Klapka reklámja: Vámház körút 9.

Oszd meg a cikket

Nincs olyan hónap, amikor valamelyik marketinges csoportban meg ne említenék a marketingben laikus vállalkozók és a marketingben laikus marketingesek a Vámház körút 9-et, mint jó példát. Az érvelésük a megjegyezhetőségen nyugszik, ami mögé mást és mást látnak. Valaki szerint rossz a reklám, és azért jó, mert már nem a minőség kell az embereknek. Valakik szerint Klapka melegszívű karaktere miatt működött. Más emberek szerint pedig az egyszerű a nagyszerű. Számtalan elméletet olvastam már, ám inkább nézzük meg egy marketinges szemével ezt a reklámot.

Mindig muszáj azzal indítanom, hogy: minden ember más és más. Ezért különbözőek vagyunk abban is, hogy hol húzódik meg az ismétlést tűrő határunk. Ha ez a tulajdonságunk alacsonyan van, akkor gyorsan unszimpatikussá válik egy reklám, és ilyenkor hagyja el a szánk azt a mondatot, hogy: csak azért sem veszek innen semmit!

De hiába magas az ismétlést tűrő küszöbünk, előbb-utóbb a telítődési pontunk nekünk is megtelik. Bár az ismétlések számával nő a reklám ismertsége, és mi magunk erőteljesebben tudunk visszaemlékezni a reklámra, ezzel arányosan csökken a szimpátiánk.

A Klapka féle reklám pedig anno orrvérzésig ment.

De akkor miért működött ez a reklám?

Mert eltérült. A sok ismétlés hatására a hallgatóság kínjában átkölti a reklámokat. Új értelmezést ad nekik, új kontextusba teszi őket, vagy ha úgy tetszik: tehetetlenségükben viccelnek vele. A fogyasztók viselkedéséből pedig az fog következni, hogy a szimpátia, ismertség és a reklám emléke ugrásszerűen megnő.

Még mielőtt bárki ezt a taktikát választaná, tudnia kell, hogy rengeteg pénzébe fog kerülni és nem fogja tudni kontrollálni a felhasználók produktumát, tehát az elérni kívánt célunkkal (mint pl. bizalom) szembemehetnek, de az is elképzelhető, hogy pár hónap után nem az eredeti reklám marad meg az emberek fejében, hanem az átköltött verziója, ami nem ösztönzi a vásárlást.

Viszont az is igaz, hogy a remarketinglistánkat kevés pénzből is túl tudjuk kommunikálni, de ehhez a módszerhez kell a kritikus tömeg is, ami eltéríti a hirdetésünket.

Fedezd fel ezeket a cikkeket is

Pszichológia és reklámpszichológia

Valentin-napi érzelmi kondicionálás

Győzött a reklámpszichológia: már nem az a kérdés, hogy akarunk-e ajándékot adni Valentin-napon, hanem az, hogy mi legyen az ajándék. Valahol útközben normává vált, hogy

Nők ábrázolása a reklámokban

Amikor megnézel egy reklámot, talán elsőre fel sem tűnik, hogy milyen mélyen jelenik meg benne a társadalmi nemi szerepek és elvárások összessége. A nőket érintő

Segíthetek?

Tegyük rendbe a vállalkozásod.