fbpx

Az online marketing világában gyakran elhangzik, hogy a sikeres kampányok titka a pszichológia megértése és alkalmazása. De vajon pontosan mit is jelent ez? Hogyan tudjuk a pszichológia elveit a gyakorlatban, a mindennapi marketingmunkában kamatoztatni? Ezekre a kérdésekre ad választ Dajka Gábor „Online marketing és pszichológia” című könyve, amely egyedülálló módon ötvözi a marketingszakember gyakorlati tapasztalatait a reklámpszichológia elméleti alapjaival. Egy hiánypótló műDajka Gábor könyve azért különleges, mert hidat képez két olyan terület között, amelyek ritkán találkoznak ilyen mélységben a szakirodalomban.…

Bővebben

blank

Az online marketing világában folyamatosan újabb és újabb technikák, trendek jelennek meg, de vajon mi húzódik meg a háttérben? Mi az, ami valóban hatékonnyá tesz egy marketingkampányt? Dajka Gábor, ismert marketingszakértő új könyvében, az „Online marketing és pszichológia”-ban erre a kérdésre keresi a választ, ötvözve a gyakorlati marketingtudást a reklámpszichológia elméleti alapjaival. A könyv egyediségeDajka Gábor könyve egyedülálló a hazai marketingszakirodalomban. Nem pusztán egy újabb „how-to” guide az online marketinghez, hanem egy komplex, átfogó mű, ami a pszichológiai aspektusokat helyezi…

Bővebben

Search engine on a computer

A pay-per-click (PPC) hirdetések világában kulcsfontosságú megtalálni azokat a kulcsszavakat, amelyek releváns forgalmat hoznak a weboldalunkra, mindezt költséghatékony módon. Ebben lehet óriási segítségünkre a Google Ads Kulcsszótervező eszköze. De pontosan hogyan is működik ez az eszköz, és hogyan hozhatjuk ki belőle a legtöbbet? Ebben a cikkben lépésről-lépésre átvesszük a Kulcsszótervező használatát, és tippeket adunk a PPC kampányok optimalizálására. Mi is az a Google Ads Kulcsszótervező?A Kulcsszótervező egy ingyenes eszköz a Google Ads rendszerén belül, amely segít azonosítani a kampányainkhoz releváns…

Bővebben

Radiologists looking at brain scans

A szenzoros memória – Az első benyomás fontosságaAz emlékezet első szakasza a szenzoros memória. Ez a fázis mindössze 1-2 másodpercig tart, de ezen a rövid időn belül az összes információt feldolgozza, ami a külvilágból érkezik. Legyen szó vizuális ingerekről, hangokról, illatokról, érintésekről vagy akár belső érzetekről, a szenzoros memória mindent rögzít. Azonban az agy nem tudja az összes információt kezelni, ezért gyorsan megszűri azokat. Csak a legfontosabb, legérdekesebb ingerek kerülnek tovább a következő szakaszba, a munkamemóriába. Ez a jelenség kulcsfontosságú…

Bővebben

Hike on sunset

A klímaváltozás korunk egyik legnagyobb kihívása, amely minden iparágat és minden vállalatot érint valamilyen módon. A fogyasztók egyre környezettudatosabbak, és elvárják a márkáktól, hogy felelősséget vállaljanak a bolygónkért. Ugyanakkor a klímaváltozás új lehetőségeket is teremt az innovációra, a differenciálásra és az értékteremtésre. Ebben a cikkben megvizsgáljuk, hogy a marketingszakembereknek milyen szerepük és felelősségük van a klímaváltozással kapcsolatban, és hogyan tudják a márkákat és a fogyasztókat egy fenntarthatóbb jövő felé terelni. A marketingszakemberek felelősségeA marketingszakemberek hatalmas befolyással bírnak a fogyasztói magatartásra…

Bővebben

Depressed pensive teen girl introvert pink hair lying on bed looking away.

