KKV Marketing

Kezdő Vállalkozók Legnagyobb Hibái II. – Instagram

KKV Instagram

 

 

 

 

A videó leirata:

Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és az Instagramról szeretnék ma beszélni.

Egy kis történelem:
Az Instagram 2010 októberében debütált, és rá 2 hónappal már 1 millió felhasználója volt.
2011 júniusára már 5 millióan használták az alkalmazást, és közel 100 millió fotót töltöttek fel a felhasználók. 2012. április 12-én a Facebook megvásárolta az alkalmazást 1 milliárd dollárért.
2012 novemberéig csak mobilról lehetett képeket feltölteni.

A népi hiedelem szerint, az Instát csak kevés fiatal használja és semmire sem jó. Nos, ez már nem igaz. Egyre több 25-30 év feletti felhasználója van ennek a felületnek és egyre nagyobb szerepe van már itthon is az üzleti világban.

A YouTube-on nem egy magyar nyelvű videót találunk, az Instagramról, melyet a felület használói készítettek.

Az elmúlt 1-2 évben az Y generáció tagjai a Facebookról az Instagramra menekültek át, hiszen a Facebookot ma már szinte mindenki használja, úgy mint a tanárok, szülők és nagymamák. A menekülés fő oka az volt, hogy a felnőttek a fiatalok képei alá kommenteltek. A Z generációs fiatalok már alapból inkább az Instagramot használják az élményeik megosztására, de azért a Facebookot megkerülni ők sem tudják, és nem is feltétlenül akarák, csupán nem minden erre a felületre szeretnének feltölteni.

Ma már egyre több átlagos vállalkozó kezdi felismerni az Instagram üzleti lehetőségeit.
Itt most beszélhetünk helyi vállalkozásokról Pl.: éttermek, masszázsszalonok, hotelek valamint online vállalkozásokról is Pl.: webáruházak

Ha egy felület népszerű lesz, akkor ott meg fognak jelenni a felület szakértői.
Nos, valójában ez a kezdő vállalkozók hibái második része, így most is arról lesz szó, hogy a kezdő vállalkozók mit és hogyan rontanak el.

A tapasztalatlan marketingesnek gyakran úgy szereznek a magyar ügyfeleiknek sok-sok követőt, hogy angol nyelvű hastegeket használnak egy-egy poszthoz, pl: egy kozmetikai szalon esetén:
#cosmetics
#beauty
#lifestyle
#salon

Ezzel az a baj, hogy egy Kaliforniában élő ember, nem biztos, hogy ellátogat egy debreceni kozmetikai szalonba.
Ha vállalkozóként olyan kommenteket látsz, hogy: Good Job, Nice, akkor tudd, hogy a célközönséged nem releváns.

A második legnagyobb hiba, amikor a marketinges különböző csoportok tagjait kezdi el jelölgetni. Mondok egy példát. Ha pl. kutyakozmetikai szalonod van debrecenben, akkor a hozzá nem értő marketinges elkezdi a nevedben jelölgetni a debreceni csoportban lévő embereket. Én nem tudom hogy hogyan, de általában ez 2-3 napon belül ki szokott derülni. Ilyenkor a csoport adminja egy ízes megjegyzést tesz a vállalkozó oldalára, ami a vállalkozó számára márkaromboló. De ez a jobbik eset. A rosszabbik esetben a saját oldalán jelenti be azt, hogy mi aljas spammerek vagyunk.

Felhasználói oldalról is bosszantóak a jelölgetések. Nemrég Beatrix bejelölt egy férfi ruha üzletet, azóta folyamatosan jelölgetik őt, különböző férfiaknak szóló vállalkozások.

Erre a felületre is igaz, hogy minőségi tartalmat kell rá gyártani, ha vállalkozásunk van. Nemrég új funkcióval bővült az Instagram, mégpedig a TV-vel. Mindenkinek lehet egy saját műsora. Jelenleg ezen a felületen az fog nyerni, aki gyorsan elkezd vertikális tájolással jó videókat gyártani.

Tagged