Számtalan kérdést kaptam az elmúlt napokban tőletek arról, hogy most van-e itt az ideje a webáruházépítésnek.
Ha azért akarsz gyorsan belevágni az online kereskedelembe, mert beütött a krízis és gyorsan kéne a pénz, akkor nem jó megoldás számodra a webes kereskedelem. Főleg akkor nem, ha semmilyen tapasztalatod nincs benne.
Egy jól működő webáruháznak megvan a recepjte, és mint minden kellemes jó ízű készítmény, több összetevős és gyakorlott szakács tudja csak jól elkészíteni.
Jelen esetben marketing és kommunikációs stratégia kialakítása szükséges. Ennek az elkészítése SOS üzemmódban is egy hét.
Ennek az ára az üzleti világban eltörpül, mégis ha úgy nézzük, a garantált bruttó bérminimum ára.
És még kell egy grafikus, programozó és egy jogász is, aki rendbe teszi az online boltodat, függetlenül attól, hogy bérelhető rendszert vagy egyedit választasz.
Ennek a három szakembernek a költsége összesen félmillió forint körül lesz.
És persze a könyvelésről se feledkezzünk meg. KFT esetén az induló ár 15.000 Ft körül lesz havonta. És egyébként a cég alapítása sem 5 perc. Ezen kívül még felmerülhet jó pár egyéb költség is, mint pl. a raktározás, illetve a raktárkészlet felhalmozás.
A fenti lépések után pedig a marketingszakember elkezdheti a már kidolgozott marketing-stratégiát megvalósítani. Ám a vállalkozó nem dőlhet hátra, a java még csak most jön a számára. A vállalkozónak is tisztában kell lennie a marketing alapjaival, tudnia kell érvelni és a célcsoportot folyamatosan kell kutatnia. A technikai dolgokat is kell sajátítania, jó ha alapfokon ért pl. a HTML nyelvhez.
És pont a fentiek hiánya miatt van az a rengeteg becsődölt webáruház, vagy az egyik napról a másikra élők. Illetve ők az árösszehasonlító oldalak királyai ideig, óráig. Ők azok, akinek a vállalkozásukat megakasztja egy-két pár tízezer forintos át nem vett csomag. Zárt Facebook csoportok tele vannak ezekkel az emberekkel és anyagi problémáikkal, ami az át nem vett csomagból fakad.
Gyakran elő szokott fordulni az is, hogy miután ezeket elmondom az érdeklődőnek, azt mondja, hogy ő nem akar ilyen nagyban gondolkozni, ő csak 200.000 Ft-os pluszt akar most. Sajnos a fenti lépések akkor is elengedhetetlenek. A könyvelő, a jogász, a grafikus, a programozó, én, de még a Facebook sem tudja figyelembe venni azt, hogy csak 200.000 Ft-ot szeretne a vállalkozó keresni havonta. A mi munkánk nagyjából ugyanannyi. A havi marketing költségkeretből lehet jócskán lefaragni.