Introvertált marketing-tanácsadókAz introvertált emberek energiájukat jellemzően belülről merítik, a magányos tevékenységek töltik fel őket. Gyakran csendesek, megfontoltak, szeretnek önállóan dolgozni. Mik lehetnek az előnyei és a kihívásai egy introvertált marketing-tanácsadóval való munkának? Előnyök: Kihívások: Extrovertált marketing-tanácsadókAz extrovertált emberek energiájukat jellemzően kívülről, a társas interakciókból merítik. Gyakran beszédesek, társaságkedvelők, szeretnek csapatban dolgozni. Mik lehetnek az előnyei és a kihívásai egy extrovertált marketing-tanácsadóval való munkának? Előnyök: Kihívások: Mit válasszunk?Mint látjuk, mind az introvertált, mind az extrovertált marketing-tanácsadóknak megvannak a maguk erősségei és…

Bővebben

Businesswoman working on laptop with blank screen with copy space screen for your advertising text

Mi a reziliencia?A reziliencia a pszichológiában a nehézségekkel való megküzdés és a bajokból való felépülés képességét jelenti. Egy reziliens ember képes adaptálódni a stresszes helyzetekhez, túllépni a traumákon, és a kihívásokban lehetőséget látni a fejlődésre. A reziliencia nem azt jelenti, hogy valaki sértethetetlen vagy hogy a problémák leperegnek róla, hanem azt, hogy képes rugalmasan és adaptívan reagálni a nehézségekre. A reziliencia különösen fontos a reklámokkal szemben. A reklámok gyakran irreális elvárásokat támasztanak, legyen szó akár a fizikai megjelenésről, akár az…

Bővebben

Feeling the words flow

Képzeld el, hogy teljesen elmerülsz egy feladatban. Az idő mintha megállna, minden más eltűnik, csak te és a tevékenység léteztek. Kihívást érzel, de pontosan tudod, mit kell tenned. Minden lépés természetesen jön, minden akadály leküzdhető. A végén elégedettséget és teljesítményt érzel. Ez a flow-élmény, a tökéletes elmélyülés állapota, ami nem csak a művészek és sportolók privilégiuma – a marketingszakemberek is megtapasztalhatják, sőt, kiaknázhatják a maguk javára. Ebben a cikkben a flow-élmény titkait járjuk körül a marketing kontextusában, feltárva jellemzőit és…

Bővebben

Perfect balance

A perfekcionizmus típusaiElőször is fontos megérteni, hogy a perfekcionizmus nem egy egységes fogalom. A pszichológusok általában három fő típust különböztetnek meg: A marketingben mindhárom típus megjelenhet. A marketingszakember érezheti úgy, hogy minden kampányának, minden kreatívjának tökéletesnek kell lennie (önorientált perfekcionizmus). Érezheti azt a nyomást, hogy az ügyfelek, a főnökök, a kollégák elvárják a hibátlan munkát (mások által irányított perfekcionizmus). És irreálisan magas mércét állíthat a beosztottjai, a partnerei elé (másokra irányuló perfekcionizmus). A perfekcionizmus előnyeiNem lehet tagadni, hogy a perfekcionizmusnak…

Bővebben

Happy woman social networking online

A közösségi média pozitív hatásaiKezdjük a jó hírekkel: a közösségi médiának számos potenciális előnye van mentális egészségünk szempontjából. Először is, ezek a platformok páratlan lehetőséget kínálnak a kapcsolódásra és a közösségépítésre. Akár régi barátokkal tartjuk a kapcsolatot, akár új ismeretségeket kötünk közös érdeklődési körök mentén, a közösségi média segíthet csökkenteni az elszigeteltség és a magány érzését, ami kulcsfontosságú a mentális jólléthez. Másodszor, a közösségi média hatalmas tudásbázisként és inspirációforrásként szolgálhat. Legyen szó akár személyes fejlődésről, akár szakmai tanulásról, a különböző…

