fbpx
blank

A marketing nem csupán termékek és szolgáltatások eladásáról szól; sokkal inkább az emberi pszichológia mélyebb megértéséről, és arról, hogyan befolyásolják az egyéni szükségletek a fogyasztói döntéseket. A fogyasztók döntéseit alapvetően meghatározza személyes igényeik és vágyaik, amelyek tudatosak lehetnek, vagy éppen tudattalan szinten működnek. Ezeket a szükségleteket értve a márkák képesek célzottabban kommunikálni, erősebb ügyfélkapcsolatokat kiépíteni, és hosszú távú vásárlói hűséget biztosítani. 1. Társadalmi elfogadottság és altruizmus A társadalmi elfogadottság iránti igény különösen fontos a közösségi média korában. Az emberek igénylik…

Bővebben

blank

A reklámipar olyan fejlett technikákat dolgozott ki, amelyek lehetővé teszik, hogy a reklámok ne csak figyelemfelkeltőek, hanem hatékonyan meggyőzőek is legyenek. Ezek a technikák gyakran finom határokon mozognak az etikus meggyőzés és a manipuláció között. Manipulációs technikák a reklámokban Az érzelmek és az ész érvei A hatékony meggyőzési taktikák közé tartozik, hogy az üzenetek összhangban vannak a befogadó saját nézeteivel, és elkerülik a negatív, cáfoló érveket. A reklámok gyakran az érzelmekre hatnak, amelyek könnyebben vezetnek impulzusvásárlásokhoz és döntésekhez. Az érzelmekkel…

Bővebben

blank

A fogyasztói döntéshozatalban az elköteleződés és a kötelezettségvállalás pszichológiai elvei alapvetően befolyásolják a vásárlási szokásokat. E jelenségek megértése kulcsfontosságú a hatékony marketingstratégiák kialakításához. Ebben a cikkben egy konkrét esettanulmányon keresztül vizsgáljuk meg, hogyan alkalmazhatóak ezek az elvek a gyakorlatban, és milyen etikai kérdéseket vetnek fel. A Hasbro Eset: Stratégia és Következmények A játékgyártó óriás, a Hasbro egykor egy merész, ám ellentmondásos marketingstratégiát alkalmazott. A karácsonyi szezon közeledtével nagyszabású reklámkampányokkal keltették fel a fogyasztók érdeklődését egy új játék iránt, ami aztán…

Bővebben

blank

A marketing területén alapvető fontosságú megérteni, hogy a fogyasztói döntéseket jelentős mértékben befolyásolja, hogyan dolgozzák fel az emberek az információkat és milyen a figyelmi kapacitásuk. A percepciózavarok és a figyelem eltérései például jelentősen módosíthatják a reklámok észlelését és hatékonyságát. Nézzük meg részletesebben, hogyan kapcsolódik ez a marketinghez: A fogyasztói percepció és figyelem ismeretének további fontos szerepe a marketing stratégiák kialakításában: Összességében tehát a fogyasztói percepció és figyelem alapos ismerete döntő lehet a marketing stratégiák sikere szempontjából, mivel ezáltal célzottabban és…

Bővebben

blank

A modern vállalkozások világában a sikeres üzleti tevékenység nem csak a piaci lehetőségek kiaknázásától, hanem a mögöttük álló emberek, a vállalkozók hozzáállásától is függ. Jeffry Timmons által 2003-ban definiált vállalkozói attitűd modellje hat alapvető jellemzőt emel ki, amelyek meghatározóak lehetnek a vállalkozás sikerében. Ezek az attitűdök különböző vállalkozási típusoknál eltérő módon nyilvánulhatnak meg, befolyásolva ezzel a vállalkozások növekedési képességét és piaci alkalmazkodását. 1. Elkötelezettség és eltökéltség A vállalkozók elkötelezettsége és eltökéltsége kulcsfontosságú a vállalkozás hosszú távú túlélésében. Azok a vállalkozások,…

Bővebben

blank

A marketing egy dinamikus és kihívásokkal teli terület, ahol a szakértelem és a tapasztalat kulcsfontosságú a sikerhez. Sokan teszik fel a kérdést: szükséges-e diploma ahhoz, hogy valaki sikeres marketingszakértővé váljon? A válasz nem egyértelmű, hiszen a marketing világa gyorsan változik, és bár a hagyományos oktatás számos előnyt kínál, vannak alternatív utak is, amelyek szintén elvezethetnek a sikerekhez. Az Egyetemi Oktatás Előnyei Szilárd Alapok: Egyetemi tanulmányok során a hallgatók mélyreható ismereteket szerezhetnek a marketing alapvető elméleteiről, modelleiről és gyakorlatairól. Ez a…

