Keresőoptimalizálsás azaz SEO

Hogyan rangsorolja a weboldalakat a Google? Kiderült a Google top 11 rangsorolási tényezője

Bármilyen vállalkozásról is legyen szó, ha sikerül a Google organikus találatának az első oldalán helyet foglalnia, akkor a vállalkozás bizonyára fel fog lendülni. Némely iparágban a verseny nagyobb, míg másban egészen kicsi. Egy biztos, ez a 11 parancsolat:

 

  1. Teljes tartalom relevancia
  2. Magas átkattintási arány
  3. Oldalon eltöltött idő
  4. SSL megléte
  5. Betűméret
  6. Képek száma
  7. Facebook aktivitás
  8. Pinterest aktivitás
  9. Tweets
  10. Google+1 aktivitás
  11. Visszamutató linkek száma

 

1.) Teljes tartalom relevancia

A Google nagyon szereti a szakértői oldalakat. A szakértői oldalak általában egy adott témával foglalkoznak pl.: marketing, SEO, olcsó nyomtatás, egészséges életmód. Ez a blog is szakértői blog a Google szemében, hiszen minden egyes posztom a marketingről szól. Így lehetséges az, hogy a számomra fontos kkv marketing szakértő kulcsszóra a második vagyok e pillanatban (2018. április 24.).

Még jó pár kulcsszóval az első, második és harmadik helyezést értem el, de az összes infót nem írom le, mert a versenytársak is figyelnek.

 

A másik, ugyanakkor ugyanúgy a dajka-gabor.hu-n lévő blogom ami csak AdWords-ről szól (https://dajka-gabor.hu/adwords/), szintén szakértői blog. Ezt sokkal célzottabban írom. A KKV Marketing blogom szinte mindenről szól, ami marketing, az AdWords-ös blogom pedig csak az AdWords-ről szól. A két blog között bőven vannak átfedések, mégis a számomra legfontosabb kulcsszóra az adwords fiók kezelésre az első vagyok:

10-12 éves SEO tapasztalatom van, mondhatni a Google-lal együtt nőttem fel.

A SEO-val még csak most ismerkedőknek gyakran ismételt kérdésük az, hogy egy kulcsszót ugye akkor csak egyszer használhatok fel? A válaszom: nem. Egy szakértői blogban elkerülhetetlen a kulcsszavak több cikkben való felhasználása.

Mondok egy példát:

Nyomtass olcsón Epson nyomtatóval
– Az ide csúcs: Canon xy mely lehetővé teszi az olcsó házi nyomtatást
– Egyetemisták figyelem! A SAMSUNG támogatja az otthoni olcsó nyomtatást

Persze néha, de tényleg csak néha előfordul az, hogy egy-egy irreleváns oldal van a találat első helyén. Ilyenkor érdemes megvizsgálni azt a cikket, mert valószínűleg baromira jó.

A kulcsszóhalmozás ideje már jó pár éve lejárt, mégis gyakran találkozok olyan cikkekkel, amelyek erre alapoznak. Pl.:
BIO csicseriborsó. Most elmondunk mindent a BIO csicseriborsóról. A BIO csicseriborsó nagyon jót tesz az emésztésnek, mert …

Általában a vállalkozók kétségbeesve hínak fel, hogy a Google 55. oldalára esett vissza az oldaluk és segítsek nekik, mert nem értik. Van SEO szakemberük is, és heti 3 cikket tesznek ki a webáruházukra.

Sajnos ilyenkor én vagyok a hóhér, mert rávilágítok arra, hogy ezek a cikkek webszemetek.

A jó helyezéshez olyan tartalmakat kell gyártani, amelyeket szívesen elolvasnak a vásárlóink. Ehhez meg kell tanulnunk írni. Meg kell ismernünk a célközönségünket. Konkurenciakutatást is végeznünk kell. Ha az utóbbi 3 évben egy regényt sem olvastál ki, akkor ne az írással, hanem az olvasással kezdj.

 

Milyen hosszú legyen egy cikk?

Talán ez a második legtöbbet feltett kérdés.

A válaszom: Ezt egyértelműen nem tudom megmondani neked.

Minimum 300 szót azért tartalmazzon a cikked, de ha csak 150 szó jön össze, az is több, mint a semmi. Nem egyszer látok 100 szavas cikkeket a Google első oldalán.

Viszonyítási alapnak nézd meg azt, hogy a konkurensed milyen minőségű és hány szavas cikkeket publikál. És persze azt, hogy milyen rendszeresen. Készíts nála hosszabbat és jobbat.

 

Megtérülés?

Ha most elkezdem, akkor mikor térül meg?

1 nap és 6 hónap között. Én pl.: írtam már olyan termékbemutatót amivel a partnerem 3-4.000.000 Ft-ot keresett. No, nem azért mert a Google az első helyre rangsorolt minket egy nap alatt, hanem azért, mert az emberek elkezdték megosztogatni Facebookon, így organikusan terjedt a cikkem.

Alapszabály, hogy mindig embernek írunk, és nem a keresőrobotnak. Ha a cikked olvasmányos és lebilincselő, akkor terjedi fog magától is. Azért kell minőségi cikkeket gyártanod, mert ez alapján fog vagy nem fog vásárolni tőled a vásárló. Hiába vagy az első helyen, ha a látogató 3 másodperc után visszafordul!

Folytatás következik…

Vélemény, hozzászólás?