fbpx

A marketinget sokan még mindig egy olyan műfajként értelmezik, amiben a cég egyoldalúan kommunikál a célcsoportjával, akiknek el szeretné adni a termékét/szolgáltatását. Elmondja az előnyöket, az esetleges akciókat, elmagyarázza, hogy neked miért van szükséged arra, amit árul. Te pedig, jó fogyasztóként, befogadod a hallottakat, aztán vásárolsz nála. Nos, 2020-ban a marketing nem csak erről szól – valójában már jó ideje nem. Mivel nagyrészt az online felületekre helyeződött át szinte minden, a kommunikáció megváltozott. Már nem egyirányú, nemcsak a cég beszél…

Bővebben

blank

Régebben, azaz fél évvel ezelőtt sem volt könnyű dolgunk, amikor egy üzletet kellett beindítani. A nehézségnek két nagy csoportja van. Az első amikor még csak most akar belépni a piacra a vállalkozó, a második, amikor már a piacon van, de valamiért megállt a forgalma. Az előbbiről lesz most szó. Az elmúlt hetekben, hónapokban kialakult egy új trend, ami lassan eléri a csúcsát idehaza is. Az alkalmazottak elkezdtek TikTok videókat gyártani a munkahelyükön, ezzel a legtöbb esetben lerombolva azt, amit eddig…

Bővebben

blank

A marketing alapja, hogy hatékonyan tudj szólni a potenciális vásárlóidhoz – ezzel valószínűleg semmi újat nem árultam el. Az óriásplakátok kora azonban már lejárt, a tévéreklámok is mérsékelt sikert hoznak. Helyettük itt van nekünk a közösségi média, amit 2020-ban minden vállalkozásnak használnia kell, ha sikeres akar lenni. Biztos Te is hallottad már, hogy ha nem vagy fent a Facebookon, valójában nem is létezel. Ha vállalkozó vagy, akkor ez gyakorlatilag igaz is, de nem a Facebook az egyetlen felület, ahol meg…

Bővebben

blank

2009-óta figyelem aktívan a mikro-, és kisvállalkozókat. Ez idő alatt rengeteg összefüggésrejöttem rá. Minden vállalkozó más szintről indul. Van, aki stabil háttérrel rendelkezik, így nem számít, ha egyszer-kétszer elbukik, harmadjára is talpra fog tudni állni. Ebben a könyvben viszont főleg olyan vállalkozókat említek meg, akiknek egy esélyük volt mindent jól csinálni, azonban ennek a súlyát nem mérték fel, és a saját fejük után mentek.Sokan, az évek alatt megspórolt pénzüket teszik bele a legelső vállalkozásukba, majd tapasztalat híján tönkremennek. Az elmúlt…

Bővebben

blank

Milyen lépéseket kell megtenni a beindításához, egyáltalán mennyi pénzre van ehhez szükség? Feltétlenül kell a szakember segítsége? Többek közt ezekről beszélgettünk Dajka Gábor marketingszakértővel. Itt tudod elolvasni a teljes cikket:

blank

A legnagyobb bajban most azok a vállalkozók vannak, akik el voltak kényelmesedve. Akik magától értetődőnek vették azt, hogy van forgalmuk és nem kell reklámozni. Akik nem képeztek tartalékot. Akik nem építettek közönséget.  Vállalkozónak lenni felelősség, hiszen rajtunk múlik több embernek a fizetése. Mi mozgatjuk Magyarország gazdaságát. Egy vállalkozásnak rengeteg ismétlődő költsége van, amelyekre valakik rendszeresen számítanak, függnek tőle. Ezek lehetnek havi, de éves költségek is. A legkönnyebb most azoknak, akinek van egy kidolgozott marketing-stratégiájuk és annak mentén haladtak, mert most a…

Bővebben

blank

Ha nincs egy masszív rajongói tábora az éttermednek, akkor valószínűleg nem. Ráadásul, ha nincs marketingszakértőd sem, akkor egyre biztosabb vagyok abban, hogy nem lesz értelme. Naponta több tucat étterem jelenti be, hogy házhozszállítást vállal. Az egyik hazai házhozszállítással foglalkozó étteremkeresőhöz 500 új étterem csatlakozott pár nap alatt. Az a nehézség, hogy az összes étterem kb. ugyanazt kínálja, kb. ugyanazon az áron. Csontlevest rántott sajttal, tartármártással, rizzsel, ingyenes kiszállítással.  Nem mellesleg ugyanarra a célközönségre lőnek az éttermek és ugyanúgy. Mindenkire egy…

