Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és most a Google Ads a kétélű fegyverről szeretnék beszélni.
Az esetek jelentős részében a szituáció a következő:
A szolgáltatást nyújtó vállalkozó, először saját magának próbálja beállítani a Google Ads kampányait. 2-4 hívása lesz az első napokban, aztán elcsendesedik az iroda. Utána hetente 1x-2x ugyan megcsörren a telefon, de a hívó csak árakról, akciókról, kapacitásról, nyitvatartásról érdeklődik.
A sikertelenség miatt a vállalkozó felvesz pár új kulcsszót az Ads-ben, és elkezd akciózni. Az elkövetkező hetekben is csak 1-2x csörren meg a telefon. A vállalkozó úgy dönt, hogy jelentősebb összeggel megtámogatja a hirdetéseit, és felvesz még pár Google által ajánlott kulcsszót, így a hívások száma megnő, de teljesen mást is keresnek az érdeklődők. Ha pl. kutya kozmetikai szalonja van a hősünknek, akkor tuti, hogy egy páran emberi kozmetikai szolgáltatás iránt érdeklődnek. Ha a tulajdonos karosszérialakatos, akkor autókölcsönzéssel kapcsolatban is keresik.
Ha a vállalkozónak van egy drágább és egy olcsóbb kiegészítő szolgáltatása, akkor biztos, hogy mindenki az olcsó szolgáltatásról keres információkat, miközben a drágább szolgáltatás előnyeit akarják élvezni.
Nos, nem kevés ilyen esettel találkoztam már. A vállalkozónál olyan 6-12 hónap alatt pattan el a cérna és keres egy Google Ads szakértőt ésvagy marketingest. Jelen esetben engem.
Nagyon röviden: Ilyenkor az szokott lenni, hogy hosszas beszélgetés után átveszem a megrendelő Google Ads-fiókját és beállítom. Eltelik egy pár nap és a vállalkozó örömteli hangulatban hív fel, hogy már van egy pár új ügyfele, nem fog unatkozni az elkövetkezendő napokban.
Kihasználva az alkalmat meggyőzöm, hogy akkor emeljük meg a napi keretet.
Ekkor két dolog szokott történni:
Ha a főhősünknek olyan szolgáltatása van, amihez elő kell készülni és nem lehet azonnal megcsinálni, pl. tágabb értelemben az építőipar ilyen, akkor hetekkel, hónapokkal előre kell felvennie a munkákat. Ebben az esetben a munkám 2-3 hónap alatt véget ér, hiszen nincs értelme a 7. és 8. hónapra is még előjegyezni a munkákat, mert kb. a 6. hónapig reális az előjegyzés. A 6 havi munka pedig 2-3 hónap alatt összejön. Egyébként ezért is szoktam általában 1 új partnert keresni havonta, mert ilyenkor sztenderre tesznek.
Most pedig beszéljünk a hosszú várakozás nélküli szolgáltatóktól, pl. duguláselhárítókról, nyelviskolákról, szépségszalonokról.
Itt a legnagyobb probléma az, ha a vállalkozó hátradől, mert jött Gábor, elkezdte hozni az ügyfeleket, minden sínen van.
A szitu az, hogy valószínűleg csak napokig, talán hetekig tart ez az állapot, ha nem fejlesztjük a marketingrendszert. Ugyanis a konkurensektől vettük el az ügyfeleket. Úgy is mondhatnám, hogy most a tortából egy sokkal nagyobb szeletet vettünk el, ami a többieknek nem fog tetszeni. Amint feleszméltek, lépni fognak. Ha nincs marketingesük, akkor szerencsénk van, mert kapkodni fognak és megérzés alapján fognak valamit lépni. Ha van marketingesük, akkor el fog kezdődni a harc az ügyfelekért.
Psszt. Ugyanez a helyzet a webáruház tulajdonosokkal is, csak a jelentős részük ezzel nincs tisztában.
Tehát a Google Ads egy kiváló marketing eszköz annak a kezében, aki stratégiai szinten tudja használni. Nem érdemes házon belül bajlódni vele, mert az elégetett pénzből ki lehet fizetni egy Ads szakértőt vagy ha teszünk még hozzá egy kicsit, akkor marketing szakértővel is tudunk dolgozni. És bizonyos esetekben kell egy marketinges a vállalkozó mellé, nem elég csak a fiók technikai beállításaihoz érteni.