Amikor valaki hozzánk jön marketing-tanácsadásra, akkor nagy rajtunk a nyomás és a felelősség, hiszen ő egy nap alatt vár tőlünk megoldást, úgy hogy már lehet, hogy öt éve rosszul csinál valamit, de az is lehet, hogy bele sem vágott az üzletébe. Az első kérdésünk ilyenkor az, hogy mi a célja? Ő akar a vállalkozásában dolgozni, esetleg a gyerekeinek építi? A második körben, pedig megpróbáljuk kinyomozni azt, hogy miért nem sikeres. Nem a vállalkozása, hanem ő, már ha erről van szó és nem arról, hogyan tudna 20%-ot fejlődni, vagy hogy belevágjon-e a vállalkozásába.
Persze ha nem sikeres, akkor annak ezer oka lehet, kezdve a rossz reklámszövegekkel és technikai beállításokkal. De először az agyban turkászolunk egy kicsit. Pl. ha valaki már 40 éves és 10 év alatt nem sikerült a vállalkozását sikeressé tennie, akkor ott gondolkodásbéli gondok is lehetnek. De nagyon fontos, hogy mi ilyenkor nem adunk semmilyen tanácsot, csak irányított kérdéssel megpróbáljuk rávezetni a vállalkozót arra, hogy saját maga felismerjen dolgokat. Sajnos amíg nem jön rá saját maga a megoldásra, vagy arra, hogy amit eddig csinált az nem vezette célra, addig mi hiába állítunk a Facebook oldalán, Google Ads-fiókján.
Erre tudok is egy nagyon jó példát, az Én megmondtam című könyvben a 30. oldalon van a történet. A hölgy egymás után 2-3 vállalkozást tett tönkre, mert nem ismert fel valamit.
Beszéljünk arról hogy miért nem jó tanácsot kérni ismerőstől, családtagtól. Azért, mert ők a saját félelmeiket fogják elmondani. Ők nem a te szemeddel látnak. Ők nem azt fogják megvizsgálni, hogy mikor, miért leszel sikeres, hanem azt, hogy milyen problémák lehetnek. Tehát sem téged sem a vállalkozást nem tudják objektíven megítélni.
Keress bátran egy szakembert, mert jó eséllyel időt, pénzt és energiát fog neked spórolni.