Bővebben

blank

Ugye milyen érdekes a világ? Tavaly 1-2 videómban beszéltem arról a helyzetről, ami akkor volt és azelőtt volt. És azt is mondtam, hogy fog fordulni a piac, mert mindig fordul, így csak kis ideig élhet vissza a hatalmával az éppen nyertes fél. De mire is gondolok? Tavaly arról beszéltem, hogy úgy érzem, hogy a munkavállalók elkezdenek visszaélni a helyzetükkel, hiszen igen kevés jó szakember maradt az országban. Több fizetést kértek és persze egyből a csúcson akartak kezdeni, nem szerették volna…

Bővebben

blank

Gyakran kérdezitek tőlem, hogy mit csináljatok a rosszindulatú, illetve a nem túl intelligens kommentelőkkel. Nekem gyerekkoromban egy csomószor mondták azt a felnőttek, hogy Gábor, egy fecske nem csinál nyarat. Volt olyan, hogy megpróbáltam rábeszélni az osztálytársaimat arra, hogy mondjuk azt a tanárnak, hogy nem adott házit. És persze volt olyan, aki azonnal rohant a tanárhoz elmondani a legújabb ötletemet. A tanár bejött órára és miután látta, hogy nincs mindenki benne ebbe a játékba, megjegyezte, hogy Gábor egy fecske nem csinál…

Bővebben

blank

Számtalan kérdést kaptam az elmúlt napokban tőletek arról, hogy most van-e itt az ideje a webáruházépítésnek. Ha azért akarsz gyorsan belevágni az online kereskedelembe, mert beütött a krízis és gyorsan kéne a pénz, akkor nem jó megoldás számodra a webes kereskedelem. Főleg akkor nem, ha semmilyen tapasztalatod nincs benne. Egy jól működő webáruháznak megvan a recepjte, és mint minden kellemes jó ízű készítmény, több összetevős és gyakorlott szakács tudja csak jól elkészíteni. Jelen esetben marketing és kommunikációs stratégia kialakítása szükséges.…

Bővebben

blank

Dajka Gábor online marketing szakértő azt mondja, hogy ebben a rendkívüli helyzetben a legrosszabb döntés az, ha azonnal befagyasztjuk a marketing- és reklámköltségeket, hiszen éppen most lesz a legnagyobb szükség az erős online kommunikációra.  A cikk folytatásáért ide kattints: https://ertekesotletek.blog.hu/2020/03/15/nem_szabad_most_azonnal_visszavenni_a_reklamkoltsegeket_javasolja_az_online_marketing_szakerto

blank

1.) Ne húzd be a kéziféket a marketing költségeden. 2.) Ha nincs marketingesed, akkor keress egyet gyorsan, mert ő tudja optimalizálni a költségvetésedet. 3.) Ha van már marketingesed, akkor üljetek össze, és nézzétek meg azt, hogy hol tudnátok ingyen, vagy fillérekért kommunikálni. +A már meglévő tartalmaidat is érdemes optimalizálni, sőt rendszeresen kell is. 4.) Minden vállalkozásnak megvan a leggyengébb láncszeme, ez lehet munkatárs és lehet egy marketingeszköz is. A közös tulajdonságuk, hogy nem tudod teljesen kihasználni őket, így érdemes elbúcsúzni. …

Bővebben

blank

Elméletben annyira könnyűnek tűnik tartalmat gyártani az oldaladra. A témákat talán meg is találtad, mert sejted, mik lehetnek azok a pontok, amikre az olvasóid kíváncsiak lennének, amivel felkelthetnéd, és meg is tudnád tartani a figyelmüket. Már csak el kell kezdened írni. És ezen a ponton lehet, hogy meg is akadsz. Hogyan kezdjek neki? Nagyon nem mindegy, hogy milyen stílusban íródnak a cikkeid, hogyan szólsz a potenciális vásárlóidhoz. Ezen sok minden fog múlni, meghatározza majd a kommunikációd sikerességét. Nem szabad a…

Bővebben

blank

Ezen tulajdonság ellen sokan, talán mindenki tiltakozik. Pedig nem kéne, hiszen ez az érzés mindenkiben ott van. Így születtünk. De meg kell különböztetni jó és rossz irigységet. A rossz irigység az, amikor másnak a bukását kívánjuk akkor, amikor az tőlünk sikeresebb. A jó irigység pedig az, amikor a nálunk sikeresebb emberre példaképként tekintünk. És lehet semlegesen is reagálni mégpedig úgy, hogy tudatosan kerülünk valakit, nem akarjuk magunkat idegesíteni vele. MR vizsgálatoknak köszönhetően most már azt is tudjuk, hogy az agyunknak…

