A sikeres és sikertelen vállalkozók közötti különbség harmadik témájával fogok most foglalkozni. Ez így hangzik: Tanul, fejlődik, nyitott a világra
Egy valamit soha sem szabad elhinned, vagy gondolnod. Azt, hogy a sikeres konkurenseid semmit sem csinálnak, csak ülnek a babérjaikon. Valószínűleg ők most is tanulnak. De az is igen valószínű, hogy egy teljesen másik iparágban tevékenykedő tanult, sikeres vállalkozó éppen a te piacodra vetett szemet.
Nézd meg a menő konkurenseidet! Ők nem a semmittevéstől lettek sikeresek! Persze az is lehet, hogy egy komoly szakértő vagy szakértői csapat áll mögöttük, akik a teher egy jelentős részét leveszik róluk. De, azért egy jó csapatot megtalálni nem olyan könnyű feladat és persze hiába van valakinek egy jó csapata, ha nem tudja irányítani, ésvagy ha nem passzolnak össze a személyiség típusok.
Gyakori esetek azok, amikor jelentkeznek hozzánk vállalkozók azzal a problémával, hogy az egyik konkurensük letarolja a piacot, és nem értik, hogy hogyan.
Ilyenkor megnézzük a kétségbeesett vállalkozó weboldalát, esetleg a hírlevelét – már ha van – , Facebook kommunikációját, Google Ads hirdetéseit, mindent.
Pl. az egyik eshetőség az, hogy a konkurens belekezdett a tartalommarketingbe fél évvel ezelőtt és most ért be a munkája.
De olyan is előfordult már a praxisomba, hogy az egyik partnerem csinált egy szolgáltatást én pedig Google Ads-ben hirdettem őt. Hónapokon keresztül minden jól ment, mígnem az egyik konkurense csinált kb. 5 landing oldalt és rászánt az Ads-re az én becsléseim szerint napi 40-50.000 Ft-ot. A fizetett találat első 3 helyén ugyanaz a konkurens volt, csak más-más weboldallal. – Igen, ez nem megengedett, de azért láttam már ennél cifrábbat is. – A partnerem így 1 nap alatt elveszítette a megrendeléseinek a 90-95%-át. A konkurens mellé egy profi csapat állt. Persze mi is profik vagyunk, de így hirtelen ezzel mi sem tudunk mit kezdeni, ha a lehetőségeket a vállalkozó nem tudja biztosítani. Ez a partnerem azóta is megvan, de pénz hiányában mi egy másik stratégiát kezdtünk el csinálni, ami 4 hónap eltelte után most kezd beérni.
Sokszor tapasztalom azt, hogy a vállalkozó begubózik 1-2-3 évre. Mire feleszmél, eltűnik a forgalma, mert nem tudott lépést tartani a világgal. Ilyenkor pánikba esik, elkezdi keresni a lehetőségeket és azt látja, hogy megjelent egy pár új marketing eszköz, marketing technika és hasraütésszerűen – mert nincs ideje beleásni magát a témába – kiválaszt 1-2-3 új marketing eszközt, csatornát, beleteszi a pénzt, majd a kapkodás miatt, illetve mivel kiesett a marketinges szakmából, rossz lóra fog tenni, így elbukja a pénzét. Egyenes úton van a csőd felé. – Itt megjegyezném, hogy sokszor csak egy 1 órás telefonbeszélgetés kéne velünk ahhoz, hogy a vállalkozó ne bukjon el több százezer forintot. – De, hát a büszkeség és a kicsinyesség nagy úr.
Ráadásul az új piaci igényeket és a saját maga helyzetét sem biztos hogy felismeri az elvonult vállalkozó. A piaci igények felismerése és a vállalkozás a piacon való elhelyezése a marketinges dolga lenne, de egy a valóságban is jó szakember bérétől a begubózott vállalkozó valószínűleg meg fog ijedni.
És az esetek többségében, a forgalom helyreállítása hónapokig tart.
Folyamatos tanulással a világra való nyitottsággal a problémák jelentős része megelőzhető lenne. Illetve érdemes legalább 3 havonta kikérni egy profi marketinges véleményét.
Arról nem is beszélve, hogy általában egy vállalkozásnak van egy íve.
Valamikor jól megy egy vállalkozás, valamikor pedig átlagosan vagy rosszul.
Pl. Októberben, novemberben, decemberben és a legtöbb esetben még januárban magas szokott lenni a forgalom. Utána átlagon aluli, majd átlagos és a nyár közepén-végén katasztrófális. Persze ez a séma nem minden vállalkozásra húzható rá.