Bővebben

Man cheating on her woman in park

Az imposztorszindróma egy jól ismert pszichológiai jelenség, amikor valaki a nyilvánvaló sikerei és eredményei ellenére is azt érzi, hogy ő valójában egy csaló, és hogy a sikere csak a szerencsén vagy a mások megtévesztésén múlik. Bár sokan azt gondolhatják, hogy ez a jelenség főleg a művészeket vagy a tudósokat érinti, valójában a marketingszakmában is meglepően gyakori. Ebben a cikkben megvizsgáljuk, hogyan jelenik meg az imposztorszindróma a marketingben, milyen hatásai lehetnek, és mit tehetünk ellene. Az imposztorszindróma a marketingbenA marketing egy…

Bővebben

Concept of problems with memory, amnesia disease

Az Emlékezet Biokémiája és a Marketing: Hogyan Hoznak Létre a Márkák Tartós Emlékeket? BevezetésAmikor egy új terméket vagy szolgáltatást próbálunk bevezetni a piacra, amikor megpróbáljuk növelni a márkaismertséget, vagy amikor lojális fogyasztói bázist akarunk kiépíteni, valójában mind ugyanazt a célt szolgáljuk: tartós emlékeket akarunk létrehozni a fogyasztók agyában. De vajon hogyan működik az emlékezet? És hogyan használhatjuk fel ezt a tudást a marketingben? Ebben a cikkben az emlékezet biokémiájának alapelveit fogjuk megvizsgálni, és megnézzük, hogyan alkalmazhatók ezek az elvek a…

Bővebben

Maniac kidnapper looks at the ads of his victims

Reklámszakemberként a legfőbb célom, hogy olyan reklámokat hozzak létre, amelyek megragadják a célközönség figyelmét, érzelmi reakciót váltanak ki bennük és végül cselekvésre, vásárlásra ösztönzik őket. Ehhez kreatívan kell gondolkodnom, és folyamatosan új, innovatív ötletekkel kell előállnom. A munkám a brieffel kezdődik, amikor az ügyfél elmondja, hogy mit szeretne elérni a reklámmal, kit akar megszólítani, és mi a büdzséje. Ezután jön a kutatási fázis, ahol alaposan megvizsgálom a célcsoportot, a versenytársakat, a piaci trendeket. Csak ezután kezdek el ötletelni. Az ötletelésnél…

Bővebben

Elegant shopper

Amikor egy marketinges vagy reklámszakember azon gondolkodik, hogyan ösztönözze a fogyasztókat vásárlásra, számos tényezőt figyelembe kell vennie. Az egyik legfontosabb ezek közül a vásárlók motivációja, azaz azok a belső hajtóerők, amelyek a vásárlási döntéseket irányítják. Ebben a cikkben Henry Murray amerikai pszichológus elméletét vesszük górcső alá, aki a szükségleteket két nagy csoportra osztotta: fizikaira és pszichogénre. Megnézzük, hogyan használhatják a marketingesek ezt az elméletet a reklámstratégiák tervezésében. Fizikai vs. Pszichogén szükségletekMurray elmélete szerint a fizikai szükségletek azok, amelyek az emberi…

Bővebben

Spheres of Influence. Influencer Marketing.

A marketing egy olyan terület, amely körül sok a misztikum és a félreértés. Sokan azt gondolják, hogy a marketingesek csak „reklámoznak”, vagy „eladnak”, de a valóság ennél jóval összetettebb. A marketing egy stratégiai fontosságú funkció, amely áthatja a vállalat teljes működését, a termékfejlesztéstől kezdve az árazáson és az értékesítésen át egészen az ügyfélkapcsolatok menedzseléséig. Ebben a cikkben belepillantunk a marketing szakma rejtelmeibe, és megnézzük, mi a különbség a marketing szakember és a marketingmenedzser között Marketing szakember vs. marketingmenedzserBár a két…

Bővebben

selective focus of word marketing and components related to marketing on pieces of paper on blue