Bővebben

blank

Marketingsérülteknek nevezem azokat a vállalkozókat, akik nem a megfelelő embernek, ügynökségnek szervezték ki a marketingjüket. A megbízó nemétől és iskolai végzettségétől függetlenül tud rosszul választani. Minket keresett már meg kétkezi munkás, és diplomás vállalkozó is azzal, hogy egy kontár szétverte a cégüket. Nagyon röviden, a marketingesenek ismernie kell a reklámpszichológiát, döntéselméletet. Tud érvelni és legalább 100.000.000 Ft-ot elköltött már reklámra. Ezeket mindig elmondom, de még mindig, folyamatosan jönnek a segítségkérések felénk, hogy már az utolsókat rúgják, mert rossz marketingessel kezdtek…

Bővebben

blank

Manapság sok példát látni arra, hogy egy nagyobb cég szinte betarthatatlan ígéretekkel vagy évekkel korábbi sikerekkel és díjakkal reklámozza magát, de mégsem fejlődik. Szerencsére a pszichológia nemcsak az orvosi rendelőben, hanem itt is tud segíteni. Visszajelzések Egy kutatás szerint tízből nyolc amerikai nézi meg a vásárlói visszajelzéseket mielőtt először vásárolna az adott termékből, hogy megbizonyosodjon, biztosan nem fogják átverni és a pénzéért a ténylegesen meghirdetett terméket fogja kapni. Manapság egyre nagyobb ereje van a vásárlók vagy épp vendégek véleményének, gondoljunk…

Bővebben

blank

Nagyon érdekes kérdéseket vet fel napjainkban az újságírás helyzete, hála az internetnek. Az internet ugyanis lehetővé tette, hogy ne csak hozzáférhessünk bármilyen információhoz, hanem szolgáltathassunk is információkat. Bárki, bármikor. A közösségi média pedig még egy lapáttal rátett erre, így bármilyen hír, cikk, tartalom azonnal el tud jutni az emberekhez. Világos, hogy mindez hatással van az újságírásra. De milyen irányba tereli? Mostantól bármi megjelenhet, mert úgyis bárki gyárthat tartalmat? Vannak még minőségi követelmények? Egyáltalán szükség van még újságírókra, vagy beérik az…

Bővebben

blank

– Az idei hazai Black Friday borzalmas – jelenti ki Dajka Gábor marketingszakértő. – A magyar áruházak többsége nem érti a fekete péntek lényegét, hogy egy nap alatt 30-40 százalékos kedvezményt adjanak a vásárlóknak bizonyos termékekre. Ehelyett teljes novemberben 10-20 százalékot kínálnak mindenre, ami nem Black Friday, hanem általános leárazás. Sok kiskereskedő web­áruháznak azonban ez olyan mértékű profitkiesés, hogy elképzelhető: januárban, amikor a vevők egy része visszaküldené a terméket, vagy garanciális problémája van, nem tud majd fizetni, és tönkremegy. Folytatás:…

Bővebben

blank

A tartalommarketing a 2010-es évek egyik legfontosabb marketingeszköze. Annak, hogy miért is nyert ekkora teret magának, igen egyszerű a magyarázata: az emberek egyre tudatosabban kerülik a reklámokat, nem szeretnek direkt, „reklámszagú” tartalmakat fogyasztani. Éppen ezért ezekkel sokszor – bár nem minden esetben – ellenkező hatást érhetsz el ahhoz képest, amit szeretnél. A tartalommarketing más. Nem értékesít direkt, nem arról szól, hogy egy cikk hosszú sorokon át fényez egy adott terméket vagy szolgáltatást. Valódi, értékes tartalmat ad, amivel nemcsak felkelti a…

Bővebben

blank

Újra és újra előkerülő kérdés a tartalommarketingben, hogy mennyire fontosak a kulcsszavak. Van, aki szerint tele kell vele rakni a szövegeket, mások szerint inkább káros, ha egy oldalon hússzor jelenik meg ugyanaz a kulcsszó. Elrontja a szöveget, mesterkélt lesz, amit biztosan nem fog senki végigolvasni. Most akkor mi az igazság? Tényleg ilyen fontos a kulcsszó? Igen és nem. Tudom, ezzel most nem vagy előrébb, de mindkét válaszban van igazság – attól függ, hogy honnan nézzük. Persze, hogy fontosak a kulcsszavak,…

Bővebben

920/930