fbpx

Az adatvezérelt marketing napjaink egyik legmeghatározóbb irányzata, amely a marketingkutatás és a digitális technológia fejlődésének szimbózisából született. Az adatvezérelt megközelítés lényege, hogy az adatgyűjtés és az adatelemzés révén a marketingesek pontosabb, hatékonyabb és relevánsabb kampányokat tudnak létrehozni. Az adatvezérelt marketing a marketingkutatásban gyökerezik, mivel a siker alapja itt is az alapos és pontos adatok felhasználása. A Marketingkutatás Hagyományos És Adatvezérelt Formái A marketingkutatás az információgyűjtés, elemzés és az ebből következő stratégiák kidolgozásának tudománya, amely évtizedek óta meghatározza a piac működését.…

Bővebben

Of couple holding Black friday shopping bags walking together outdoors

A Black Friday az év egyik legnagyobb vásárlási eseménye, amikor a vásárlók aktívan keresik a legjobb ajánlatokat, és készen állnak arra, hogy megvásárolják a hőn áhított termékeket. A verseny azonban óriási: minden vállalkozás arra törekszik, hogy a saját ajánlataival tűnjön ki a tömegből. Ezért rendkívül fontos, hogy kreatív, és hatékony kampányokat tervezz, amelyekkel valóban megszólíthatod a közönségedet. Ebben a cikkben bemutatok öt kreatív kampányötletet, amelyek segítségével biztosíthatod, hogy a Black Friday-en a te vállalkozásod ragadja meg a figyelmet, és maximalizálja…

Bővebben

blank

Minden évben végigolvasom a marketingesek tollából azt, ahogyan magabiztosan állítják: Senki se akciózzon Black Friday-kor. De talán nem érdemes ezt ökölszabályként kezelni, mert a BF kampányok számos vállalkozás számára kínálnak kiváló lehetőséget a forgalom növelésére és az ügyfélkör bővítésére. Nézzük meg, hogy kiknek érdemes belevágni: Azok a vállalkozások, amelyek sokféle terméket kínálnak, könnyebben tudnak vonzó akciókat összeállítani, amelyek széles vásárlói réteget szólítanak meg. Ez pl. annak köszönhető, hogy egyes termékeken 100%-os árrés van, így könnyebben tudnak jelentős kedvezményeket nyújtani anélkül,…

Bővebben

Black Friday Sale lettering and shopping cart on a black background

A Black Friday kampányok számos vállalkozás számára kínálnak kiváló lehetőséget a forgalom növelésére és az ügyfélkör bővítésére. Az alábbiakban összefoglaljuk, hogy mely vállalkozások és helyzetek esetén érdemes kihasználni a Black Friday adta előnyöket. Széles termékkínálattal rendelkező kiskereskedők Azok a vállalkozások, amelyek sokféle terméket kínálnak, könnyebben tudnak vonzó akciókat összeállítani, amelyek széles vásárlói réteget szólítanak meg. Elektronikai és technológiai termékeket forgalmazók Az elektronikai cikkek iránt hagyományosan nagy a kereslet a Black Friday alatt. Televíziók, számítógépek, okostelefonok és más technológiai eszközök jelentős…

Bővebben

Text black friday on a phone display

A Black Friday az év egyik legnagyobb vásárlási eseménye, amely hatalmas lehetőségeket rejt a vállalkozások számára. Bár vannak kihívások, a megfelelő stratégia alkalmazásával jelentős előnyökre tehetünk szert. Megnövekedett vásárlói érdeklődés és forgalom A Black Friday során a vásárlók aktívan keresik az akciókat és készek vásárolni. Ez az időszak ideális arra, hogy: Márkaismertség növelése A Black Friday kiváló alkalom arra, hogy: Készletoptimalizálás Versenyelőny megszerzése Magasabb átlagos kosárérték Hűségprogramok és hosszú távú ügyfélkapcsolatok Hatékony marketingtevékenység Üzleti célok elérése Vevői elégedettség növelése Piaci…

Bővebben

Black Friday words and toggle switches around on black background

A Black Friday sok vállalkozás számára vonzó lehetőségnek tűnik a forgalom növelésére és az év végi bevételek maximalizálására. Azonban mielőtt belevágnánk egy ilyen kampányba, érdemes alaposan mérlegelni annak előnyeit és hátrányait. Megnövekedett hirdetési költségek A Black Friday a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét jelenti, ami azt eredményezi, hogy a hirdetők száma jelentősen megnő. Ennek következtében a kattintási költségek (CPC) drasztikusan emelkednek. Tavaly például a CPC-k átlagosan 20-30%-kal növekedtek. A magasabb hirdetési költségek csökkentik a kampányok megtérülését és a profitot. Csökkenő árrések…

