Fogj 10 embert, 5 embernek a kezébe adj (örökbe) 10 db ezrest és kérd meg őket arra, hogy osztozkodjanak.
Nagyon más arányban fogják a pénzt elosztani. Lesznek olyanok, akik 50-50%-ban fognak megállapodni. Míg olyan csapat is lesz, akik 30-70%-ban, vagy éppen 20-80%-ban. Szóval a szórás magas lesz.
Ha pedig a legvégén megkérdeznéd tőlük azt, hogy miért pont úgy döntöttek, azt felelnék, hogy: így volt a logikus.
De a logikát azonnal ki tudjuk zárni, hiszen ha logikusan döntöttek volna a felek, akkor a szórás kicsi lenne.
Akkor mégis mi történt?
A csoport tagjai érzelmi alapon döntöttek és magukból indultnak ki. Az ajánlattevő kivetítette a másikra a gondolkodását.
Gondojunk csak bele. A logikus lépés az lett volna, ha az ajánlattevő 1.000 Ft-ot ajánl fel a másiknak és köti az ebet a karóhoz.
Az 1.000 Ft-os ajánlatot kapó meg lecsap az ajánlatra, hiszen 1.000 Ft pont 1.000 Ft-tal több, mint a semmi.
A marketing erősen az érzelmeinkre épül. Egy jó marketinges pedig tisztában van az érzésekkel, sőt az arra adott válaszokat hatékonyan tudja menedzselni.