Négy pontban a webshop előnyeiről

Főbb pontok

A webshop üzemeltetése, egy felhasználóbarát oldal beindítása olyan feladat, amelyre a digitalizálódó világban minden cégnek szüksége van. Hatványozottan igaz ez most, amikor a koronavírus miatt előtérbe került az érintkezésmentes vásárlás. Reggelig lehetne sorolni, miért előnyös egy webáruház indítása, most a négy legfontosabb pontot gyűjtöttük össze.

1. Biztonság

Egy webshop biztonságot jelent, a cég vezetőjének, munkatársainak és vásárlóinak egyaránt. Egyrészt a fizikai biztonságra gondolunk, hiszen az érintkezésmentes vásárlás a legjobb megoldás a járványhelyzet idején, védi a dolgozókat és az ügyfeleket is a vírustól. Másrészt az online áruház nyitása biztonságot jelent a cég számára, amely így nem tűnik el a szemek elől, képes a felszínen maradni akkor, amikor az utcákon egyre kevesebb embert láthatunk. Gondolj bele, alapszolgáltatásnak érzed, hogy a kedvenc éttermedből, pizzériádból online tudsz rendelni, illetve hogy az élelmiszerekért már nem kell elsétálni a nagyáruházba, mert házhoz viszik a szükséges termékeket. Ezek azok az üzleti szegmensek, amelyek időben felismerték, mit lehet kihozni az online térből. Szinte biztos, hogy bármivel foglalkozol, találni rá online megoldást valamilyen formában, csupán egy jó szakemberre lesz szükséged.

2. Költséghatékonyság

A kezdeteknél szükség van egy jelentősebb beruházásra, hogy egy cég a megfelelő módon léphessen ki az online térbe, ám a webshop üzemeltetés költségei hosszú távon alacsonyak. Nem kell hozzá irodát bérelni, új főállású munkatársakat alkalmazni. A vásárlóid is jobban járnak, hiszen otthon ülve, néhány kattintással megszerezhetik a termékedet, szolgáltatásodat, nem kell azért elutazni, időt és pénzt pazarolni. Ebből a szempontból környezettudatos megoldásnak is mondható egy webshop beindítása. Az olyan kiadások, mint a domain megvásárlása, a webtárhely bérlése, elsikkadnak egy belvárosi iroda bérleti díjához képest. A kiegészítő szolgáltatásokról, mint például az ügyfélszolgálat, online sem szabad lemondani, ám költséghatékonyabban megoldható, például automatikus válaszok, chatbotok beállításával.

Csak 5775 Ft
kozepen

3. Határtalanság

Átvitt értelemben, de szó szerint is. Egy webshopban több ezer terméket megjeleníthetsz, ennyit egy üzletben képtelenség lenne átláthatóan bemutatni a potenciális vevőid számára. Ezek a tárgyak kategorizálhatóak, kereshetőek, azaz sokkal gyorsabban megtalálja majd mindenki, amit keres. Emellett a webáruház indítása megszünteti a fizikai korlátokat. Az ország bármely részéből szerezhetsz vásárlókat, hatalmasra nőhet az addig csak lokális piacod. Persze a kiszállítást meg kell oldanod, ám a jelenlegi helyzetben rengeteg kiváló lehetőség kínálkozik erre. A határtalanság az országhatárokra is vonatkozhat: egy webáruház szövegezésének lefordítása bármikor megoldható, kis költséggel kivitelezhető, így a külföldi piacok felé is eredményesen lehet terjeszkedni.

4. Automatizáltság

Ha webshopod van, megspórolsz egy csomó felesleges kört. Pontosabban elég ezeket egyszer lefutni, hogy megfelelően működjön a rendszer, amely aztán automatikusan kiszolgálja a közönséget. Elég egy termékleírást egyszer tökéletesen elkészíteni, nem kell azt egyesével elmondani minden vásárlónak. Elég a méréseket egyszer beállítani, hogy aztán napi szinten lásd, merre fejlődik, merre halad a webáruházad. A megfelelően felépített webshopnál optimális esetben nem találkozol a részfolyamatokkal: a vevő megérkezik, körbenéz, árakat hasonlít össze, majd vásárol, a logisztika pedig intézi a kiszállítást, a termék vagy szolgáltatás biztonságos átadását. A cégvezető ebből elég, ha az egyre növekvő bevételeket látja a nap, illetve a hónap végén.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Strategy Marketing concept

Így válassz marketingest

Kevés olyan döntés van egy vállalkozás életében, amelynek eredménye ennyire látható és ennyire nehezen korrigálható, mint a marketinges kiválasztása. Az ideális szakember a növekedés katalizátora, a rosszul megválasztott viszont évekre visszavetheti a fejlődést – vagy teljesen félreviheti a brandet. A helyzetet tovább nehezíti, hogy a marketingesek világa kívülről gyakran átláthatatlan: a pozíciók elnevezései kreatívak, a...
Young woman palying bubble soap outdoor

Amikor nem te választasz – hanem téged választanak

A digitális reklám ígérete egyszerű: személyre szabott ajánlások, hatékony elérés, nagyobb konverzió. De mi történik, ha a „személyre szabott” valójában zárt? Mi történik, ha a hirdetések, amiket látunk, nem csupán az érdeklődésünkhöz illeszkednek – hanem meg is határozzák azt? A rejtett algoritmusok világa nemcsak a vásárlási döntéseinket befolyásolja, hanem fokozatosan keretet ad annak is, hogyan...
Bored and thoughtful

Amikor az unalom nem csend, hanem szikra

Az unalom az egyik leginkább alulértékelt mentális állapot. Kellemetlen, nyugtalanító, elkerülendő. De vajon tényleg csak egy passzív űr az aktivitások között? A modern viselkedéstudomány válasza egyre inkább nemleges. Egyre több kutatás támasztja alá, hogy az unalom nem csupán hiányállapot, hanem pszichológiai késztetés: egyfajta mentális „újraindító rendszer”, amely az agyat értelmesebb vagy izgalmasabb stimuláció felé tereli....

Amikor egy gép megért – vagy legalább úgy tesz

„Sajnálom, hogy ezt érzed. Szeretnél beszélni róla?” – írja egy chatbot egy egészségügyi applikációban. A mondat egyszerű, empatikus, tökéletesen illeszkedik a helyzethez. Egyetlen apróság hiányzik: az ember. A mesterséges intelligencia által vezérelt chatbot ugyanis nem érez. Nem is tud érezni – legalábbis nem úgy, ahogy mi. És mégis: a felhasználók egyre gyakrabban reagálnak úgy, mintha...

Itt érsz el

© Copyright 2025