fbpx

A marketing, marketing tanácsadás, pszichológia és szociológia területei szorosan összefüggnek egymással, és együttesen hatnak a fogyasztók döntéseire és magatartására. A marketing stratégiák sikere nagyban függ attól, hogy mennyire hatékonyan alkalmazzák a pszichológiai és szociológiai ismereteket, amelyek segítik a cégeket abban, hogy megértsék és befolyásolják a vásárlók gondolkodásmódját és viselkedését. A pszichológia és a szociálpszichológia alkalmazása a marketingben lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy jobban megértsék a fogyasztói csoportok felépítését, dinamikáját és a személyes kapcsolatokat az eladók és a vásárlók között. A marketing-tanácsadás szolgáltatások célja,…

Bővebben

blank

A pszichológiai trükkök a tartalommarketingben olyan technikák, amelyeket a marketing szakemberek használnak annak érdekében, hogy hatékonyabbá tegyék a tartalommarketing kampányaikat. Ezek a trükkök arra összpontosítanak, hogy az üzenet hatásosan jelenjen meg a célközönség számára. A pszichológiai trükkök a tartalommarketingben nem manipulációra, hanem a figyelem felkeltésére és az üzenet hatékonyabbá tétele érdekében vannak kitalálva. A pszichológiai trükkök a tartalommarketingben számos technikát tartalmaznak, amelyek segítenek a marketing szakembereknek abban, hogy jobban megértsék a célközönségük viselkedését és motivációit. Ezek a trükkök magukban foglalhatják…

Bővebben

blank

Több média készített mini közvéleménykutatást arról, hogy hol van a benzin literenkénti árának a lélektani határa, és ez kereken 500 Ft-ra jött ki. A megkérdezettek döntő többsége azt mondta, hogy ha eléri az 500 Ft-ot a benzinár, akkor ők bizony leteszik az autót.  Én szeretek az emberek véleményével, gondolkodásával foglalkozni illetve érdekesnek találom az egymásra gyakorolt hatásukat is. Nézünk meg lélektani szempontból, hogy a megkérdezett emberek a jósolt cselekvésüket miért nem tartják be.  Sokan szeretik azt hinni, hogy ők ismerik…

Bővebben

blank

Elsőre meglepő lehet a témakör, pedig nem egyszer találkozom azzal a jelenséggel, hogy a probléma megoldására inkább egy mentálhigiénés segítőre lenne szükség. A lélektani állapot nagyban meghatározza azt, hogy valakiből hogyan lesz vállalkozó, vagy miként vág bele a marketing folyamatokba. Amíg azonban a lelki vagy akár mentális problémák nincsenek helyre téve, addig nem érhetünk el nagy sikereket a munkánkban sem, ami jelen esetben a vállalkozásunk lesz. Most lehet, azt mondod, hogy „Dehát nem egyértelmű, mikor melyikre van szükség?!”. Azoknak az,…

Bővebben

blank

Manapság sok példát látni arra, hogy egy nagyobb cég szinte betarthatatlan ígéretekkel vagy évekkel korábbi sikerekkel és díjakkal reklámozza magát, de mégsem fejlődik. Szerencsére a pszichológia nemcsak az orvosi rendelőben, hanem itt is tud segíteni. Visszajelzések Egy kutatás szerint tízből nyolc amerikai nézi meg a vásárlói visszajelzéseket mielőtt először vásárolna az adott termékből, hogy megbizonyosodjon, biztosan nem fogják átverni és a pénzéért a ténylegesen meghirdetett terméket fogja kapni. Manapság egyre nagyobb ereje van a vásárlók vagy épp vendégek véleményének, gondoljunk…

Bővebben

85/85