Bővebben

Anna Freud neve sokaknak azonnal a pszichoanalízisre és a gyermekpszichológiára emlékeztet, hiszen az apja, Sigmund Freud mellett önállóan is jelentős érdemeket szerzett a pszichológia terén. De mit tanulhatnánk tőle kisvállalkozóként? Hogyan építhetünk be egy pszichoanalitikus elveit a mindennapi ületi döntéshozatalba, és hogyan segíthet az önismeret és az érzelmi rugalmasság a vállalkozásunk sikerességében? Anna Freud munkájának középpontjában a belső hajtóerők és a viselkedési mintázatok átvilágítása állt, amelyekkel az emberek a mindennapi stresszel és kihívásokkal küzdenek. Kisvállalkozóként különösen fontos, hogy megértsük, milyen…

Bővebben

A munkáról való gondolkodás egyre inkább szétszakad a különböző generációk között. Az Y generáció – a mai 20-30 év közötti fiatal felnőttek – elvárásai, különösen a fizetés és a munkakörülmények terén, gyakran magasabbak, mint amit az előző generációk megszoktak vagy elfogadnak. Azonban nem csak elvárásaikban, hanem karriertervezésükben is új utakat keresnek: egyre több fiatal vállalkozásba kezdene. De vajon képes mindenki sikeresen önálló vállalkozóvá válni? Egyedül vagy csapatban kéne dolgoznunk? Milyen kihívásokkal nézhet szembe egy Y generációs vállalkozó? Az Autonómia Igénye…

Bővebben

Az egyszempontos varianciaelemzés (One-Way ANOVA) az egyik leggyakrabban alkalmazott statisztikai módszer a marketingkutatásban, különösen akkor, ha három vagy több csoport közötti különbséget vizsgálunk egy adott változó tekintetében. Az ANOVA-t úgy tekinthetjük, mint a független mintás t-próba kiterjesztését, amely nem csupán két, hanem három vagy több kategóriájú csoportot hasonlít össze. Ez a módszer rendkívül fontos lehetőség arra, hogy mélyebb betekintést nyerjünk a különböző fogyasztói csoportok viselkedésébe és azok eltérő válaszreakcióiba. Az Egyszempontos ANOVA Statisztikai Hipotézisei Az egyszempontos ANOVA vizsgálatában a statisztikai…

Bővebben

A marketing világa folyamatosan változik, és 2025-re számos új trend és technológiai innováció fogja újradefiniálni, hogyan érik el a vállalkozások a fogyasztóikat. Ahhoz, hogy lépést tartsunk a jövő kihívásaival, elengedhetetlen, hogy megértsük ezeket a trendeket, és alkalmazzuk őket a stratégiai tervezésben. Az alábbiakban megvizsgáljuk, mire számíthatunk 2025-ben a reklám és marketing világában, és hogyan befolyásolják ezek a változások a márkákat és a fogyasztói kapcsolatokat. Mesterséges intelligencia és automatizáció A mesterséges intelligencia (AI) egyre nagyobb szerepet fog játszani a marketingben, különösen…

Bővebben

A technológia gyors fejlődése és a mesterséges intelligencia (AI) térhódítása nemcsak a mindennapi életünket alakítja át, hanem a márkákkal való kapcsolatainkat is újraértelmezi. A márkahűség 2025-ben már nem csupán a termékek minőségén és az árazáson alapul, hanem azon a képeségen, ahogyan a márkák személyre szabják az ügyfélélményt, mély és tartós kapcsolatokat hoznak létre. Ebben a cikkben megvizsgáljuk, hogyan képes az AI átalakítani a vevőkapcsolatok menedzsmentjét, és miként erősítheti meg a fogyasztói hűséget egy olyan világban, ahol az elvárások folyamatosan nőnek.…

Bővebben

Ahogy belépünk a 2025 évbe, a marketing világa gyorsabban és dinamikusabban változik, mint valaha. A mesterséges intelligencia (AI) egyre meghatározóbb szerepet kap, a generációs különbségek egyre inkább megmutatkoznak a fogyasztói magatartásban, és a konkurenciaelemzés már nem csupán egy háttérmüködési folyamat, hanem a siker egyik alapvető pillére. Hogyan érdemes a mai technológiai lehetőségeket és a marketingstratégiák legújabb trendjeit kihasználni? Ebben a cikkben részletesen átvesszük, hogyan építhetünk versenyelőnyt az AI és a hatékony konkurenciaelemzés segítségével. Konkurenciaelemzés 2025-ben: A Jövő Marketingjének Alapja A…

Bővebben

A marketing híd a vállalkozás és a fogyasztó között, de ez a híd nem épül fel varázslatosan, bármilyen gyors módszerekkel. Az internet tele van olyan vevőszerző módszerekkel, amelyek túlnyomórészt vágyakon alapulnak, és rengeteg olyan esettanulmány is van, amelyek torzításokat, feltételezéseket és nagyzolásokat tartalmaznak. Ezek a marketingesek számára gyakran belterjes és szórakoztató tartalmak, amelyek célja, hogy könnyen fogyasztható üzeneteket adjanak a kezdő vállalkozóknak. Az ilyen típusú tudásanyagok általában varázslatokat ígérnek, és pont azokat célozzák, akik gyors megoldásokat keresnek, nem pedig mélyebb,…

