Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez.
Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs szükség. Amikor a kijárási tilalom, illetve a koronavírus elleni védekezés részeként az emberek egy része ki sem mozdul az utcára, egyértelmű, hogy az online térben lehet elérni a célközönség jelentős részét. Ehhez kell egy jól felépített, online marketinggel megtámogatott webáruház.
Nem adják ingyen a sikert
Nem árulunk zsákba macskát: ebben a szegmensben nem adják ingyen a sikert. Az online vásárlás hiába egyre népszerűbb, sokaknál még mindig nehéz elfogadtatni ezt a megoldást – ehhez türelemre, jól kidolgozott holnapra és alapos marketingstratégiára van szükség.
„Segítsetek, kérlek! Kész a webáruházam, mégsem vásárol rajta senki” – érkezik sokszor a panasz. Ha megnézzük az oldalt, azt látjuk, hogy a felhasználói élménnyel semmit nem törődtek, hiányoznak a termékleírások, nincsenek metacímek, minőségi fényképek. Azaz nincs semmi, rosszak az alapok. Ilyen hozzáállással, ilyen módszerekkel soha nem lehetett sikert elérni, 2020-ban, illetve már a jövőre gondolva 2021-ben pedig biztosan esélytelen a próbálkozás. Azzal, hogy a cégek, szolgáltatások jelentős része a való életből az internetre költözött, nagyobb lett a verseny. A nagyvállalatok milliókat költenek Google-hirdetésre, brandépítésre, ilyen riválisok ellen egy kkv hamar elbukhat, lemerítheti minden tartalékát.
Fókuszban a felhasználó
Ezt segít megelőzni egy marketing-tanácsadás. Először is át kell nézni az oldalt, kijavítani a hibákat. Minőségi szövegezésre, rendes termékfotókra, néhány kattintással megvalósítható vásárlási folyamatra, minél több fizetési opcióra van szükség. Ezek nélkül esélytelen az eladás. Gondolj bele: az oldaladon ismeretlenül elkéred emberek pénzét, amiért keményen megdolgoztak. Természetes, hogy nehezen mondanak le arról, alaposan átgondolják, hol költik el. Ahhoz, hogy bizalmat ébressz, nem elég, ha a terméked, szolgáltatásod magas színvonalú, megfelelően kell azt tálalni a közönségnek. Ki kell őket szolgálni minden szinten. Van az a mondás, hogy jó bornak nem kell cégér, ami egykor igaz volt, ám a bort nem egy internetes oldalon próbálták meg eladni, hanem helyben, személyes kapcsolattal, kóstolási lehetőséggel. Ezekhez hasonló lehetőséget kell megteremtened a webáruházad esetében is.
Alapvetés, hogy a webshopod legyen könnyen kezelhető asztali számítógépen, tableten és okostelefonon egyaránt. Ha bármelyiket elhanyagolod, elesel a bevételek jelentős részétől, ráadásul rossz élményt szerzel az oldaladra látogató vásárlóknak, amit megjegyeznek egy életre. Aki egyszer csalódik, nem biztos, hogy visszatér legközelebb is.
Tű a szénakazalban
Piszok nehéz elérni a célközönséget. Ehhez e-mail-kampányra, közösségi médiás tartalmakra, hirdetésekre lesz szükség. Ha abban bízol, hogy a tűhöz hasonlóan ezek nélkül is megtalálják a webshopodat az internetes szénakazalban, rövid időn belül nagyot csalódsz majd.
Ha olyan szerencsés vagy, hogy valaki vásárol nálad, nem szabad őt elengedni! A remarketing lényege éppen az, hogy végig fogod a törzsvásárlóid kezét, exkluzív lehetőségeket biztosítasz számukra. Tény, hogy egy új vásárló megszerzése körülbelül ötször annyiba kerül, mint a meglévő megtartása. Nem tudtad? Éppen ezek azok az infók, amelyeket egy webshophoz kapcsolódó marketing-tanácsadáson megkapsz tőlünk!