Négy élethelyzet, amikor kell a marketing-tanácsadás

Főbb pontok:

Ha épp formálódik egy vállalkozás, kellenek a jó alapok. Ha már beindult, de nem elég gyors a növekedés, muszáj tenni valamit. Ha már megy a szekér, érdemes megnézni, nem mehetne-e még jobban. Ha pedig süllyed a hajó, meg kell próbálni kilapátolni a vizet belőle. Élethelyzetek, amikor a marketing-tanácsadás aranyat ér egy cég számára.

1. Ha még minden csak formálódik

A kezeteknél a legkönnyebb a marketinges szakember feladata: nem kell a hibákat kijavítani, hiszen azok még nem léteznek. Ehelyett le tudja fektetni azokat a stabil alapokat, amelyek mentén működik majd a cég kommunikációja, marketingje. Persze tudjuk, hogy egy kezdő vállalkozás a legtöbb esetben alacsony költségvetéssel működik, természetes, hogy ilyenkor a marketingre, a hirdetésekre is kevesebb jut. Nulla forintból nem lehet eredményt elérni, a marketing-tanácsadás viszont segít abban, hogy a kis büdzsét is maximálisan kihasználja egy cég. Nem mindegy ugyanis, mennyiért és hol hirdet a brand: egy jól körülhatárolt célcsoport elindíthatja a vállalkozást a megfelelő úton, a rossz targetálás viszont azonnal lenullázhatja a teljes költségvetést. Előbbi elérésében, utóbbi elkerülésében segíthet a marketing-tanácsadás.

2. Ha már jönnek az eredmények, de lassan

Előfordul, hogy az első sikerek hamar megérkeznek, ám a növekedés nem elég dinamikus. Egy startup esetében az első hónapok, első évek mindent eldöntenek – ha ennyi idő alatt nem harap rá a piac a szolgáltatásra vagy a termékre, utána hatalmasat csökken ennek az esélye. Azaz ha látszik, hogy a termék jó, minden visszajelzés pozitív, mégsem tudod azt eljuttatni az emberekhez, a vásárlókhoz, a marketing-tanácsadás segíthet, hogy kiderüljön ennek az oka. Lehet, hogy rossz felületen próbálkozik a cég, rossz közönségre céloz, elrontotta az árképzést, vagy nem foglalkozott eleget a brand felépítésére. Ezek sűrűn előforduló hibák, amelyeket a kkv-szektorban rendszeresen elkövetnek. A kudarc oka ilyenkor a tájékozatlanság, nem pedig az ötlet vagy a szolgáltatás hiányossága. Ha tehát nem elég gyors a fejlődés, érdemes átnézni a cég marketingjét, kikérni egy szakértő tanácsát.

3. Ha szalad a szekér

Szerencsés állapot, ha előfordul egy cég életében, hogy minden klappol. Szalad a szekér, jönnek az eredmények, a befektetett munka megtérül. Ilyenkor sok vezető hátradől, nézi az bevételeket, elemzi a táblázatokat, nem ritkán dicsekszik a sikereivel. Megfeledkezik viszont a marketingről. Pedig amikor jól megy egy cégnek, akkor is szükség van a marketing-tanácsadásra, hisz ilyenkor adódik lehetőség felkészülni a későbbiekre. A koronavírus-járvány megmutatta, a semmiből is érkezhet olyan váratlan esemény, amely a feje tetejére állítja a piacot, ehhez alkalmazkodni kell. Ezt úgy a legkönnyebb, ha egy jól menő vállalkozás preventív jelleggel előre felkészül az esetleges nehézségekre. Például tovább növeli a márka értékét, amikor megteheti. Többet költ reklámra, marketingre, egész egyszerűen azért, mert több a bevétele. A haszon egy részét megéri, illetve „illik” is visszaforgatni. A jó stratégia békeidőben legalább annyira fontos, mint máskor.

4. Ha süllyed a hajó

Egy megszűnés által fenyegetett céget is meg tud menteni egy megfelelő marketingterv. Láttuk a járvány során, hány cég állt át online értékesítésre, hány szolgáltatást alakítottak át teljesen, hogy az alkalmas legyen az új élethelyzetben is a felhasználók kiszolgálására. Jobb előre menekülni, azaz időben elkezdeni egy átgondolt marketingstratégia kialakítását, de még akkor sincs minden veszve, amikor süllyed a hajó. Ilyenkor egy marketing-tanácsadás során megnézzük, milyen lehetőségek állnak rendelkezésre, mekkora büdzsé maradt a menekülésre, majd kitaláljuk, hol és hogyan lehet azt a leghatékonyabban elkölteni. A tűzoltás lehet sikeres, amennyiben a megmaradt erőforrásokat jól irányítjuk. Egy tanácsadás során ezeket a lehetőségeket vesszük át a cégvezetőkkel együttműködve.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

ballot box casting vote election referendum politics elect man female democracy hand voter political

A számok mögötti igazság: amikor a „siker” csak illúzió

17 év a marketing világában megtanított valamire: a látszat gyakran csal. Business coachként és marketing szakértőként belülről látom az ügynökségek működését, és amit látok, az sokkoló. A marketing ügynökségek 34%-a bezár az első 5 évben, de a valódi tragédia nem ez. Hanem az, hogy a „sikeresek” jelentős része is egy hazugságra épül. Kormányközeli megbízások, 20-23...
Setting the bar as a leader

A császár titka: Miért kezdődik minden vezetés önmagunkkal

Marcus Aurelius római császár, a történelem egyik leghatékonyabb vezetője, minden hajnalban ugyanazt a kérdést tette fel magának: „Ki vagyok valójában, és hogyan befolyásolom ma azokat, akik körülöttem vannak?” Ez a szokás nem filozófiai szeszély volt, hanem gyakorlati vezetői stratégia. A Római Birodalom irányítása közben Aurelius felismerte azt, amit a modern üzleti világ csak most kezd...
Calculating business expenses

Az AI drágábbá, nem olcsóbbá teszi a marketinget

A modern marketing születését általában 1841‑re, Volney B. Palmer első hirdetési ügynökségének alapítására datáljuk. A kor újságjaiban egyetlen jól célzott hirdetés heteken át hozta a vevőket; a verseny minimális volt, a közönség figyelme pedig bőséges. Száznyolcvan‑négy évvel később, 2025‑ben ott tartunk, hogy percenként több mint 100 000 új poszt jelenik meg a közösségi platformokon, és a Naprendszer...
Business woman working with financial data hand using calculator

Bevezetés: a mérlegfőösszeg súlya a vállalati egészségben

„A számok nem hazudnak” – a mondás, amelyet a pénzügyi vezetők gyakran idéznek, valójában pontatlan. A számok önmagukban ugyanis nem beszélnek, csak mutatnak. A kérdés az, hogy értjük‑e, amit látunk. A 19. század végének ipari robbanásakor, amikor a tőkeigényes vasút‑ és acélprojektek felkavarták a hagyományos kereskedői könyvvezetést, egyetlen mutató vált a bankárok és a befektetők...

Itt érsz el

© Copyright 2025