Minden vállalkozás, mérettől és iparágtól függetlenül, szembesül marketing kihívásokkal. Legyen szó egy induló cégről, amely most próbál betörni a piacra, vagy egy már működő vállalkozásról, amely a növekedésért küzd, a jól célzott, hatékony marketing kulcsfontosságú a sikerhez. De hogyan találjuk meg a legjobb marketing stratégiát? Hogyan optimalizáljuk a piaci megjelenésünket, növeljük a márkaismertségünket, érjük el és tartsuk meg ügyfeleinket? Erre szolgál a marketing tanácsadás. Kinek Szól a Marketing Tanácsadás?Marketing tanácsadóként leggyakrabban a tíz főt foglalkoztató cégekkel dolgozom együtt. Ezeknél a…

Bővebben

Marketing planning strategy

BevezetésA marketing tanácsadás értékes szolgáltatás lehet minden vállalkozás számára, függetlenül annak méretétől vagy iparágától. Egy jó tanácsadó segíthet új perspektívába helyezni a márka pozicionálását, optimalizálni a marketing büdzsét, vagy éppen hatékonyabb értékesítési stratégiát kidolgozni. Azonban, mint minden szolgáltatásnak, a marketing tanácsadásnak is megvannak a maga potenciális buktatói. Ebben a cikkben ezeket a veszélyeket vesszük sorra, és adunk tippeket, hogyan kerülhetjük el őket. Túlzott FüggőségAz egyik legnagyobb csapda, amibe egy vállalkozás eshet, ha túlságosan függővé válik a tanácsadójától. Persze, a tanácsadó…

Bővebben

Determined woman doing a plank next to a fatigued man on a track field

BevezetésA vállalkozói lét számos kihívást tartogat, legyen szó akár egy új vállalkozás elindításáról, akár egy meglévő cég növekedésének menedzseléséről. Ahhoz, hogy ezeken a kihívásokon úrrá legyünk, és sikerre vigyük vállalkozásunkat, bizonyos kompetenciákra van szükségünk. De mik is ezek a kompetenciák pontosan? Hogyan fejleszthetjük őket? És milyen szerepe lehet ebben a coachingnak? Ezekre a kérdésekre keressük a választ ebben a cikkben. Vállalkozói Kompetenciák TípusaiElőször is, tisztázzuk, mit értünk vállalkozói kompetenciák alatt. Ezek lényegében azok a képességek, készségek és tudáselemek, amelyek hozzásegítenek…

Bővebben

Graduation cap and diploma

A Képzettség és a Készségek ViszonyaKezdjük azzal, hogy tisztázzuk: a marketing egy sokrétű, összetett terület, rengeteg különböző feladatkörrel. Míg egyes pozíciókban valóban elengedhetetlen a felsőfokú szakirányú végzettség (gondoljunk például egy stratégiai tervezőre vagy egy piackutatási szakemberre), más szerepkörök betöltéséhez nem feltétlenül szükséges a diploma. Vegyük például az adatrögzítést, a telefonos ügyfélszolgálatot vagy akár a rendezvényszervezés bizonyos aspektusait. Ezek mind olyan feladatok, amelyek ellátásához kellő szorgalomra, jó kommunikációs készségekre, precizitásra van szükség – de nem feltétlenül egyetemi végzettségre. Egy szakmunkás bizonyítvánnyal…

Bővebben

Caucasian woman working as call center at home

Képzeljünk el egy webáruházat, amely mindent jól csinál: remek a design, felhasználóbarát a navigáció, megfelelő a termékválaszték, versenyképesek az árak. Mégis hiányzik valami, amitől az egész vállalkozás működésképtelen lesz: a vásárlókkal való kapcsolat, a gördülékeny kommunikáció, vagyis a hatékony ügyfélszolgálat. Bátran kijelenthetjük, ez a siker alfája és ómegája, az alappillér, amire az egész ügyfélélmény épül. De mit is jelent az, hogy jó az ügyfélszolgálat? A válasz egyszerű: azt, hogy a vásárló érzi, hogy fontos számunkra, hogy törődünk vele, hogy a…

Bővebben

640/1083