fbpx

Elsőre meglepő lehet a témakör, pedig nem egyszer találkozom azzal a jelenséggel, hogy a probléma megoldására inkább egy mentálhigiénés segítőre lenne szükség. A lélektani állapot nagyban meghatározza azt, hogy valakiből hogyan lesz vállalkozó, vagy miként vág bele a marketing folyamatokba. Amíg azonban a lelki vagy akár mentális problémák nincsenek helyre téve, addig nem érhetünk el nagy sikereket a munkánkban sem, ami jelen esetben a vállalkozásunk lesz. Most lehet, azt mondod, hogy „Dehát nem egyértelmű, mikor melyikre van szükség?!”. Azoknak az,…

Bővebben

blank

Ültem és hallgattam a vállalkozó cégvezetéssel kapcsolatos problémáit. Legalább 1 órán keresztül sorolta a gondokat. Nem szóltam közbe, hiszen érdemi tanácsot nem tudtam volna adni, mert nekem fogalmam sincs, hogy hogyan kell egy 20 fős céget vezetni. Annyit tudtam tenni, hogy hagytam, hogy a vállalkozó kibeszélje a gondjait, ezáltal megkönnyebbüljön. Valahogy a 70 perc környékén figyelmes lettem valamire. Egyre jobban azt éreztem, hogy egy új élethelyzetben van. Felcsillantak a szemeim és megkérdeztem, hogy tavaly is voltak-e ilyen gondjai. Válaszolta, hogy…

Bővebben

blank

A kérdezés egy eszköz arra, hogy a marketing-tanácsadó információt nyerjen. Ez egyszerűen hangzik, igaz? A gyakorlatban mégsem az. Egy kérdés akkor a leghatásosabb, ha jókor és a megfelelő formában tesszük fel. Sőt, bizonyos helyzetekben folytatnunk kell a kérdezést, hogy a lehető legbiztosabb válaszokat kapjuk. Rengeteg szakterület él abból, hogy a jól megválasztott kérdésekkel segíti és növeli akár a saját, akár a klientúrája sikereit. Éppen ezért kiemelt jelentőségű, hogy nem elég a kérdő hangsúly a mondatunk végére, hanem tudjunk jól kérdezni.…

Bővebben

Dajka Gábor marketing-tanácsadó

A kérdező már a kérdéssel elkezdte az alkudozást. Aki pedig alkudozik, az a felelősséget is hárítja. Így nem lehet sikerre vinni egy vállalkozást. Egy kellemes nyugodt beszélgetés nekem is jobb lenne, hiszen nem vitázni megyek, hanem segíteni. Ha nem fog a vállalkozó sumákolni, mellébeszélni, hárítani, kifogásokat keresni, akkor elő fogom venni a humoromat és jókat fogunk nevetni is. Ellenkező esetben krízist fogok csinálni, mert azok a típusú vállalkozók csak a krízis után fejlődnek. A folyamatos alkudozás azt a célt szolgálja,…

Bővebben

blank

Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs szükség. Amikor a kijárási tilalom, illetve a koronavírus elleni védekezés részeként az emberek egy része ki sem mozdul az utcára, egyértelmű, hogy az online térben…

Bővebben

blank

Ha épp formálódik egy vállalkozás, kellenek a jó alapok. Ha már beindult, de nem elég gyors a növekedés, muszáj tenni valamit. Ha már megy a szekér, érdemes megnézni, nem mehetne-e még jobban. Ha pedig süllyed a hajó, meg kell próbálni kilapátolni a vizet belőle. Élethelyzetek, amikor a marketing-tanácsadás aranyat ér egy cég számára. 1. Ha még minden csak formálódik A kezeteknél a legkönnyebb a marketinges szakember feladata: nem kell a hibákat kijavítani, hiszen azok még nem léteznek. Ehelyett le tudja…

Bővebben

blank

Ha a cégeddel szeretnél nagy dolgokat elérni, ahhoz megfelelő marketingtámogatásra lesz szükséged. Ezt megoldhatod marketingcsapat kiépítésével, ám ha induló vállalkozásként költséghatékonyabb megoldást keresel, a marketing-tanácsadás lesz a legjobb választás. Kezdjük azzal, hogy rögzítjük a tényt: a marketing olyan terület, amelyhez szakember kell. Sok cégvezető hiszi azt, hogy mindenhez ért, ebbe beletartozik a marketing is, mondjuk azért, mert volt egy ilyen kurzusa a főiskolán. Ez azonban kevés. Az online marketinghez tartozik az egyik leggyorsabban változó tudásanyag, így csak az képes kihasználni…

Bővebben

blank

A minket felkereső vállalkozóknak általában nem mi vagyunk az első marketingesei és nem is nagyon szoktuk javasolni azt, hogy mi legyünk az első kivitelezői, mert még a témára minimális rálátásuk van, így hetekbe telne elmagyarázgatni azt, hogy mit, miért csinálunk, és 1-2 év helyett 1-2 hónapon belül akarják az eredményeket. A kezdőknek marketing-tanácsadást szoktunk javasolni, ahol akár a leendő kivitelezőjének a tudását is felmérhetjük.  Mielőtt elvállalunk egy ügyfelet, alaposan kikérdezem, megpróbálok ráérezni arra, hogy milyen gyorsan akar milyen eredményeket, és…

