KKV Marketing Videók

Miért nehéz elengedi a marketinget?

A videó leirata: A kezdő vállalkozók iszonyatosan nehezen engedik el a marketinget. De vajon tényleg erről van szó? Teljesen el kell engedni? A válaszom nem. A vállalkozó soha nem fogja tudni teljesen elengedni a marketinget és nem is kell.

Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és most a Miért nehéz elengedni a marketinget-ről szeretnék beszélni.

Egy vállalkozónak tudnia kell delegálni a marketing bizonyos részeit. Egy jó vállalkozó vezeti a csapatát és segíti, irányt mutat az alvállalkozóinak is. Egy jó vállalkozó felismeri a gyengeségeit és az erősségeit is. Nem vagyunk egyformák, nincs két egyforma vállalkozó, sem vállalkozás. Fel kell tudnia ismernie a tulajdonosnak azt, hogy mi a legjobb döntés a vállalkozásának és neki. Pl. számára jó döntés kitanulni és folyamatosan naprakészen lenni az Instagram, Google Ads és Facebook-ból? Ezek a felületek már csaknem napi szinten változnak, így ezeket le kell követni. A marketingen kívül a weboldal karbantartását és optimalizálását is el kell végezni. Gondolj csak bele, az elmúlt héten hány gagyi, lassú, elavult weboldallal találkoztál? Én jó párral.


A kezdő vállalkozó mindent maga akar csinálni a vállalkozása legelején.

Ezt két okból teszi.

Mert:

1.) Izgalmas

2.) Az ideje olcsóbb mint a szaki fizetése

Ha már haladó vállalkozó lesz, akkor:

1.) Rájön, hogy ahhoz, hogy a marketingje hatékony legyen, meg kell tanulnia egy csomó szakszót, rövidítést, mindemellett statisztikát is tudnia kell olvasni. Kiderül számára, hogy a marketingnek csak a kis része szórakoztató, az, amit ilyen, és ehhez hasonló videókban lát.

2.) Rájön arra, hogy neki sokkal drágább az ideje, mint a jó szaki fizetése, hiszen pl. egy offline vállalkozás esetén a következőket kell kitermelnie: bérleti díj, rezsiköltség, alkalmazott fizetése, adók és persze a saját fizetése.

Nem muszáj a kezdő vállalkozók nézeteit követnie a kezdő vállalkozónak. Kezdhet haladó vállalkozói szinten is, és akkor egy csomó pénzt, időt és energiát megspórol magának.

Akkor most teljesen el kell engedni a marketinget?

Nem, erről szó sincs.

A tulajdonosnak problémamegoldásra, ügyfél- élményre és elégedettségre is kell gondolnia. Olyanra, amit csak ő tud megoldani.

Tehát nem csak az új ügyfelekre kell figyelmet szentelnie, hanem a már meglévőkre is, hogy rendszeresen visszajöjjenek. Ez kezdetben a főnök és a marketinges dolga, majd amint megvan a taktika, azt ki kell szervezni az alkalmazottaknak. Ráadásul az alkalmazottak közérzetére is ügyelnie kell a vállalkozónak, hiszen, nem mindegy, hogy energikus munkavállalókkal találkozik az ügyfél, vagy kelletlen, dolgozni nem akarókkal. A főni munkatársai is marketingesek, hiszen rajtuk is múlik az, hogy az ügyfél vissza fog-e jönni, vagy sem. Tehát az online reklámokon kívül még rengeteg marketinges teendő van egy vállalkozásban. De, ha a vállalkozó nagyon szeretne a fentiek ellenére is tartalmakat előállítani és reklámszövegeket írni, akkor meg kell vizsgálni azt, hogy ennek megvannak-e az alapjai. A beugró jelen esetben 10 db regény.

Egyébként halkan megsúgom, hogy hiába jár el az ember marketinges rendezvényekre, oktatásokra, tanfolyamra, ha nincs meg az alapja. A 10 regény a beugró, de 10 könyv kiolvasását még nem nevezném alapnak.