2021-ben igazán kell a marketinges

Főbb pontok

2021-ben – még a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak ismeretében – jobban kell egy tapasztalt marketinges, mint valaha. A korábbi években is mindig az utolsó pillanatban hívtak szakembert a legtöbb vállalkozáshoz, amikor már súlyos volt a helyzet, és minden forrás elfogyott. Ilyenkor pár hét alatt akarták helyrehozni az addig felhalmozott problémákat, ami szinte lehetetlen. Eddig legalább konjunktúra volt, most viszont gazdasági visszaesés vagy krízis jöhet, ami még jobban rányomja a bélyegét a működésre.

Egyrészt a gyenge vásárlóerő miatt sokaknak csak egy esélye van; kevés vállalkozó engedheti meg magának, hogy drága hibákat kövessen el, mert gyorsan finanszírozási nehézségekbe ütközhet. Ugyanakkor rengeteg új webáruház jelent meg a piacon a karantén és a digitális átállás miatt, bár többségük félkész, vagy sok minden hiányzik a profi működéshez. A tulajdonosok közül sokan még mindig abban bíznak, hogy majd „bejön” a forgalom, és akkor elkezdenek költeni egy minőségi honlapra vagy marketingre. Ez azonban kimondatlanul is versenyhátrányt jelenthet egy telített piacon, hiszen a torta – vagyis a fizetőképes kereslet – most kisebb, és egyre többen küzdenek érte.

Az okos vállalkozó már az indulás legelső lépéseinél bevon egy szakértőt, aki felvázolja a valós költségeket, a megtérülési lehetőségeket és az elkerülendő buktatókat. A gazdasági fellendülés idején is könnyű volt bedőlni a „csak nyiss egy üzletet forgalmas helyen vagy egy webshopot, és majd jönnek a vevők” típusú tanácsoknak, de 2021-ben ez fokozottan veszélyes. Egyrészt még kevesebb tér van a kísérletezésekre, másrészt sokan, akik elestek a bevételtől, minden eszközzel próbálják eladni az ötleteiket, akár svindli vagy félinformációk segítségével is.

Csak 5775 Ft
kozepen

Szerintem a járvány gazdasági hatásai február környékén fognak igazán kicsúcsosodni. A február sok ágazatban egyébként is visszaesést hoz, ráadásul a kereslet is változóbb lehet, így a vállalkozásoknak nagyjából három hónapjuk van arra, hogy felkészüljenek, és megtalálják a megfelelő marketinges szakembert. Viszont hiába találnak rá a legjobb tanácsadóra, ha ők maguk nem értik a legalapvetőbb marketingfolyamatokat. Legalább annyi tudásra és gyakorlatra szükség van, hogy megfelelően tudják feltenni a kérdéseiket, és értsék, miről beszél a marketinges. Én például most tudatosan fejlesztem magam pszichológiai területen: hetente konzultálok szakemberekkel, pszichológiai témájú könyveket olvasok, mert látom, hogy a fogyasztói motiváció, a viselkedésmód, a döntési folyamat rendkívül sokrétű. Jobban értem így az embereket, és ezáltal hatékonyabban tudok hirdetéseket tervezni.

A tanulás örök, vállalkozóként soha nem lehet teljes mértékben „kiengedni”. Nem szabad mindent másra bízni – még a marketingre sem. Mindenképpen érdemes rászánni az időt, hogy tájékozódj, utánanézz a piaci trendeknek, és legyen egy alapvető rálátásod azokra a marketingeszközökre, amelyekkel majd szakértő bevonásával dolgozol. Ez a szemlélet ráadásul csökkenti a kockázatot, hogy bármely „megélhetési” tanácsadó vagy svindler rábeszéljen téged valamilyen drága, de értelmetlen kampányra. Nem véletlenül mondják, hogy a legjobb befektetés a tudás – hiszen az információk helyes értelmezésén és a marketing-stratégiák megalapozott kiválasztásán sokszor a vállalkozás sorsa múlhat.

 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...
Smiling executive leaning on car, holding tablet.

Összefoglaló a lean menedzsmentről

A lean menedzsment a 20. század végén robbant be a termelés és a szolgáltatásmenedzsment világába, gyökeresen megváltoztatva az addig megszokott működési modelleket. Megdöbbentő újdonságként hatott a vállalati szférában, hiszen nem pusztán hatékonyságnövelő technikák gyűjteményeként, hanem komplett szemléletmódként kínált megoldást a vállalatok és szervezetek számára. Ráadásul az azóta eltelt évtizedek bebizonyították, hogy a lean filozófiát követő...
Corrupted businessman

A korrupció szociológiája

A korrupció olyan jelenség, amely minden történelmi korban és a világ szinte minden pontján megtalálható. Noha a korrupcióról gyakran úgy beszélünk, mint valami elvont, nehezen megfogható rosszról, valójában egy rendkívül összetett szociológiai és társadalom-lélektani jelenség. A közélet és a politikai berendezkedések egyik leggyakoribb és legrombolóbb problémájának tartják, de a hétköznapokban, a vállalati kultúrában, sőt a...
Data on the go

Hangolja sikerre Google Ads kampányát

[Ebben a cikkben ahhoz adok átfogó útmutatót, hogyan hangolhatod sikerre újonnan létrehozott Google Ads-kampányaidat. A következő lépések bemutatják, hogyan javíthatod a kampánybeállításokat és a hirdetések hatékonyságát, miközben időt és energiát spórolsz meg a mindennapokban. A 2025-ös online hirdetési felméréseim alapján a jól beállított kampányok akár 30–50%-kal is növelhetik a konverziós arányt, ezért fontos, hogy már...

Itt érsz el

© Copyright 2025