Keresőoptimalizálsás azaz SEO

SEO-s Kamuoldalak

A videó leirata:

Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok marketing szakértő, és most a SEO céljából létrehozott rossz minőségű oldalakról szeretnék beszélni.

Ez már egy réges-régi trükk. A SEO szaki át szeretné verni a Google robotjait és munkatársait. A megbízónak pedig reményt ad. Sok esetben 1-2 hétig, esetleg hónapokig sikerül is átverni a Google robotjait. A megrendelőt viszonylag könnyű vásárlásra bírni, hiszen abban bízik, hogy havi 20.000 netán 100.000 Ft-ért a SEO szaki több millió forintot csinál majd neki, az interneten az által, hogy a Google az első oldalra teszi.

No, de hogyan is működik ez az átverés? Vagyis jogilag nem is átverés, hiszen a megrendelő megkapja azt, amit megrendelt.

xxx db új domain cím

Klasszikusan így néz ki: A SEO szakink regisztrál 100 domain címet, erre a 100 domain címre vesz jó pár IP címet, és pár tárhelyet is. Általában több szolgáltatónál vásárolja meg az előbb említett dolgokat, hogy a Google ne egy üzemeltetőhöz társítsa ezeket az oldalakat. Majd az oldalakra feltesz Joomla, WordPress és egyéb ingyenes tartalomkezelő motorokat.

Jön a megrendelő és rendel 20 db SEO bejegyzést, amit marketingszövegként, PR-cikként vagy webszövegként ad el a szakértő. 20 db bejegyzésért elkér a szakink kb. 70.000 és 140.000 Ft körüli összeget.

Talán ez eddig nem is hangzik olyan rosszul. De a fekete leves még csak most jön.

Már önmagában csak egy híroldalt vagy híroldal szerűséget fenntartani igen nagy munka. 100 weboldalhoz legalább egy 10 fős újságírókból álló csapat kéne. Ha nettó 300.000 Ft-tal számolunk fejenként, akkor kb. 6.000.000 Ft / hó lenne a csapat fizetése bruttóban. Ezzel szemben a SEO szaki valószínűleg egy 20 éves egyetemista vagy fősulis, aki saját maga írja ezeket a bejegyzéseket.

Ezek a bejegyzések egy kaptafára készülnek, kulcsszóhalomozással

Például: A kubai szivart jó szívni, mert kubában gyártották. A szivar lassan ég, főleg ha kubából származik. Vásárolj te is kubai szivart ebből a szivar webáruházból:

A weboldalak is ugyan arra a sablonra szoktak elkészülni. Van jó pár ingyenesen letölthető arculat, amit véletlenszerűen használ a szaki. A láblécbe nem szokta feltüntetni a vállalkozása nevét, és sokszor még egy e-mail-címet sem.

Pusztítóan gagyi

Tehát ezek gagyi oldalak, kulcsszóhalmozással készült olvashatatlan, értéket nem képviselő szövegekkel. Ezekre egyébként vadászik is a Google és szigorúan büntet érte. És a te helyezésednek sem fog hosszú távon jót tenni az, ha webszemetek hivatkoznak rád. Egy biztos, hogy ebből büntetés lesz. Lehet, hogy 1 hét múlva, lehet, hogy 1 hónap múlva és az is lehet, hogy 1 év múlva.

Én még nem láttam, de biztos vannak tisztességes szolgáltatók is, akik jó minőségű oldalakra jó minőségű szövegeket gyártanak. Ha ilyen szolgáltatás megrendelésében gondolkozol, akkor kérd meg a céget, hogy küldje el azokat az oldalakat melyen a te vállalkozásod meg fog jelenni. Mérlegelj, hogy azokra az oldalakra presztízs-e felkerülni, vagy sem.

Köszönöm, hogy megnézted ezt a videót, sok sikert, szia!