistike tanítására megy el, nem pedig a vállalkozásod fejlődésére.
A legtöbb vállalkozó azt várja el, hogy a marketinges azt csinálja, amit ő szeretne. De ezek a megrendelők nem tudják, hogy több ezer munkaórába kerül megszerezni ennek a szakmának az alapjait, ami többek között szociológia, pszichológia, informatika, fogyasztáslélektanból és persze személyiség-lélektant is tartalmaz. Persze nem baj az, ha egy vállalkozónak vannak elképzelései, de a marketing nem ösztönös.
A vásár kettőn áll.