Mert a jól menő vállalkozások a jó marketingeseket, komplett marketingügynökségeket már régen felszippantották. Igen, tudom, hogy naponta 2 új marketinges vállalkozás jön létre a semmiből, és külső szemmel úgy tűnhet, hogy a vállalkozók kedvükre válogathatnak a jobbnál-jobb, pofi és tapasztalt szakemberek között, de ez nincs így. Valójában ez egy nagyon szűk piac. Sokszor csak kihalás útján lehet 1-1 ügynökséghez vagy egyszemélyes marketingeshez bekerülni.
Képzeld, van olyan vállalkozás, aki már 3 hónapja szeretne hozzánk bekerülni, de nem tudjuk vállalni, mert nincs rá kapacitásunk. Ő A-Z-ig mindent velünk szeretne csináltattni, amire már nincs erőforrásunk. Részfeladatokra van, de napi 2-3 órát már nem tudok neki eladni.
Hogy mennyire könnyű marketing tanulót találni?
Nagyon. A belépési küszöb alacsony. Ha valaki reggel 8 órakor úgy ébred fel, hogy ő marketinges akar lenni, akkor délben már meg is lesz az első ügyfele. A vállalkozások jelentős része nincs tisztában azzal, hogy ki a szakember és ki nem. Nekik nagyon könnyű eladni. Én pl. egy-egy munkát azért nem kapok meg sokszor, mert elmondom azt, hogy szürreális elképzelései vannak a vállalkozónak. És elmondom azt, hogy mennyi idő és munka elérni azt, amit szeretne.
Legtöbb esetben ha Pistike mindenben egyetért a vállalkozóval, akkor Pistike fogja kapni a megbízást. Persze az már más kérdés, hogy utána az elképzelésből mi is fog valójában megvalósulni. Általában semmi.
Egyre többször látom azt is, hogy a vállalkozó tisztában van azzal, hogy a jelöltje nem ért a marketinghez, de abban bízik, hogy közösen rájönnek majd a dolgokra és ha valamit csinálnak, akkor abból előbb utóbb csak lesz valami.
Ha nincsen a vállalkozónak kapcsolati tőkéje akkor a legjobb megoldás valamire specializálódott ügynökségeket keresni. Ilyen lehet a Google Ads ügynökség, SEO ügynökség, Instagram ügynökség. Ha így dönt a vállalkozó, akkor ehhez mindenképpen egy marketing szakember segítségét kell kérnie, aki meghallgatja az elképzeléseit és azok alapján felállít egy marketing stratégiát, amit a vállalkozónak és a részfeladatot ellátó ügynökségek is követniük kell. Máskülönben nagyon nagy valószínűséggel az egyes ügynökségek munkadíja és a reklámokra elköltött összegek csak kidobott pénzek lesznek. Sokszor tapasztalom azt, hogy 1-1 vállalkozó már a 3., 4. AdWords ügynökséget tapossa, de egyik sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ez az esetek 90%-ában azért van, mert nincs a vállalkozás mögött semmilyen stratégia.