Manapság sok példát látni arra, hogy egy nagyobb cég szinte betarthatatlan ígéretekkel vagy évekkel korábbi sikerekkel és díjakkal reklámozza magát, de mégsem fejlődik. Szerencsére a pszichológia nemcsak az orvosi rendelőben, hanem itt is tud segíteni.
Visszajelzések
Egy kutatás szerint tízből nyolc amerikai nézi meg a vásárlói visszajelzéseket mielőtt először vásárolna az adott termékből, hogy megbizonyosodjon, biztosan nem fogják átverni és a pénzéért a ténylegesen meghirdetett terméket fogja kapni. Manapság egyre nagyobb ereje van a vásárlók vagy épp vendégek véleményének, gondoljunk csak bele, ha ki akarunk próbálni egy új éttermet, az első dolgunk megnézni a Facebook oldalán lévő értékeléseket. De hogyan tudjuk mindezt befolyásolni?
Legjobban Cialdini foglalja össze a meggyőzés pszichológiáját: „Minél több ember találja helyesnek az ötletet, annál megfelelőbb az ötlet.”. Tehát, az első lépés: keresni egy befolyásos, hozzáértő embert, aki hajlandó promotálni a cégünket, így hamar megsokszorozódhat a rendelésszám.
Felejtsük el az absztrakt kifejezéseket
Biztosan mindenkivel előfordult már, hogy hiába olvasta el századjára a szöveget, nem tudta értelmezni, pedig a szavakat és a kifejezéseket külön-külön értette, de ezek összerakva nem alkottak egy egységes egész szöveget. De előfordulhat az is, hogy szépen csengő kifejezésekkel volt teletűzdelve a szöveg, de valójában sosem tudtuk meg mi az a megdöbbentő és a felettébb sikeres eredmény vagy eredeti ötlet. Egy professzor, pontosan Allan Paivio, a University of Western Ontario pszichológiai tanszékéről, alkotta meg a kettős kódolás elméletét. Eszerint a megismerésünk egy összetett folyamat, ami képes egyszerre kezelni és értelmezni a nonverbális és verbális eseményeket. Javunkra fordítva az elméletet: ne csak mondjuk vagy mutassuk, tegyük mindkettőt. Írjuk le részletesen, érthető, hétköznapi szavakkal a terméket és társítsunk hozzá képet.
Ismerjük be korábbi hibáinkat
Könnyen empátiát válthatunk ki az emberekből, ha beismerjük korábbi hibáinkat vagy elmondjuk mit kellett volna másképp tennünk a múltban. Ezzel nemcsak közelebb hozzuk magunkhoz a potenciális és már meglévő vásárlóinkat, de megmutatjuk, hogy képesek vagyunk magunkról is árnyaltan gondolkodni, mérlegelni korábbi és jelenlegi cselekedeteinket, valamint tiszteletet is kiválthatunk így.
Szakzsargon nélkül
Talán nincs is annál ijesztőbb egy vásárló számára, amikor szakszavakat használunk, persze nekünk fontos tudni és ismerni ezeket a kifejezéseket, de elvárhatjuk ugyanezt tőle is? Természetesen nem, a szakszavaktól nemcsak megrémül, de ha túl sokat kell magyarázni ezek jelentését, akkor butának és becsaphatónak fogja magát érezni, ami lássuk be, nem a legideálisabb. Érdemesebb inkább apránként adagolni a kifejezéseket, így a vásárló inkább azt fogja érezni, hogy tanult tőlünk valamit.