Bővebben

blank

A digitális korban a közösségi média többé nem csupán kapcsolattartó eszköz; alapvető marketingplatformmá nőtte ki magát, különösen a kis- és középvállalatok (kkv-k) számára. Egy friss kutatás, melyet a Budapesti Corvinus Egyetem munkatársai végeztek, rávilágított arra, hogy a hatékony közösségi média jelenlét jelentős előnyökkel járhat a vendéglátóiparban tevékenykedő kkv-k számára. A kutatás során 151 fogyasztói narratíva elemzése alapján vizsgálták meg, hogy a Facebook hogyan szolgálja a vendéglátóhelyek üzleti céljait. A közösségi média szerepe a vendéglátóiparban A Facebook a legelterjedtebb közösségi platform…

Bővebben

blank

A digitális kereskedelem rohamos fejlődése és a technológiai innovációk előretörése új kihívások elé állítja a webáruházak tulajdonosait. A mesterséges intelligencia (MI) egyre inkább az e-kereskedelem alappillérévé válik, ami nem csupán lehetőséget, hanem szükségszerűséget is jelent a versenyképesség megőrzése érdekében. Íme, néhány ok, ami miatt minden webáruház-tulajdonosnak érdemes befektetnie az MI ismeretekbe. 1. Személyre Szabott Vásárlói Élmény Az MI lehetővé teszi a webáruházak számára, hogy mélyrehatóan megismerjék vásárlóikat, személyre szabott ajánlatokat készítsenek, és így növeljék az ügyfél-elégedettséget és a hűséget. Az…

Bővebben

blank

A vállalkozói világban két markáns típust különböztethetünk meg: a sikerkeresőket és a kudarckerülőket. Ez a két csoport eltérő megközelítést alkalmaz a céljaik eléréséhez, ami alapvetően befolyásolja az üzleti döntéseiket, a kockázatvállalási hajlandóságukat és a növekedési stratégiáikat. Az alábbiakban bemutatom, hogy ezek a különbségek miként határozzák meg a vállalkozói sikerességet és hogyan kezelhetjük őket hatékonyan. Célok és motiváció A sikerkereső vállalkozók ambiciózus célokat tűznek ki maguk elé, és nem riadnak vissza a kihívásoktól. Számukra a siker elérése egy folyamatos törekvés, amely…

Bővebben

blank

A kereskedelmi világ az elmúlt évtizedek során jelentős átalakuláson ment keresztül, és a digitális technológiák térhódítása tovább bonyolította a piaci dinamikákat. Magyarországon a multinacionális és hazai kiskereskedelmi láncok közötti verseny éleződik, miközben a fogyasztói igények és vásárlási szokások gyors változása új megközelítéseket követel meg a kereskedőktől. A kereskedelmi marketing alapvetései A kereskedelmi marketing lényegében két fő ágra oszlik: a kapcsolati és a tranzakciós marketingre. Míg az előbbi a tartós ügyfélkapcsolatok kiépítésére fókuszál, addig a tranzakciós marketing az azonnali eladások növelésére…

Bővebben

blank

A Google világunk egyik leggyakrabban használt eszköze, de sokan nem használják ki teljes potenciálját. Pedig néhány egyszerű, mégis hatékony trükk alkalmazásával forradalmasíthatod keresési technikáidat, így gyorsabban és pontosabban találhatod meg a keresett információkat. Íme, néhány tipp, amelyekkel mesterfokon űzheted a Google keresést. 1. Pontos kifejezések: Az idézőjelek ereje Amikor egy pontos kifejezést keresel, az idézőjelek használata kulcsfontosságú. Ezáltal a Google pontosan az adott szövegrészt keresi meg az interneten. Ha például a „digitális marketing stratégiák” kifejezésre vagy kíváncsi, írd be a…

Bővebben

blank

Az infokommunikációs technológiák robbanásszerű fejlődése és az internet széles körű elterjedése alapjaiban változtatta meg a médiaipart. A hagyományos médiaformák, mint a nyomtatott sajtó és a hagyományos televíziózás, egyre inkább helyet adnak az online platformoknak és a digitális tartalmaknak. E változások hatására a fogyasztók szerepe is jelentősen erősödött: ma már nem csupán passzív befogadók, hanem aktív résztvevők, akik maguk is tartalmat állíthatnak elő és oszthatnak meg. A digitális átállás gazdasági hatásai Az új médiaformák térhódítása gazdasági szempontból is jelentős változásokat hozott.…

Bővebben

blank

Az Internet és a Jog Találkozása Ahogy a világ egyre digitalizáltabbá válik, az internet, különösen az algoritmusok, keresők és közösségi oldalak szerepe radikálisan átformálja a társadalmi interakciókat, információhoz való hozzáférést és a kommunikáció módjait. A Algoritmusok, keresők, közösségi oldalak és a jog – A forgalomirányító szolgáltatások szabályozása című könyv kiválóan elemzi, hogy ez a változás milyen jogi kihívásokat vet fel. A Digitális Közterek Szabályozása A digitális világunkat irányító algoritmusok láthatatlan hatalommal bírnak, mivel döntéseik gyakran rejtve maradnak a felhasználók elől.…

