Most messziről fogok indítani, soká fogunk a végére jutni, de tarts ki.
A vállalkozó barátaim és ismerősei, gyakran felkeresnek azzal a kérdéssel, hogy “Gábor, mennyit költsek a cégemre”, azaz ehhez hasonló kérdéseket tesznek fel, mint pl. xy marketinges, programozó, CRM rendszer nem túl drága-e.
A legtöbb esetben ezekre nem tudok instant választ adni. Ha a vállalkozásod csak hobbi, akkor minden drága.
Ha a vállalkozásodból akarsz megélni, akkor semmi sem drága.
Nagyon ritka az, amikor egy vállalkozás sikeresen üzemel úgy évekig, hogy csak ugyanazt, ugyanúgy kínálja. De lehet, hogy nincs is ilyen.
Ezt a saját vállalkozásomban is tapasztalom. A Google Ads fiókkezeléssel, sszövegírással 2018-ban kb. 22.000.000 Ft-os forgalmunk volt, ami teljesen jó, és úgy is érzem, hogy ez a maximum amit csinálni tudok és akarok is.
Mielőtt még egy kezdő vállalkozó bekommentelné, hogy még a 100 millát sem tudtad megcsinálni, gyorsan elébe megyek a dolognak, és elárulom azt, hogy itt nem arról van szó, hogy veszek 100.000 Ft-ért egy LCD-tv-t és 10% árréssel – nem haszonnal – 110.000 Ft-ért eladom, mert akkor a 100 milla gyorsan összejönne. Mi szolgáltatásokat kínálunk, ott másak a számok.
Szóval a tavalyi forgalommal elégedett vagyok és szeretném ezt meg is tartani. Persze 25 milliós forgalom még jobb lenne, de nem hiszem, hogy + 3 millió forinttól sokkal boldogabb lennék, így nem ez a célom. A több pénz, több pénz és a folyamatos elégedettlenség is egy vállalkozói betegség. Nekünk van olyan partnerünk akinek sikerült a forgalmát megduplázni mindeközben a hirdetési költségeit lefeleztük, de amikor beszélünk, akkor savanyú szájjal azt mondja nekünk, hogy „Hát, ez a normális nem? Mi a következő lépés?”
De ez nem azt jelenti, hogy nem fejlesztek. Mert, ha nem fejlesztenék, akkor előbb-utóbb csökkenne a forgalmunk.
Én az elmúlt 1 évben azért, hogy tudjak vállalkozóknak videót készíteni, olyan 6 millió forint környékén költöttem. Ebben benne vannak a képzések és az eszközök árai is. A saját órabérem nincs benne.
Közel a teljes forgalmam 32%-át költöttem el. Nem voltam nyaralni, mert volt egy vízióm. Ez egyébként elkezdett beérni, szóval ezzel is elégedett vagyok, de persze az is biztos, hogy nem idén fogja visszahozni az árát.
Szóval, hogy mennyit költs a vállalkozásodra?
Van olyan partnerem akinek két hetente kell egy blogot írni, és van olyan is, akinek hetente kell 4 bejegyzés. Van olyan partnerem aki Google Ads-ben havi 100.000 Ft-ot költ és van olyan is, aki havonta 2.000.000 Ft-ot költ.
A reklámra való költést alapesetben a marketinges fogja meghatározni, olyan tényezők alapján, mint pl. milyen időn belül szeretnéd beindítani a vállalkozásodat és hogy a konkurencia mennyire erős.
Mielőtt felkeresel egy marketingest, döntsd el magadban, hogy mennyire gondolod komolyan a vállalkozásodat.