fbpx

A férfiak kevésbé önérzetesek. Akinek nem inge, ne vegye magára. Régebben sokszor előfordult az – ma már nem, mert erősen szűrünk – hogy megbíztak minket a férfi vállalkozók, majd egy hónap alatt nem tudtuk felépíteni azt, amit jó esetben más 5-8 év alatt épít fel, így átmentek egy másik marketingeshez, akinél szintén 1 hónapig voltak, majd ezt még eljátszották 4-5x. Persze a beugrópénzt annyiszor fizették ki, ahányszor marketingest váltottak, így egy ilyen kör legalább 1 millió forintjukba volt, és ez…

Bővebben

blank

Miért olyan különleges a te autód? A Teslák eleve különleges autók, de nálunk azt a Teslát lehet kipróbálni, ami a többi Teslát is faképnél hagyja, ez a csúcsmodell, a P100D. Ráadásul ez már az újgenerációs modell, nagyobb akksival és hatótávval, mint a korábbiak, de a lényeg, hogy nagyobb teljesítménnyel és főleg nagyobb nyomatékkal rendelkezik, mint a korábbi Tesla modellek. Nem is nagyon találni máshol P100D-t élményvezetésre, ez a mi nagy előnyünk. Mi az emberek reakciója amikor beleülnek? Leggyakrabban ezt hallom…

Bővebben

blank

Kamerákat bárki telepíthet akinek van egy kis műszaki érzéke, vagy ehhez el kell végezni valamilyen iskolát? Maga a kamerarendszer kiépítése alapvetően nem tűnik bonyolult feladatnak. Mégis az! Először is a kamerák megfelelő elhelyezéséhez nem árt egy kis rutin pl. nem mindegy, hogy merre nézzen a kamera, milyen magasságba szereljük fel. A másik nagyobb munka a vezetékezés, hiszen fontos, hogy esztétikusan legyen kiépítve minden, hogy később ne legyen zavaró a kábelek, vagy kábelcsatornák látványa. A legfontosabb a digitális rögzítő egység programozása,…

Bővebben

blank

A storytelling megkerülhetetlen eszköz a modern marketingben. Olyan fegyver, amelyet ha nem használsz, vagy rosszul használsz, versenyhátrányba kerülsz a konkurenciához képest. Összefoglaltam, miért hatékony megoldás a storytelling, illetve hogyan éri meg alkalmazni. Mi az a storytelling? Ha egyszerűen szeretnénk kifejezni a storytelling, mint marketingeszköz lényegét, ahhoz a tükörfordítással kapott történetmesélés igen közel áll. De bontsuk ki ezt egy kicsit: arról van szó, hogy egy brand nem csupán hangzatos szlogenekkel, öntömjénező jelmondatokkal próbálja elérni a vásárlót, hanem ad a termékéhez, szolgáltatásához…

Bővebben

blank

A legtöbb cég súlyos pénzeket költ marketingre. Vagyis arra, hogy eladja magát, felépítse a márkáját, ismertté tegye a nevét, és lehetőleg mindezt pozitív értelemben: az emberek ne kössenek hozzájuk negatív élményeket, jellemzőket. Ennek az is része, hogy egyre jobban figyelnek a vásárlói élményre, az ügyfélszolgálatosok munkájára, hiszen fontos, hogy aki valaha is kapcsolatba került a céggel, valaha is vásárolt, az elégedett legyen – így jó esély van rá, hogy visszatérő vásárló lesz belőle. Min múlik a megítélésed? Gondolhatnád, hogy az…

Bővebben

blank

Vitathatatlan tény, hogy ma a marketing nagyrészt online felületeken zajlik. Bár még mindig szép számmal vannak tévéreklámok, újságban megjelent hirdetések, szórólapok, reklámplakátok is, az internetes jelenlét mára elkerülhetetlen. Egyrészt, szinte mindenki netezik az 50-60 év fölöttiek kivételével, de közülük is egyre többen. A közösségi oldalakon is egyre inkább megjelennek, ahol pedig könnyű elérni az embereket. Másrészt, az internetben rengeteg lehetőség van, egy kis kreativitással akár fillérekből is ki lehet hozni egy óriási kampányt, gondoljunk csak a vírusmarketingre. Na persze ez…

