A marketing-tanácsadás szolgáltatásunknak az a célja, hogy a megrendelő forgalma rendeződjön vagy emelkedjen. Forgalom rendezésről vagy ha úgy tetszik, helyreállításról akkor szoktunk beszélni, ha a vállalkozó forgalma valamiért csökken, vagy nagyon hullámzik, kiszámíthatatlanná válik. Ha pedig forgalomnövelésről van szó, akkor a nyereséget kell növelni, azaz a kiadásokat kell csökkenteni és/vagy növelni kell az egy főre jutó vásárlási értéket, vagy ügyfélélettartamat.
Most, hogy nagyjából elmagyaráztam a fogalmakat, menjünk tovább.
Két típusú vállalkozó szokott minket megkeresni.
Az első, aki szerint minden rendben van nála és nem érti, hogy miért nincs pénze.
A második pedig tudja, hogy valami nem jó, de nem tudja hogy mit ront el.
Az egyik személyiségtípusú vállalkozó el tudja fogadni a hibáit amire rámutatunk, a másik pedig nem.
Összeszedtem pár olyan hibát, amivel ilyenkor találkozni szoktunk
Mint ahogyan a felvezetőben is elmondtam, a cél a forgalom növelése, rendezése. Ez pedig sokszor nem csak azon múlik, hogy milyen reklámszöveget használunk, vagy hogy a Google Ads-en melyik gombokat, milyen sorrendben nyomkodjuk. Ha az alapok nincsenek rendben, akkor a marketing el fog vérezni.
Szóval a marketing-tanácsadás szolgáltatásunk sokszor túlmutat a reklámszövegeken és a technikai beállításokon.
Az első elakadáspont, amikor a vállalkozó fél a változástól.
Pl. a jelenlegi vendégköréből már csak nehezen, vagy egyáltalán nem tud megélni. Vegyünk például egy éttermet, amely mellé egy idősek otthona nyílt. Az első pár évben délben tele volt az étterem idősekkel, de egy idő után a vendégkör megfeleződött, negyedelődött.
A tulajdonos pedig pihe-puha ételekre alakította át az étlapját és elkezdett menüztetni.
Mivel nem tudja kitermelni a költségeit, világos, hogy ezen változtatni kell.
Viszont a vállalkozó fél a változástól, mert mi van akkor, ha a jelenlegi vendégköre is eltűnik, hiszen az étlapot a chefnek modernizálnia kell, így a tojáslevesnek és a zöldborsófőzelék-pürének mennie kell.
A második elakadáspont, amikor a vállalkozónak már csőlátása van.
Ilyenkor a vállalkozó nem látja magát kívülről, nem tud alkalmazkodni a megváltozott vásárlóinak az attitűdjéhez.
Gyakran hallok ilyen mondatokat a csőlátásban szenvedő vállalkozóktól; „Hogy ez tök egyszerű, mit kell ezen magyarázni?” vagy „Jót adunk olcsón, erről mást nem lehet írni, ez az igazság!” vagy „Ez a fluxuskondenzátor elvégzi ezt a folyamatot és ennyi, ezt mindenki tudja, eddig is tudták.”
A marketing-tanácsadói szakma is egyszerű. Ha nem megy a vállalkozásod, akkor lehívsz és én a 12 éves tapasztalatommal a hátam mögött megoldom a vevőszerző vagy vevőmegtartó problémáidat. – Ezzel szemben először is, meg kell ismerned, és meg kell bízod bennem ahhoz, hogy az ügyfelem legyél. És persze kedvelned is kell. Így találkozhatsz velem videóban, rendezvényeken, fórumokban, a blogomon, hallgathatod a hanganyagaimat, stb, stb.
Fizikai üzlet esetén a csőlátás sok mindenre kiterjedhet. A legáltalánosabb probléma a személyzet, hangulat, helyiség állapota és persze a reklámok.
Sokszor a vállalkozó lelkét és gondolkodását is rendbe kell tenni ahhoz, hogy jól működjön a vállalkozása. A csőlátás gyakran együtt jár a fásultsággal is. Egy kiégett vállalkozónak adni pár reklámszöveget kidobott energia és idő. A marketing-tanácsadói szolgáltatásunk, tehát bőven túlmutat pár gomb, és hangzatos mondatok megírásán.
Csak azon tudunk segíteni, aki valójában akar változni, változtatatni. Egyébként ezért sem működnek az ingyenes tanácsadások. Különböző Facebook csoportokban látok vállalkozókat, akik feltesznek egy-egy kérdést a csoport tagjainak, amit SEO Pistikék megválaszolnak a nélkül, hogy látnák a teljes képet. Másrészről pedig aki azt hiszi, hogy ingyen kap kasszarobbantó marketing-tanácsokat, az még nem érett meg egy üzlet vezetésére. A mi tanácsadói díjunk nem véletlenül ilyen magas. Ha az ügyfél komolytalan, akkor fölöslegesen rabolnánk egymás energiáit.