Hogy vannak-e a marketingben is trendek? Hogyne!
Trendek jönnek, mennek. Ez a marketingben sincs másként. Én leginkább eszközökben látom a trendeket. És ezzel az a baj, hogy a kezdő és hiszékeny vállalkozók esnek mindig bele a trend csapdájába. Azt hiszik, hogy egy új marketing eszköz, csatorna, taktika úgy spórolja meg nekik a munkát, mint ahogyan a káposztaleves kapszula egy varázsütéssel lefogyaszt.
Tudnék-e ilyen trendeket mondani? Igen.
Az elmúlt pár év trendjét megpróbálom felsorolni, időrendben visszafelé:
– chatbot
– influencer marketing
– értékesítési tölcsér
– csalitermék
– mobilra optimalizált weboldal
– remarketing
A jövőbéli marketingtrendekről is van már sejtésem. Szerintem az instagram lesz az és a YouTube.
Bár mind a két eszköz már a piacon van egy jó pár éve, ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne felhypolni.
A felsorolt trendek működőképesek. A tartalommarketingnek legalább 100 éves múltja van, remarketing nélkül pedig nincs webáruház.
Meg kell nézni, hogy melyik marketingeszköz, csatorna, taktika illik bele a vállalkozó marketingstratégiájába.