Klapka reklámja: Vámház körút 9.

Főbb pontok:

Nincs olyan hónap, amikor valamelyik marketinges csoportban meg ne említenék a marketingben laikus vállalkozók és a marketingben laikus marketingesek a Vámház körút 9-et, mint jó példát. Az érvelésük a megjegyezhetőségen nyugszik, ami mögé mást és mást látnak. Valaki szerint rossz a reklám, és azért jó, mert már nem a minőség kell az embereknek. Valakik szerint Klapka melegszívű karaktere miatt működött. Más emberek szerint pedig az egyszerű a nagyszerű. Számtalan elméletet olvastam már, ám inkább nézzük meg egy marketinges szemével ezt a reklámot.

Mindig muszáj azzal indítanom, hogy: minden ember más és más. Ezért különbözőek vagyunk abban is, hogy hol húzódik meg az ismétlést tűrő határunk. Ha ez a tulajdonságunk alacsonyan van, akkor gyorsan unszimpatikussá válik egy reklám, és ilyenkor hagyja el a szánk azt a mondatot, hogy: csak azért sem veszek innen semmit!

De hiába magas az ismétlést tűrő küszöbünk, előbb-utóbb a telítődési pontunk nekünk is megtelik. Bár az ismétlések számával nő a reklám ismertsége, és mi magunk erőteljesebben tudunk visszaemlékezni a reklámra, ezzel arányosan csökken a szimpátiánk.

A Klapka féle reklám pedig anno orrvérzésig ment.

Csak 5775 Ft
kozepen

De akkor miért működött ez a reklám?

Mert eltérült. A sok ismétlés hatására a hallgatóság kínjában átkölti a reklámokat. Új értelmezést ad nekik, új kontextusba teszi őket, vagy ha úgy tetszik: tehetetlenségükben viccelnek vele. A fogyasztók viselkedéséből pedig az fog következni, hogy a szimpátia, ismertség és a reklám emléke ugrásszerűen megnő.

Még mielőtt bárki ezt a taktikát választaná, tudnia kell, hogy rengeteg pénzébe fog kerülni és nem fogja tudni kontrollálni a felhasználók produktumát, tehát az elérni kívánt célunkkal (mint pl. bizalom) szembemehetnek, de az is elképzelhető, hogy pár hónap után nem az eredeti reklám marad meg az emberek fejében, hanem az átköltött verziója, ami nem ösztönzi a vásárlást.

Viszont az is igaz, hogy a remarketinglistánkat kevés pénzből is túl tudjuk kommunikálni, de ehhez a módszerhez kell a kritikus tömeg is, ami eltéríti a hirdetésünket.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Cégvezetőként az EQ pedig kétszer fontosabb, mint az IQ?

Időnként felbukkan egy provokatív állítás: „A legjobb teljesítményű emberek 90%-ának magas az érzelmi intelligenciája, az EQ pedig kétszer fontosabb, mint az IQ.” Mintha egyetlen mondat megoldaná a tehetségmenedzsment évtizedes dilemmáit. A valóság ennél összetettebb – és épp ez benne a jó hír. A munka világa gyorsul, a piac zajosabb, mint valaha, a vezetői és vállalkozói...

Amikor a marketing ügynökség ghosingol

Őszintén: amikor egy marketing ügynökség „ghosingol”, vagyis egyszerűen eltűnik, mert a vállalkozót „problémásnak” tartja, az nem vagány határhúzás, hanem tiszteletlen és kockázatos lépés. Etikailag vállalhatatlan, üzletileg rövidlátó, jogilag pedig könnyen támadható. A mindennapokban persze látom, mennyi helyzetben fárad el egy ügynökség: határidők tologatása, fizetési késedelem, döntések hiánya, folyamatos scope-creep, kezelhetetlen hangnem. És igen, van, aki...

Online pszichológiai bántalmazás cégek esetén

Az online térben nem csak ügyfeleket szerzünk és márkát építünk; ugyanitt dőlhet meg egy cég reputációja is. A „netes vita” és az „online pszichológiai bántalmazás” közé sokan egyenlőségjelet tesznek – tévedés. A bántalmazás mintázat, célja a kontroll és a megalázás, eszköze a kontextus nélküli támadás, a tömeges lejáratás és a félelemkeltés. Cégek ellen ez úgy...

A karácsonyi marketing sötét oldala 2025-ben

A karácsonyi időszak nemcsak az öröm és összetartozás ünnepe, hanem a marketingesek számára is csúcsszezon. Ilyenkor a vállalkozások minden eddiginél intenzívebben igyekeznek vásárlásra ösztönözni minket – sokszor kifinomult pszichológiai trükkökkel, melyek a „sötét oldalt” súrolják. Ezek a módszerek az emberi érzelmekre, félelmekre és beidegződésekre hatnak, gyakran a tudatosságunkat megkerülve. Az alábbiakban összegyűjtöttük a 2025-ös karácsonyi...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025