A videó leirata: Sziasztok, Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő. Beatrix tartja a kamerát és éppen jövünk haza egy vállalkozótól, aki rendelt tőlünk egy egész napos marketing tanácsadást.
Ez önmagában még nem lenne különleges, és nem adna videózásra okot, de ami miatt mégis csak a videózásra adtuk a fejünket, az azért van, mert az a különleges helyzet állt elő, hogy egy pár nappal ezelőtt felhívott a tanácsadást megrendelő vállalkozó, – hogy a vállalkozó mivel foglalkozik, milyen nemű és hogy hol van a vállalkozása mindegy, mert a történet értékéből nem vesz el – és telefonon keresztül feltettünk pár kérdést a vállalkozásával kapcsolatban, de ezekre a kérdésekre eléggé összeszedetlenül válaszolt, ami alapesetben nem is baj, hiszen mi vagyunk a marketing tanácsadók, és azért keresett meg minket, hogy segítsünk rajta.
Én úgy éreztem a vállalkozó válaszaiból, hogy itt azért nem kerek minden.
Garancia
Tudni kell azt, hogy mind a két félnek van egy olyan joga, hogy elállhat a marketing tanácsadástól az első 1 órában. Jelen esetben sajnos ez történt, mert olyan egyszerű kérdésekben nem tudtunk megegyezni, mint hogy ki a célcsoportja, még csak nem is a buyer personáról van szó, hanem a célcsoportról. Ezen kívül sok más dologban sem sikerült az első 1 órában dűlőre jutnunk. Ez persze önmagában nem baj, hiszen az egynapos marketing tanácsadás pontosan erről szól. Lemegyünk a vállalkozóhoz és addig maradunk, míg meg nem tudunk egyezni.
Ezért nem jött össze
Sajnos a marketingen kívül itt még több probléma is volt. Pl.: az alkalmazottait nem tudta megfelelően irányítani, a vállalkozásában nem tudott megfelelően gazdálkodni és persze az alkalmazottak nem szerettek ezen a helyen dolgozni… A vállalkozó pedig nem is értett a szakterületéhez. Minden sebből vérzett ez a vállalkozás.
1 óra hossza után, arra az elhatározásra jutottunk Beatrx-szal, hogy megszakítjuk ezt a marketing tanácsadást, és a legnagyobb jóindulattal, harag nélkül azzal búcsúztunk el, hogy hagyja abba a vállalkozását, mert csődbe fog menni. Ilyenkor nem is a csőddel van a legnagyobb gond, hanem azzal, ha elkezd hitelt felvenni. Hiába vesz fel 1.000.000 Ft-ot, aztán még egy milliót, végül mondjuk 2.000.000 Ft-ot, mert csak eladósítja magát, mert soha nem fog beindulni a vállalkozása, akármilyen marketinget is tesz mögé.
Gyakran ismételt kérdések
Ezt a történetet azért szerettem volna elmondani, mert rengetegszer felteszik a nézők, Facebook követők azt a kérdést, hogy; Gábor mi történik akkor, ha nem hisztek egy termékben, szolgáltatásban vagy magában a vállalkozóban? Akkor is elvállaljátok? – Nem, akkor nem vállaljuk el, mert mind a két félnek csak szenvedés lenne. A szaktudásunknak nem lenne hozama.
(mindeközben)
Hívott az egyik ügyfelünk…
– Mi a helyzet? Milyen volt a januári forgalmad?
– Erős volt, nagyon.
– Erősebb volt most, mint tavaly ilyenkor?
– Sokkal. 1.000.000 Ft-tal biztos többet csináltunk. Ez kb. +30%.
Ezzel a videóval azt szerettem volna átadni, hogy nyugodtan kérjetek tőlünk marketing tanácsadást, mert ti semmit sem kockáztattok, csak mi. Ha nem teljesül a konzultáció, akkor sem megyünk hiába, mert szét tudunk nézni az adott városban. Programozunk egyet.