Magán izé

Hogyan lehetek én is marketinges Gábor?

Milyen tanfolyamot végezzek, hogy marketinges legyek?

Tudsz egy jó kis marketinges képzést reális áron?

Milyen oktatásra menjek azért, hogy Facebook marketinges lehessek?

 

 

Huh. A fenti kérdéseket napi szinten megkapom üzenetekben.

Gyorsan tegyünk tisztába pár dolgot.

Van online és offline marketinges. Az online marketinges az interneten tevékenykedik, pl.: AdWords- ésvagy Facebook-fiókot kezel. Az előbb említetteken kívűl még rengeteg eszköz a rendelkezésére áll. Az offline marketinges az egyéb olyan felületeket kezeli, ami nem az online világában van, pl.: szórólap, print magazin, plakát, rádió, televízió.

Sem a weboldalkészítő szakember, sem a grafikus nem marketinges.

 

Tehát az első kérdésem az, hogy mi szeretnél lenni? Online vagy offline marketinges?

Én online marketinges vagyok, így erről tudok írni.

1-1 szakmának az elsajátítása évekbe telik. Nem finomkodok. Ha valaki olyan tanfolyamot hirdet, ami azt ígéri, hogy 20.000 Ft-ért megtanítja egy fél nap alatt a marketinget, hazudik. De, hogy érhetőbb legyek, az is hazudik, aki azt ígéri, hogy 200.000 Ft-ért 2 nap alatt megtanítja a szakmát. Mondom ezt úgy, hogy mi csináltuk az Egri Marketing Napot és van 3 napos Konkurencia Kicsapó Programunk is, tehát nem savanyú a szőlő…

 

AdWords

Ha AdWords-ös szeretnél lenni, akkor kezdj el könyveket olvasni róla, pl.:

Link1

SEO nélkül nincsen AdWords, így ezeket is olvasd ki:

Link 2

Utána jöhet egy kis belső Google képzés, melyet itt érhetsz el:

https://academy.exceedlms.com/

Most, hogy érted a technikai részét az AdWords-nek, ideje lesz általános marketinget is tanulni.

Fizess elő erre: https://www.digitalmarketer.com/ és mélyedj el a marketingszöveg-írásban is: Link 3

Mindeközben ezeket is olvasd el: Link 4

Majd menj el egy nagyobb AdWords-ös ügynökséghez dolgozni, akik fogják még a kezed. Máskülönben csak ellövöd az ügyfél pénzét, amivel akár csődbe is viheted. Olyan 100.000.000 Ft elköltése után válsz jó szakemberré.

 

 

Facebook:

A másik legkedveltebb szakma a Facebook-os marketinges.

Ha igazán jó szakember szeretnél lenni, aki valóban ért is hozzá, akkor először egy újságírói tanfolyamot végezz el, hiszen a Facebookon kommunikálni fogsz! Sajnos sokan összekeverik a Facebook technikust a Facebook marketingessel. Mind a kettő szakma fontos, de ezek nem ugyanazok.

Ahhoz, hogy jó tartalmat tudj gyártani FB-re, irány egy újságírói tanfolyam, pl. Link 5

Utána meg kell értened a Facebook működését ezek segítségével: Link 6

Ha a fenti két lépés megvan, akkor meg kell tanulnod marketingszöveget írni:  Link 7

Koronázd meg a tudásodat egy kurzussal: https://training.copyhackers.com/

Olyan 1.000 FB post megírása után leszel jó szakember. Addig csak kísérletezgetsz.

Keresőoptimalizálás azaz SEO

Ha SEO szakember szeretnél lenni, akkor sem lesz könnyű dolgod. Sokat kell tanulni és nagyon teperned kell, hogy elismerjenek, mert rengeteg a kontár a piacon. Viszont, ha valóban értesz hozzá, akkor több munkád lesz, mint amit el tudsz vállalni.

Először a programozás alapjait kell elsajátítanod:
Link 8

Ha nem akarod otthon megtanulni, akkor iratkozz be egy tanfolyamra, pl. https://www.greenfoxacademy.com/junior-programozo-kepzes

HTLM és CSS nyelvben is művelődnöd kéne :
Link 9

Egy-két tréninget is illene elvégezni, pl. https://moz.com/training és https://teamtreehouse.com/business

Végül pedig egy kis szerverüzemeltetés sem árt. Én elég sokat vitatkozok a szerverszolgáltatókkal, hogy állítsanak be x, y dolgot az ügyfeleimnek. Egy jó szerveres nélkül nem lehet hatékonyan keresőoptimalizálni. Azért fontos hogy ismerd a szerver számítgép lehetőségeit, mert csak akkor fogsz tudni extra beállítást kérni a tárhelyszolgáltatótól.

Szakirodalmak: Link 10

 

Statisztika

Az összes fenti szakmához alaposan ismerned kell a Google Analytics rendszerét, melyről itt tudsz olvasni:

Link 11

 

A JavaScript ismerete előny lehet, ha AdWords, Analytics, Facebook scripteket kell mókolnod:
Link 12

 

Szomorú a helyzet Magyarországon, mert 100 vállalkozóból 95-nek fogalma sincsen, hogy neki milyen szakemberre van szüksége. A technikusokat, grafikusokat, programozókat összekeverik a marketingesekkel. Maximum akkor jönnek rá a különbségekre, amikor a baj már kétszer is megtörtént. A legelső esetben a vállalkozó saját maga állítja elő pl. a hírlevelét. A 3 kiküldött minőségtelen tartalmú levél után az olvasó már nem fogja megnyitni a 4. levelet. Vagy ha meg is nyitja, az azért van, mert a levél tárgya és tartalma arról szól, hogy -20% kedvezmény mindenre. Az 5. már -30% kedvezményt ígér.
A második baj akkor lesz, amikor jön a technikus, és ugyan ilyen tartalmú leveleket állít elő, csak mondjuk egy másik hírlevél kiküldő rendszerben. A lista kiég. Majd a kétségbeesett vállalkozó hív minket, hogy nagy a baj és nem tudják, hogy a 19.000 feliratkozóból miért csak 500-an nyitják meg a leveleket és miért csak 2-en vásárolnak.

A fenti sztorit nyugodtan rá lehet húzni a Facebookra is. Posztolunk, költünk, de nem jö a vásárló.
Nagy kedvencem az, amikor a rossz Facebook kommunikáció miatt az AdWords sem működik. Mert, mit csinál az érdeklődő miután kattintott az AdWords hirdetésre? Megnézi a vállalkozást a Facebookon. Ha nem vagyunk neki szimpatikusak, akkor nem vásárol.

 

 

A fentiek nem affilate linkek. Én az Amazonról rendelem a könyveimet, biztos van más felület is, ahonnan lehet vásárolni.

Vélemény, hozzászólás?