Aktivizáld a célközönséged!

Főbb pontok

A marketinget sokan még mindig egy olyan műfajként értelmezik, amiben a cég egyoldalúan kommunikál a célcsoportjával, akiknek el szeretné adni a termékét/szolgáltatását. Elmondja az előnyöket, az esetleges akciókat, elmagyarázza, hogy neked miért van szükséged arra, amit árul. Te pedig, jó fogyasztóként, befogadod a hallottakat, aztán vásárolsz nála.

Nos, 2020-ban a marketing nem csak erről szól – valójában már jó ideje nem. Mivel nagyrészt az online felületekre helyeződött át szinte minden, a kommunikáció megváltozott. Már nem egyirányú, nemcsak a cég beszél hozzád, hanem Te is adhatsz visszajelzést, lehetnek kérdéseid, kéréseid, panaszaid.

Számos vállalkozás nem tud ezzel mit kezdeni. Az okosabbak azonban a javukra fordítják a kialakult helyzetet, és pont az aktív közönségre építve juthatnak előrébb.

A vásárlói vélemények mindenekfelett

Korábban, ha választanunk kellett több cég termékei között, azt választottuk, amely a legmeggyőzőbben adta elő az előnyeit. Ma pedig azt választjuk, amiről a legtöbb pozitív véleményt olvassuk a neten.

Ahelyett tehát, hogy igyekeznél minden létező felületen dicshimnuszokat zengeni a termékedről vagy szolgáltatásodról, helyezd inkább a pozitív visszajelzésekre a hangsúlyt.

Ehhez két dolgot kell megtenned:

Csak 5775 Ft
kozepen
  1. Olyan színvonalra kell emelned a vállalkozásodat, hogy elsöprő többségben legyenek a pozitív tapasztalatok
  2. Felületet kell biztosítanod arra, hogy a vásárlóid kinyilváníthassák a véleményüket.

Nyilvánvaló, hogy a pozitív vélemények csak akkor fognak ellepni, ha valóban kiérdemled, ezért igyekezz tenni azért, hogy semmi rossz tapasztalatot ne szerezzen, aki nálad vásárol. Alap, hogy amit eladsz, jó minőségű. Ezen kívül pedig figyelj oda a járulékos elemekre is: az ügyfelekkel való kommunikáció, a segítőkész hozzáállás, a gyorsaság, a panaszkezelés, a weboldal kezelhetősége stb. mind beleszámít abba, milyen érzésekkel távozik egy vásárló. Az első lépés tehát az, hogy igyekszel olyanná tenni az egész vásárlási folyamatot, hogy minden eleme jól és gördülékenyen működjön.

Ahhoz azonban, hogy a kedvező ügyfélvélemények napvilágra kerülhessenek, kell egy felület is, ahol megjelennek. Megteheted, hogy a webáruházban adsz ennek helyet, de akár a közösségi médiában is létrehozhatsz egy oldalt, ahol a vélemények is megjelenhetnek. Ha szeretnéd ezt egyel magasabb szinten művelni, akár saját csoportod is lehet, ahol tudnak egymással kommunikálni a vásárlóid, sőt, akár veled is.

Miért fontos, hogy mit mondanak mások?

Az ügyfélvélemények azért működnek, mert hitelesek; a cég egyértelműen igyekszik minél jobb színben feltüntetni magát, ezért automatikusan fenntartásokkal kezeljük, amit állít. A vásárlóknak viszont nem érdekük indokolatlanul fényezni a céget, így az ő véleményükre többet adnak az emberek.

Emellett már maga a tény is jól veszi ki magát, hogy helyet adsz az értékeléseknek. Ez azt mutatja, hogy nem akarod takargatni a hibáidat, felvállalod, hogy mit gondolnak rólad a korábbi vásárlóid, mondhatni, nincs rejtegetnivalód, tehát valószínűleg nincs gond nálad a minőséggel. Így szívesebben fogják a Te termékedet/szolgáltatásodat megvenni, mint azét, akiről nem találnak semmilyen vásárlói visszajelzést.

2020-ban az emberek egymásnak jobban hisznek, mint a hangzatos marketingszövegeknek. Persze nem azt akarom mondani, hogy ezek fölöslegesek, hiszen valamivel fel is kell hívni a figyelmet arra, amit csinálsz. A pozitív értékelések és vélemények pedig ezek tökéletes kiegészítői.


Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025