KKV Marketing Videók

Az árakció öl, butít és nyomorba dönt

A videó leirata:

Ha rosszul használod akkor öl, butít és nyomorba dönt

Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és most arról szeretnék beszélni, hogy miért nem szeretem az árakciót.

Nem magával az árakcióval van a bajom, hanem sokkal inkább azokkal, akik rosszul használják ezt a nagyszerű marketing eszközt.

Ha rosszul használja a vállalkozó ezt a taktikát, akkor az árakció öl, butít és nyomorba dönt.

Öl, mert egy vállalkozás halálához vezet a meggondolatlan akciózás.

Butít, mert nem kényszeríti gondolkodásra a vállalkozót. Reggel ébredés után nagyon könnyű kiírni egy 20%-os kedvezményt, hiszen 5 perc alatt megvan, ahelyett hogy napokig tervezné a vállalkozó a többlépcsős kampányát, ami alatt piacot kutat, kitalálja a célközönségét vagy mintavásárlóját és utána jár a legújabb marketing eszközökben rejlő lehetőségeknek.

A munkatársakat pedig nyomorba dönti a nyereség nélküli vállalkozó, hiszen nekik sem fog jutni a húsosfazék tartalmából.

Tehát az árakció a kevés kivételtől eltekintve, magát az eszköztelenséget jelenti. Azt, hogy a folyamatosan akciózó vállalkozónak lövése sincsen semmiről és kétségbe van esve, mert nincs forgalma.

Néha azért szokott olyan is lenni, hogy megmondják nekem azt, hogy; Gábor, ne mondj már ilyeneket, mert a múlt héten akcióztunk és megduplázódott a forgalmunk!

Akció, akció hátán

Ha nem ügyfélről van szó, akkor nem állok le bizonygatni az igazamat, mert nincs rá időm és egyébként is igazságtalan lenne azokkal szemben, akik fizetnek a tanácsadásért. De, azért ilyenkor nyomon szoktam követni azt, aki nem ért velem egyet. Szóval úgy általánosságban ilyenkor az szokott történni, hogy a vállalkozó indítja a következő akciót 1 hónapon belül. A második akció is általában szépen szokott működni, de annyit szinte soha sem hoz, mint az első. Majd, persze szintén 1 hónapon belül indítja következő akciót, ami nem hoz átütő sikert, de azért valamicskét hoz. Aztán azt veszi észre a vállalkozó, hogy nem jönnek maguktól az ügyfelek, pedig az utóbbi 3 hónapban beizzította a célközönséget.

Mi is lehet erre a megoldás? AKCIÓ! Ha eddig 20% kedvezményt adott, akkor most legyen 25%. Erre már jönnek az emberek, de csak annyian, mint akkor, amikor nem akciózott. Ilyenkor a vállalkozók elgondolkodnak. Az egyik részük arra jut, hogy az embereket csak az ár érdekli. A másik részük pedig arra, hogy sikerült szétverniük az üzletüket. A szétvert üzlet helyreállításához marketinges kell, mert ki kell javítani az elmúlt hónapok rossz kommunikációját. Ez pedig nem lesz olcsó! Na, nem feltétlenül azért, mert drága marketinges, hanem azért mert viszonylag hosszabban kell kampányolni ahhoz hogy a célközönség elfelejtse a vállalkozó ámokfutását.

És tudod, hogy mi a legszebb az egészben?

Az, hogy ugyan úgy reklámozni kell az árakciót, tehát pénzt kell költenie arra is, hogy olcsóbban el tudja adni a vállalkozó a termékét vagy szolgáltatását.

Az árakció azért nem az ördögtől való, hiszen nagyon szépen bele lehet építeni a marketing stratégiánkba. És én azért azt gondolom, hogy az árakció egészséges dolog akkor, ha jól használjuk. Tovább megyek, vannak olyan esetek, amikor megkerülhetetlen a kedvezmény adás.