Bővebben

blank

Oké, a címben talán egy kicsit túloztam, de valóban az a helyzet, hogy ha nem fektetsz folyamatosan energiát abba, hogy a céged jól menjen, akkor egy idő után abbamarad a jó széria. Lehet ugyanis bármilyen jó a terméked vagy szolgáltatásod, ha egyszerűen hátradőlsz, és nem foglalkozol azzal, hogy minél több emberhez eljuss, szépen lassan, de biztosan apadnak majd az eladásaid. A piacon szinte minden területen óriási a verseny. Lehet, hogy ma feltaláltad a spanyolviaszt, és egyedüli uralkodó vagy, de bármikor…

Bővebben

blank

Szokták mondogatni, hogy csak az nem hibázik, aki nem csinál semmit. Ez akkor is igaz, amikor egy vállalkozást vezetsz. Nem lehet mindig, minden vásárlód elégedett. Lesznek olyanok, akik kifogásolják a termék/szolgáltatás minőségét, a kommunikációt, a megrendelés teljesítésének sebességét stb. És bizony a negatív tapasztalatoknak általában jobban szeretnek hangot adni a vásárlók, mint a pozitívnak. Ennélfogva gyakorlatilag kivédhetetlen, hogy időnként találkozz néhány panasszal, negatív kritikával. A cégedről kialakult kép szempontjából kulcsfontosságú, hogy kezeled ezeket. Egy alapvetően csalódott vásárló is távozhat kellemes…

Bővebben

blank

A marketinget sokan még mindig egy olyan műfajként értelmezik, amiben a cég egyoldalúan kommunikál a célcsoportjával, akiknek el szeretné adni a termékét/szolgáltatását. Elmondja az előnyöket, az esetleges akciókat, elmagyarázza, hogy neked miért van szükséged arra, amit árul. Te pedig, jó fogyasztóként, befogadod a hallottakat, aztán vásárolsz nála. Nos, 2020-ban a marketing nem csak erről szól – valójában már jó ideje nem. Mivel nagyrészt az online felületekre helyeződött át szinte minden, a kommunikáció megváltozott. Már nem egyirányú, nemcsak a cég beszél…

Bővebben

blank

Régebben, azaz fél évvel ezelőtt sem volt könnyű dolgunk, amikor egy üzletet kellett beindítani. A nehézségnek két nagy csoportja van. Az első amikor még csak most akar belépni a piacra a vállalkozó, a második, amikor már a piacon van, de valamiért megállt a forgalma. Az előbbiről lesz most szó. Az elmúlt hetekben, hónapokban kialakult egy új trend, ami lassan eléri a csúcsát idehaza is. Az alkalmazottak elkezdtek TikTok videókat gyártani a munkahelyükön, ezzel a legtöbb esetben lerombolva azt, amit eddig…

Bővebben

blank

A marketing alapja, hogy hatékonyan tudj szólni a potenciális vásárlóidhoz – ezzel valószínűleg semmi újat nem árultam el. Az óriásplakátok kora azonban már lejárt, a tévéreklámok is mérsékelt sikert hoznak. Helyettük itt van nekünk a közösségi média, amit 2020-ban minden vállalkozásnak használnia kell, ha sikeres akar lenni. Biztos Te is hallottad már, hogy ha nem vagy fent a Facebookon, valójában nem is létezel. Ha vállalkozó vagy, akkor ez gyakorlatilag igaz is, de nem a Facebook az egyetlen felület, ahol meg…

Bővebben

blank

2009-óta figyelem aktívan a mikro-, és kisvállalkozókat. Ez idő alatt rengeteg összefüggésrejöttem rá. Minden vállalkozó más szintről indul. Van, aki stabil háttérrel rendelkezik, így nem számít, ha egyszer-kétszer elbukik, harmadjára is talpra fog tudni állni. Ebben a könyvben viszont főleg olyan vállalkozókat említek meg, akiknek egy esélyük volt mindent jól csinálni, azonban ennek a súlyát nem mérték fel, és a saját fejük után mentek.Sokan, az évek alatt megspórolt pénzüket teszik bele a legelső vállalkozásukba, majd tapasztalat híján tönkremennek. Az elmúlt…

Bővebben

blank

Milyen lépéseket kell megtenni a beindításához, egyáltalán mennyi pénzre van ehhez szükség? Feltétlenül kell a szakember segítsége? Többek közt ezekről beszélgettünk Dajka Gábor marketingszakértővel. Itt tudod elolvasni a teljes cikket:

blank

A legnagyobb bajban most azok a vállalkozók vannak, akik el voltak kényelmesedve. Akik magától értetődőnek vették azt, hogy van forgalmuk és nem kell reklámozni. Akik nem képeztek tartalékot. Akik nem építettek közönséget.  Vállalkozónak lenni felelősség, hiszen rajtunk múlik több embernek a fizetése. Mi mozgatjuk Magyarország gazdaságát. Egy vállalkozásnak rengeteg ismétlődő költsége van, amelyekre valakik rendszeresen számítanak, függnek tőle. Ezek lehetnek havi, de éves költségek is. A legkönnyebb most azoknak, akinek van egy kidolgozott marketing-stratégiájuk és annak mentén haladtak, mert most a…

