Webáruház Marketing

Egy jól működő webáruház receptje II.

A videó leirata: Itt is ugyanaz a helyzet. Csak itt az emberek gondolatait kell megjavítani. Ha eddig rossz üzenet ment ki a célcsoportnak, és ráadásul még bosszantó is volt a vállalkozó, akkor a marketingesnek a célcsoportot kell helyrehoznia.

Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és most jöjjön Egy jól működő webáruház recept második része.

Akár bérelt, akár saját fejlesztésű a webáruházad, kelleni fog egy grafikus.

Nincs annál szörnyűbb, mint amikor házon belül teszi valaki össze a webáruház arculatát vagy a Facebook hirdetési képeket, cover fotót, stb… A grafikusi szakma egy szakma, amit tanulni kell. Nem egy komolyabb költségvetésű kampányom úszott már el azért, mert a mindenhez is értő vállalkozó tette össze a grafikai elemeket. A szövegem hiába volt profi és hiába dolgoztam vele napokat, a gagyi grafika miatt a kampány sikertelen lett. Egy weboldal, webáruház arculatának kialakítása egy komolyabb összeg. Pl.: egy logó tervezése 25.000 Ft-tól 70.000 Ft-ig terjed, de itt a határ a csillagos ég.

Még annyit érdemes tudnod, hogy az itthon bérelhető webáruház rendszereknél egy egyedi template 600.000 Ft-tól kezdődik, viszont a 800.000 Ft-osat érdemes megvenni, mert azt tudod igazán használni.

A nyílt forráskódú webáruházaknál egy fullos template kb. 40.000 Ft. Pl. a Magentora a Template Monster-en egy csili-vili design 175 dollárba kerül és 344 db közül választhatsz. Persze ezeket a template-ket a saját brand-ünkre kell szabni.

Alapkövetelmény az egyedi kinézet, hogy messziről is beazonosítható legyél.

Beszéljünk egy kicsit a marketingről.

Egy vállalkozás 3 különböző fázisában tudunk bekapcsolódni.

1.) Amikor még csak ötlet szintjén van meg a webáruház és a termékek

2.) Amikor már kész a webáruház

3.) Amikor már a vállalkozó elköltötte a marketingköltségvetése nagy részét eredménytelenül, és nekünk, marketingeseknek kell jönnünk tüzet oltani

Én az első fázisban tudom megspórolni a legtöbb pénzt és időt. Egy 90 perces marketing konzultáció keretén belül meghallgatom a vállalkozó elképzeléseit, és konkrétan rákérdezek, hogy mennyi pénz áll a rendelkezésére. Ez nagyon fontos kérdés, mert pl. legutóbb egy olyan helyzettel találkoztam, ahol a vállalkozó egy erotikus webáruházat szeretett volna nyitni igen alacsony reklámköltséggel. Őt pl. minden erőmmel le akartam erről beszélni, mert ebben a témakörben egy-egy kattintás a Google Ads-ben 500 és 1.000 Ft között van. Legalább napi 50 kattintás kell 1 vásárláshoz. Ez az üzlet nyereségessé tehető akkor, ha van mellette blog, SEO és fizetett bannerhirdetés bizonyos felnőtteknek szóló oldalakon, mindemellé kelleni fognak hírlevelek is. Szóval az ő reklámköltségevtését fel kellett volna szorozni legalább 10-el hogy el tudjunk indulni, és akkor 3-6 hónap múlva talán már a webáruháza el is tudta volna magát tartani. Ez tehát az első fázis.

Lehet, hogy elég csak a második fázisban bevonni a marketingest, mert pl. már 5 éve van a vállalkozónak egy offline boltja és tudja, hogy mire van szüksége a piacnak.

Ilyenkor már magáról a marketingstratégiáról kell beszélni. Itt okosan, előre megtervezett módon költjük el a pénzt, nem úgy, mint a 3. fázisban.

A 3. fázisban tűzoltásra locsoljuk a pénzt. Általában egy nagyobb összeget kell egyszerre szétönteni. A vállalkozók ilyenkor megpróbálják ők maguk a marketinges feladatokat elvégezni. Itt zárójelben megjegyezném, hogy általában csak a marketingnek az izgalmas részét csinálják, az unalmas és lehangoló részével nem foglalkoznak. Ha nem jön be, akkor keresnek egy igazi marketingest. Ez olyan, mint amikor kigyullad az autón az olajlámpa, de azért az autós tovább megy vele, abban reménykedve, hogy majd megjavul magától. Hát, nem fog és drága lesz a szétment motor javítása.

Itt is ugyanaz a helyzet. Csak itt az emberek gondolatait kell megjavítani.

Ha eddig rossz üzenet ment ki a célcsoportnak, és ráadásul még bosszantó is volt a vállalkozó, akkor a marketingesnek a célcsoportot kell helyrehoznia. Huh. Lehet, hogy ezek a hasonlatok bénák lettek, de, egyszerűen próbáltam magyarázni, mert ezt a videót nem forgathatom órákig. Szerintem így is hosszú lesz.

Köszönöm, hogy megnézted ezt a videót is, találkozunk a következőben.

Az első részt itt tudod megnézni: https://dajka-gabor.hu/marketingblog/egy-jol-mukodo-webaruhaz-receptje-i/

Vélemény, hozzászólás?