A koronavírus által fenekestül felforgatott világban egyetlen dolog egészen biztos: a cégek számára soha nem volt még aktuálisabb feladat egy felhasználóbarát webáruház indítása. Az egyre komolyabb szigorítások közepette ez jelentheti a túlélést a vállalkozások számára.
Aki már azt hitte, túl vagyunk a koronavírus-járvány nehezén, azt alaposan földbe döngölhette a kormány közelmúltbeli bejelentése. A szigorítások, amelyekre szükség van az emberi életek védelme érdekében, pokoli nehéz helyzetbe hozták a vállalkozásokat, soknak teljesen be kellett zárnia, fel kellett függesztenie a működést. Ezek a rendelkezések egyelőre 30 napra szólnak, ám mivel a járvány lassan egy éve velünk van, a vakcina pedig a legjobb esetben is csak hónapok múlva lesz elérhető, nem kizárt, hogy a szigorú szabályok hosszabb távon is velünk maradnak.
Irány az online tér!
Egy vállalkozás számára ilyenkor egyetlen lehetőség marad: az online tér felé kell menekülni. Ha a szívünkre tesszük a kezünket, vírus ide vagy oda, 2020-ban enélkül is szükségszerű volt az internetes jelenlét, illetve egy webshop üzemeltetése. Azok, akik eddig ellenálltak az idő szavának, nem foglalkoztak a trendekkel, jelentős bevételektől estek el, ám a közeljövőben nullára redukálódnak majd a számaik, ha nem tesznek valamit. Mivel a webshop üzemeltetés költségei nem kiemelkedőek, azonnali hatállyal bele kell vágni egy felhasználóbarát felület felépítésébe. Minden eltelt nappal lemarad a cég a konkurencia mögött.
Mi kell egy webshophoz?
Kiváló felépítés, a vásárlók teljes körű kiszolgálása, a felhasználói élmény alapos megtervezése. Mindehhez pedig egy szakember, aki segít elindulni, aki tudja, hogyan építse fel a kívülről minél egyszerűbbnek tűnő, a háttérben viszont kifejezetten összetett felületet. A webáruház indítása csak az első lépés, ilyenkor fektetjük le a megfelelő alapot. Ezt követi a marketing, amely felhasználót hoz az oldalra, ezáltal bevételt generál.
Befektetés a jövőbe
Igen, ez a szolgáltatás pénzbe kerül, mint bármilyen más tevékenység, amelyhez kiemelkedő szakértelemre van szükség. Biztos, hogy ezekben a vészterhes időkben nem esik jól egy nehéz helyzetben lévő cégvezetőnek, vállalkozónak további kiadásokra gondolnia, de nincs más lehetőség, mint előre menekülni. Az a cég, amely nincs jelen az online térben, szépen lassan eltűnik, kiszárad majd a ránk váró, üzletileg aszályos időkben.
Hatalmas tortából lehet kivágni egy szeletet
Azzal, hogy a vevőidet a webáruház felé tereled, minden résztvevő nyer. Egyre elfogadottabb az online vásárlás, a magyarok éves szinten 440 milliárd forintot költenek el ilyen formában a statista.com adatai szerint. Ezek az adatok ráadásul évről évre exponenciálisan nőnek majd, 2025-re már 681 milliárddal kalkulál az oldal. Hatalmas torta ez, amelyből egy pici szelet sem jut annak a cégnek, aki nem hajlandó egy webshop elindítására áldozni.
Mit nyer ezzel a vásárló?
Ami a koronavírushoz kapcsolódó járványhelyzetben a legfontosabb: érintkezésmentes vásárlást, azaz biztonságot. Emellett pedig kényelmet, a karosszék komfortosságát, könnyebb és gyorsabb tájékozódást. Nem kell a nyitvatartási időhöz alkalmazkodni, nem kell egy fix üzlethelyiséget meglátogatni, ráadásul az online fizetésnek már legtöbbször banki költségei sincsenek. Szintén spórol a vevő az utazással, a parkolással, ezekre sem lesz ugyanis szükség. Minden gyorsabb, egyszerűbb, biztonságosabb. Ugye, hogy megéri?