Bővebben

blank

Ha nincs egy masszív rajongói tábora az éttermednek, akkor valószínűleg nem. Ráadásul, ha nincs marketingszakértőd sem, akkor egyre biztosabb vagyok abban, hogy nem lesz értelme. Naponta több tucat étterem jelenti be, hogy házhozszállítást vállal. Az egyik hazai házhozszállítással foglalkozó étteremkeresőhöz 500 új étterem csatlakozott pár nap alatt. Az a nehézség, hogy az összes étterem kb. ugyanazt kínálja, kb. ugyanazon az áron. Csontlevest rántott sajttal, tartármártással, rizzsel, ingyenes kiszállítással.  Nem mellesleg ugyanarra a célközönségre lőnek az éttermek és ugyanúgy. Mindenkire egy…

Bővebben

blank

Ugye milyen érdekes a világ? Tavaly 1-2 videómban beszéltem arról a helyzetről, ami akkor volt és azelőtt volt. És azt is mondtam, hogy fog fordulni a piac, mert mindig fordul, így csak kis ideig élhet vissza a hatalmával az éppen nyertes fél. De mire is gondolok? Tavaly arról beszéltem, hogy úgy érzem, hogy a munkavállalók elkezdenek visszaélni a helyzetükkel, hiszen igen kevés jó szakember maradt az országban. Több fizetést kértek és persze egyből a csúcson akartak kezdeni, nem szerették volna…

Bővebben

blank

Gyakran kérdezitek tőlem, hogy mit csináljatok a rosszindulatú, illetve a nem túl intelligens kommentelőkkel. Nekem gyerekkoromban egy csomószor mondták azt a felnőttek, hogy Gábor, egy fecske nem csinál nyarat. Volt olyan, hogy megpróbáltam rábeszélni az osztálytársaimat arra, hogy mondjuk azt a tanárnak, hogy nem adott házit. És persze volt olyan, aki azonnal rohant a tanárhoz elmondani a legújabb ötletemet. A tanár bejött órára és miután látta, hogy nincs mindenki benne ebbe a játékba, megjegyezte, hogy Gábor egy fecske nem csinál…

Bővebben

blank

Számtalan kérdést kaptam az elmúlt napokban tőletek arról, hogy most van-e itt az ideje a webáruházépítésnek. Ha azért akarsz gyorsan belevágni az online kereskedelembe, mert beütött a krízis és gyorsan kéne a pénz, akkor nem jó megoldás számodra a webes kereskedelem. Főleg akkor nem, ha semmilyen tapasztalatod nincs benne. Egy jól működő webáruháznak megvan a recepjte, és mint minden kellemes jó ízű készítmény, több összetevős és gyakorlott szakács tudja csak jól elkészíteni. Jelen esetben marketing és kommunikációs stratégia kialakítása szükséges.…

Bővebben

blank

Dajka Gábor online marketing szakértő azt mondja, hogy ebben a rendkívüli helyzetben a legrosszabb döntés az, ha azonnal befagyasztjuk a marketing- és reklámköltségeket, hiszen éppen most lesz a legnagyobb szükség az erős online kommunikációra.  A cikk folytatásáért ide kattints: https://ertekesotletek.blog.hu/2020/03/15/nem_szabad_most_azonnal_visszavenni_a_reklamkoltsegeket_javasolja_az_online_marketing_szakerto

blank

1.) Ne húzd be a kéziféket a marketing költségeden. 2.) Ha nincs marketingesed, akkor keress egyet gyorsan, mert ő tudja optimalizálni a költségvetésedet. 3.) Ha van már marketingesed, akkor üljetek össze, és nézzétek meg azt, hogy hol tudnátok ingyen, vagy fillérekért kommunikálni. +A már meglévő tartalmaidat is érdemes optimalizálni, sőt rendszeresen kell is. 4.) Minden vállalkozásnak megvan a leggyengébb láncszeme, ez lehet munkatárs és lehet egy marketingeszköz is. A közös tulajdonságuk, hogy nem tudod teljesen kihasználni őket, így érdemes elbúcsúzni. …

Bővebben

1300/1318