2021-ben igazán kell a marketinges

Főbb pontok

2021-ben – még a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak ismeretében – jobban kell egy tapasztalt marketinges, mint valaha. A korábbi években is mindig az utolsó pillanatban hívtak szakembert a legtöbb vállalkozáshoz, amikor már súlyos volt a helyzet, és minden forrás elfogyott. Ilyenkor pár hét alatt akarták helyrehozni az addig felhalmozott problémákat, ami szinte lehetetlen. Eddig legalább konjunktúra volt, most viszont gazdasági visszaesés vagy krízis jöhet, ami még jobban rányomja a bélyegét a működésre.

Egyrészt a gyenge vásárlóerő miatt sokaknak csak egy esélye van; kevés vállalkozó engedheti meg magának, hogy drága hibákat kövessen el, mert gyorsan finanszírozási nehézségekbe ütközhet. Ugyanakkor rengeteg új webáruház jelent meg a piacon a karantén és a digitális átállás miatt, bár többségük félkész, vagy sok minden hiányzik a profi működéshez. A tulajdonosok közül sokan még mindig abban bíznak, hogy majd „bejön” a forgalom, és akkor elkezdenek költeni egy minőségi honlapra vagy marketingre. Ez azonban kimondatlanul is versenyhátrányt jelenthet egy telített piacon, hiszen a torta – vagyis a fizetőképes kereslet – most kisebb, és egyre többen küzdenek érte.

Az okos vállalkozó már az indulás legelső lépéseinél bevon egy szakértőt, aki felvázolja a valós költségeket, a megtérülési lehetőségeket és az elkerülendő buktatókat. A gazdasági fellendülés idején is könnyű volt bedőlni a „csak nyiss egy üzletet forgalmas helyen vagy egy webshopot, és majd jönnek a vevők” típusú tanácsoknak, de 2021-ben ez fokozottan veszélyes. Egyrészt még kevesebb tér van a kísérletezésekre, másrészt sokan, akik elestek a bevételtől, minden eszközzel próbálják eladni az ötleteiket, akár svindli vagy félinformációk segítségével is.

Csak 5775 Ft
kozepen

Szerintem a járvány gazdasági hatásai február környékén fognak igazán kicsúcsosodni. A február sok ágazatban egyébként is visszaesést hoz, ráadásul a kereslet is változóbb lehet, így a vállalkozásoknak nagyjából három hónapjuk van arra, hogy felkészüljenek, és megtalálják a megfelelő marketinges szakembert. Viszont hiába találnak rá a legjobb tanácsadóra, ha ők maguk nem értik a legalapvetőbb marketingfolyamatokat. Legalább annyi tudásra és gyakorlatra szükség van, hogy megfelelően tudják feltenni a kérdéseiket, és értsék, miről beszél a marketinges. Én például most tudatosan fejlesztem magam pszichológiai területen: hetente konzultálok szakemberekkel, pszichológiai témájú könyveket olvasok, mert látom, hogy a fogyasztói motiváció, a viselkedésmód, a döntési folyamat rendkívül sokrétű. Jobban értem így az embereket, és ezáltal hatékonyabban tudok hirdetéseket tervezni.

A tanulás örök, vállalkozóként soha nem lehet teljes mértékben „kiengedni”. Nem szabad mindent másra bízni – még a marketingre sem. Mindenképpen érdemes rászánni az időt, hogy tájékozódj, utánanézz a piaci trendeknek, és legyen egy alapvető rálátásod azokra a marketingeszközökre, amelyekkel majd szakértő bevonásával dolgozol. Ez a szemlélet ráadásul csökkenti a kockázatot, hogy bármely „megélhetési” tanácsadó vagy svindler rábeszéljen téged valamilyen drága, de értelmetlen kampányra. Nem véletlenül mondják, hogy a legjobb befektetés a tudás – hiszen az információk helyes értelmezésén és a marketing-stratégiák megalapozott kiválasztásán sokszor a vállalkozás sorsa múlhat.

 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

business person team group meeting discussion with partner teamwork for corporate working plan

Miért nem üzleti tervet írunk, hanem jövőt tervezünk?

„Üzleti terv” – egy olyan kifejezés, amit túl sokszor hallunk, mégis ritkán értünk igazán. Az üzleti terv a vállalkozások világában gyakran kötelező adminisztrációs dokumentumként él a fejünkben, amit a bank vagy a befektető kér. Pedig valójában sokkal több ennél. Egy jól megírt üzleti terv nem papírművelet, hanem stratégiai önismeret: a vállalkozás gondolkodásmódjának lenyomata, amely egyszerre...
Business people discussion explaining the financial graph data and marketing plan

Miért kell néha minden cégnek egy külsős marketing-tanácsadó?

Ahogy egy könyvet sem lehet belülről szerkeszteni, úgy egy vállalkozás sem tudja önmagát kívülről értékelni. A külsős marketing-tanácsadó legfőbb értéke éppen ebben rejlik: nem a részletek ismeretében, hanem az egész működésének friss, elfogulatlan látásában. Minden cég, bármennyire is ügyes, előbb-utóbb beleesik a saját gondolkodási mintáiba, működési szokásaiba, ismétlődő reflexeibe. Ez természetes – az ember arra...
Strategy Marketing concept

Így válassz marketingest

Kevés olyan döntés van egy vállalkozás életében, amelynek eredménye ennyire látható és ennyire nehezen korrigálható, mint a marketinges kiválasztása. Az ideális szakember a növekedés katalizátora, a rosszul megválasztott viszont évekre visszavetheti a fejlődést – vagy teljesen félreviheti a brandet. A helyzetet tovább nehezíti, hogy a marketingesek világa kívülről gyakran átláthatatlan: a pozíciók elnevezései kreatívak, a...
Young woman palying bubble soap outdoor

Amikor nem te választasz – hanem téged választanak

A digitális reklám ígérete egyszerű: személyre szabott ajánlások, hatékony elérés, nagyobb konverzió. De mi történik, ha a „személyre szabott” valójában zárt? Mi történik, ha a hirdetések, amiket látunk, nem csupán az érdeklődésünkhöz illeszkednek – hanem meg is határozzák azt? A rejtett algoritmusok világa nemcsak a vásárlási döntéseinket befolyásolja, hanem fokozatosan keretet ad annak is, hogyan...

Itt érsz el

© Copyright 2025