Bővebben

blank

Az információs társadalom fogalma a modern kor egyik legmeghatározóbb és leggyakrabban hangoztatott kifejezése. Ahogy a világ egyre inkább digitális irányba mozdul, úgy válik egyre fontosabbá megértenünk, hogy ez a változás hogyan formálja át mindennapjainkat, munkánkat, oktatásunkat és kormányzati rendszereinket. A „Az információs társadalom – Az elmélettől a politikai gyakorlatig” című kötet, amelyet Pintér Róbert szerkesztett, mélyreható betekintést nyújt e dinamikusan fejlődő társadalom belső működésébe. Mi az információs társadalom? Az információs társadalom nem pusztán egy olyan korszak, ahol az információs technológiák…

Bővebben

blank

A modern marketingtudomány és pszichológia egyik legfontosabb kihívása az, hogy megértse, hogyan érzékelik a fogyasztók a termékek árát és hogyan befolyásolják ezek a viselkedési minták a digitális térben történő vásárlásokat. Ez a megértés kulcsfontosságú a hatékony online értékesítési stratégiák kidolgozásához. Az árak percepciójának pszichológiai alapjai Az ár percepciója mélyen gyökerezik a fogyasztók pszichológiájában. Az árképzés és annak bemutatása jelentős hatással van a vásárlási döntésekre, különösen a digitális környezetben, ahol a fogyasztók gyakran összehasonlításokat végeznek, és gyors döntéseket hoznak. A pszichológiai…

Bővebben

blank

Ahogy a digitális táj folyamatosan változik, az influencer marketingnek is alkalmazkodnia kell az új kihívásokhoz és lehetőségekhez, különösen a fiatalabb generációk elérésében. Technológiai Fejlődés és Algoritmusok Hatása Az algoritmusok és mesterséges intelligencia egyre inkább alakítják a tartalomfogyasztást a közösségi médiában. Az influencer marketing jövője szorosan összekapcsolódik ezeknek a technológiáknak a fejlődésével, amelyek lehetővé teszik a cégek számára, hogy pontosabban célozzák meg a kívánt közönséget. Az új technológiák, mint az AI által generált tartalom és az automatizált tartalom-elosztás, új utakat nyithatnak…

Bővebben

blank

Az internetes kommunikáció rohamos terjedése az elmúlt évtizedekben alapvetően megváltoztatta az emberi kapcsolatok természetét. A digitális tér sajátos kommunikációs formákat hozott létre, amelyek jelentős pszichológiai következményekkel járnak mind az egyének, mind a társadalom számára. A médiumok közvetített természete A személyes beszélgetésekhez képest az online kommunikáció legfőbb különbsége a közvetítettség. A technológia, mint közvetítő, gyakran elfedheti a kommunikáció technikai korlátait, mint például a lassú válaszidők vagy a felhasználóbarát design hiányának okozta frusztrációkat. Ezek a technikai problémák feszültséget és agressziót gerjeszthetnek, amelyek…

Bővebben

blank

A digitális kereskedelem rohamos fejlődése új szakmai szerepköröket hozott létre, amelyek között különösen fontos a webáruház szakértő és a webáruház menedzser pozíciója. Bár első pillantásra ezek a szerepek hasonlónak tűnhetnek, jelentős különbségek vannak közöttük a feladatkörök, a felelősségi körök és a munka jellege tekintetében. Ebben a cikkben részletesen kitérünk ezekre a különbségekre, hogy világosan láthassuk, melyik szerepkör milyen szakértelmet és hozzáállást igényel. Webáruház Szakértő: A Technikai és Stratégiai Támogatás Mestere A webáruház szakértő, gyakran nevezik e-commerce konzultánsnak is, elsősorban a…

Bővebben

marketing és pszichológia

Bevezetés:A marketing és a pszichológia kereszteződésénél áll a marketingpszichológia, egy kibővült terület, amely feltárja, hogyan befolyásolhatjuk a fogyasztói magatartást és döntéshozatalt. A marketing pszichológia célja a fogyasztók motivációinak, ízlésének és igényeinek megértése, hogy hatékonyabb, célzottabb marketingstratégiákat hozhassunk létre. De hogyan működik ez a gyakorlatban, és milyen eszközöket használnak a marketingesek az emberek meggyőzésére? Merüljünk el a marketing pszichológia világában! Az Asszociáció Erőssége (Priming):Az asszociáció, vagy angolul priming, a marketing egyik alappillére. Egy adott stimulus – legyen az egy szín, szó…

Bővebben

marketingpszichológia

Az Amerikai marketing eszmécsere és a pszichológia találkozása a 20. század elején vette kezdetét, amikor a marketing pszichológiai értelmezése bontakozott ki az ország marketing megkérdőjelezői és a széleskörűen hozzáférhető kutatások alapján. John B. Watson 1913-ban tette le a mérföldkövet „A reklám pszichológiája” című munkájával, amelyben a reklámok emberekre gyakorolt hatását vizsgálta, tudományos módszertan segítségével elemzve a reklámok hatékonyságát. Az 1920-as és 30-as évek további mélyreható elemzéseket hoztak, Harry Hollingworth a reklámok személyiségzavarokra gyakorolt hatását, míg Herta Herzog az érzelmi faktorok…

Bővebben

540/628