A videó leirata:
Megéri 2019-ben webáruházat indítani? Nem vagyok már kicsúszva?
A válaszom: Megéri és nem vagy kicsúszva.
Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, kkv marketing szakértő, és most a Megéri 2019-ben webáruházat indítani?-ról szeretnék beszélni.
Megéri, de nem ilyen egyszerű a helyzet. Mivel az e-kereskedelem évről-évre nő, így érthető módon egyre többen és többen akarnak beszállni az internetes értékesítésbe. Ez azt eredményezi, hogy ugyan azokat a termékeket egyre többen értékesítik az interneten. Tehát a piaci verseny egyre magasabb.
Még 2018-ig csak annyit mondtam, hogy marketing stratégia nélkül nem lehet beindítani egy webáruházat. Ma már pedig azt mondom, hogy kell hozzá egy marketinges, aki felügyeli folyamatosan a marketing rendszert és reagál a rendszer folyamatos változásaira. Ami azért baj, mert nincs ennyi marketinges az országban. Na jó, persze minden faluban van legalább 3 Pistike aki marketingesnek képzeli magát, mert fel tud telepíteni egy WordPress motort és elolvasott 3 marketingről szóló fél oldalas cikket.
Vannak olyan partnereim, akik keresik és keresik a marketingesüket, de egyszerűen nem találják. Jelentkező van bőven, de a legtöbb elhasal az interjún. A maradék pedig 1 hónap alatt bizonyítja be azt, hogy nem ért hozzá.
De én azért azt mondom, hogy nem vagy lemaradva semmiről sem, csak nem a könnyű pályán indulsz el örök élettel és végtelen lőszerrel.
Bármilyen piacra be tudod tenni a lábad, csupán pénz, idő és szakember kérdése az egész. Vannak olyan termékkategóriák melyeken alig van haszon és verseny is magas. És vannak olyanok is, melyeken magasabb az árrés, miközben a verseny alacsony.
Meg kell találni azt a termékkategóriát amely passzol hozzád és a pénztárcádhoz is.
Ebben egy marketing tanácsadó fog tudni segíteni.
Adok egy jó tanácsot: Érdemes kikérni a webáruház megnyitása előtt a szaki véleményét, mert rengeteg pénzt és időt fog megspórolni akkor, ha az elképzelésünk nem piacképes. Azt hiszem, hogy a legtöbb volt webáruház tulajdonos ezt tanácsolná akkor, ha csak egyet javasolhatna neked.
2019 problémája a marketing szakemberek és fejlesztők megtalálása lesz
Ez a két szakma egyre jobban megfizethetetlen lesz, mert hiányszakma mind a kettő. Hiába van marketingesből és fejlesztőből legalább annyi, mind DJ-ből és fotósból, az igazság az, hogy alig van már jó és elérhető szakember ebben az országban.
Fontos kihangsúlyozni azt, hogy elérhető, mert azzal, aki egy cégnél már marketinges vagy programozó, ővele nem fogsz tudni dolgozni, hiszen neki már van egy nagyon jól fizető fix munkahelye.
Ha nem tudsz megfizetni napi 8 órában egy marketingest, akkor keress egy vállalkozást, akivel hosszú távon együtt tudsz működni, rendszeresen. Itt a hosszú távon és a rendszerességen van a nyomaték. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy 1-2-3 havonta cserélgetik a marketinges alvállalkozójukat, mert elégedetlenek az eredményekkel. A helyzet az, hogy a legtöbb vállalkozás esetén a marketing nem tud beérni 1-2-3 hónapon belül. És mivel a vállalkozó vált, a következő marketinges egy másik oldalról fogja megközelíteni a problémát, így a kampányok nem fognak egymásra épülni. Vagy ha úgy tetszik, az új marketinges új stratégiát állít fel, hiszen a vállalkozónak valószínűleg ez lesz az első a kérése.
Összegezve:
Érdemes belevágni, de kelleni fog egy marketinges aki végig vezet ezen az úton.