Bővebben

A reklámok világában manapság semmi sem véletlen – minden apró részlet tudatosan megtervezett elem egy nagy befolyásolási gépezetben. A reklámok nem pusztán termékeket értékesítenek, hanem életérzéseket, álmokat és identitásokat kínálnak. Az Online Marketing és Pszichológia című könyvem célja, hogy segítsen megérteni ezt a bonyolult rendszert, és megmutassa, hogyan lehet valódi, tudatos döntésekkel sikeres marketinget építeni. A mai marketing magas szintű technikai tudást és mély lélektani ismereteket követel meg. Nem elég, ha valaki kreatív szlogeneket gyárt – egy jó marketingesnek ma…

Bővebben

blank

A marketing világa és a vállalkozói szemlélet sosem volt ennyire gyorsan változó, mint most. De vajon miért történt meg ez az átalakulás? Miért tűnik úgy, hogy a vállalkozók már nem ugyanazok a merész és eltökélt személyek, akik 10-15 évvel ezelőtt voltak, és miért látják másképp a marketingesek a saját szerepüket? Ebben a blogbejegyzésben az Online Marketing és Pszichológia című könyvem egyik fejezetének főbb gondolatait mutatom be, hogy betekintést adjak a modern marketing dinamikus és sokszor kihívásokkal teli világába. Az évek…

Bővebben

A rossz reklám felismerése nem mindig egyszerű, de egy dolog biztos: ha a célpiacod figyelmét elveszted, vagy ha éppen érzed, hogy az üzeneted nem ér célt, akkor valami nincs rendben. De pontosan mi is teszi a reklámot rosszá? Vajon a kreativitás hiánya, az üzenet értelmetlensége vagy a piac nem megfelelő ismerete? Vizsgáljuk meg, mik lehetnek a fő okok. A rossz reklám legnagyobb hibája gyakran az, hogy a figyelem megragadásával problémák vannak. Gyakori, hogy a figyelem megszerzésére összpontosítunk, de elfelejtjük, hogy…

Bővebben

A szervezeti modellek alapvető felépítése különböző típusú struktúrákat foglal magába, amelyek a vállalkozások méretétől, céljaitól és környezeti körülményeitől függően különböznek. Nézzük meg részletesen mind a négy típust! Egyszerű szervezet Az egyszerű szervezet az egyik legegyszerűbb és legkevésbé formális szervezeti struktúra. Jellemzően kisebb vállalkozásokban vagy startupoknál fordul elő, ahol a létszám viszonylag alacsony. Egy tulajdonos vagy vezető irányítja a teljes szervezetet, és általában közvetlenül felügyeli a dolgozókat. Az egyszerű szervezetek előnye a gyors döntéshozatal és a rugalmasság, mivel a vezető könnyen…

Bővebben

Two professional engineers creating a new building plan

A tervezés folyamata és a szervezeti hierarchia szintjeinek összekapcsolása különösen érdekes egy kis- és középvállalkozás (KKV) esetében, ahol a rugalmasság és az erőforrások korlátozottsága jelentős szerepet játszik. Az ilyen vállalkozások életében a tervezés és a hierarchikus struktúra együttes alkalmazása gyakran határozza meg a szervezet hatékonyságát és a célok megvalósításának esélyeit. A tervezési folyamatban különböző megközelítések léteznek, amelyek meghatározzák, hogy milyen irányból indul el a tervezés és hogyan követik egymást a lépések. Érdekes módon ezek a tervezési típusok a szervezeti hierarchia…

Bővebben

Planning together

A jó tervezés az üzleti életben meghatározó. Minden sikeres vállalkozás alapja a jól kidolgozott tervezési folyamat, amely átfogja az összes szintet, a stratégiai célkitűzésektől kezdve egészen az operatív feladatokig. Az alábbiakban a jó tervezés kulcsfontosságú ismérveit vesszük sorra: A tervezés jellege szerint: stratégiai, taktikai és operatív tervezés A tervezési folyamat három fő kategóriába sorolható: stratégiai, taktikai és operatív tervezés. Ezek a szintek meghatározzák a vállalkozás irányát és mindennapi működését, biztosítva a hatékony célkitűzést és megvalósítást. A tervezés időhorizontja szerint: hosszú,…

Bővebben

Business women creating a plan in coworking space

A tervezés szerepe és különböző típusai az üzleti életben meghatározóak. Minden sikeres vállalkozás alapja a jól kidolgozott tervezési folyamat, amely átfogja az összes szintet, a stratégiai célkitűzésektől kezdve egészen az operatív feladatokig. Ebben a cikkben a tervezés különböző típusairól, a tervezési folyamatok csoportosításáról lesz szó. A tervezés jellege szerint: stratégiai, taktikai és operatív tervezés A tervezési folyamat három fő kategóriába sorolható: stratégiai, taktikai és operatív tervezés. Ezek a szintek meghatározzák a vállalkozás irányát és mindennapi működését, biztosítva a hatékony célkitűzést…

Bővebben

40/1083