Bővebben

blank

Ez nagyban függ attól, hogy melyik szakaszban jársz. Én három ilyen nagy szakaszt különböztetek meg: – A vállalkozását fontolgató vagy kezdő.– A haladó, ahol már van bevétel.– Az éppen csődbe menni készülő vállalkozás. Mind a három szakasz esetében lehet fejlődni, de a fejlődés mértéke leginkább az eddig beletett munkán múlik és a hozzáadott értéken.  A kezdő vállalkozások esetében általában a hozzáadott értéket nekünk kell kitalálni, szóval olyankor a vállalkozót még csak pályára állítjuk. Abban is segítünk nekik, hogy mit dolgozzanak…

Bővebben

blank

Egy jó marketing-tanácsadónak alapvetően tisztában kell lennie vele, hogy mindenki egyedi, és különböző módon fogja fel a világot. Hadd adjak egy példát erre. Nemrég találkoztam egy lánnyal, és vettünk két üdítőt. Amikor kibontottam az üdítőmet, rögtön megszagoltam. Ő ezen nevetett, nem értette, miért csinálom. Elmagyaráztam neki, hogy imádom az újonnan kibontott kóla illatát, ami meglepte. Hozzátettem, hogy a műanyag palackos változatot nem kedvelem, mert kellemetlen utóíze van. Ezen is meglepődött, és azt mondta, számára ez csupán egy kóla, ő egyszerűen…

Bővebben

blank

Empátiáról akkor beszélünk, amikor beleéljük magunkat a másik ember érzéseibe. Együttérzésről pedig akkor, amikor elképzeljük azt, hogy a másik ember mit érezhet. Szerintem egyik sem rossz, viszont én egy kicsit az együttérzés felé hajlok és azt is csak rövid ideig, hiszen az üzleti döntéseket sokszor hideg fejjel érdemes meghozni. Egy marketing-tanácsadó kívülről látja az üzletünket, képes elvonatkoztatni az ügyfél akaratától és a tényekre tud koncentrálni. Nekem már volt olyan ügyfelem aki három óra hosszán keresztül mesélte azt, hogy miért jó…

Bővebben

blank

A marketing-tanácsadást lehet, szépen, lassan, kellemesen, terápiaszerűen is végezni. Ebben is jó vagyok, de a terápia lényege a lassú fejlődés, ami azt jelenti, hogy hetente beszélgetünk a vállalkozásodról 60 percig, közösen fejtjük és oldjuk meg a problémákat. Ilyenkor nem csak megoldást adok, hanem kérdéseket. Szépen vezetlek. A marketing-tanácsadást lehet gyorsan, fájóan, izomból is végezni. Ebben az esetben a fejlődés gyors, ami azt jelenti, hogy 1-2 alkalomban gondolkodunk. Elmegyek hozzád egy napra, fél napra és diagnosztizálom majdnem az összes eddigi elkövetett…

Bővebben

blank

Amikor valaki hozzánk jön marketing-tanácsadásra, akkor nagy rajtunk a nyomás és a felelősség, hiszen ő egy nap alatt vár tőlünk megoldást, úgy hogy már lehet, hogy öt éve rosszul csinál valamit, de az is lehet, hogy bele sem vágott az üzletébe. Az első kérdésünk ilyenkor az, hogy mi a célja? Ő akar a vállalkozásában dolgozni, esetleg a gyerekeinek építi? A második körben, pedig megpróbáljuk kinyomozni azt, hogy miért nem sikeres. Nem a vállalkozása, hanem ő, már ha erről van szó…

Bővebben

blank

Jó hangulatban szokott zajlani. Az izgulós vállalkozók gyorsan felhagynak a lámpalázzal, mert tudom, hogy hogyan kell őket fellazítani. Nagyon fontos, hogy nem ítélkezni megyek, hanem segíteni. Itt van a fejemben egy csomó sikeres vállalkozás sablonja, illetve egy csomó bukott vállalkozásé is. Használd a tudásomat, 11 éve ezt csinálom. Egyébként pedig nem mindegy? Nem stand-uppolni hívsz hanem egy problémát megoldani. 

blank

A magasabban lévőknek igen, van. Én is kezelem profi marketinges Google Ads fiókját, illetve szintén egy profi marketinges félévente el szokott hívni az irodájukba konzultálni. És nekem is van külsős segítőm.  Az iskolában arra tanítottak, hogy egyedül írj dolgozatot, egyedül vizsgázz. Valójában pedig csapatban sokkal hatékonyabbak vagyunk, csak tudni kell elengedni az iskolában rögzült módszereket.  Nem az a gyáva aki segítséget kér, hanem az, aki nem mer kérni!

blank

Minősítéstől való félelem. A tehetetlenség félelme. Bizalom. Cikiség. Ha azt érzem, hogy a megbízó nyitott és figyel, akkor nem kell minősítenem, elég csak annyit mondani, hogy csináljuk máshogy. A tehetetlenségtől sem kell félni, hiszen személyre szabottan ajánlok eszközöket amivel tud dolgozni a továbbiakban. Nem lesz az, hogy semmit sem tud megvalósítani. Bizalom. Ez kényesebb kérdés. Csak olyan tanácsadóhoz szabad fordulni, akiben feltétel nélkül megbízik a vállalkozó, különben az egész mit sem ér.  Cikiség? Az ember társas lény, szüksége van a…

Bővebben

blank

Mindig lehet valamin javítani akkor, ha már üzemel a vállalkozás egy ideje. Ha pedig még csak a terv van meg a fejünkben, akkor is érdemes kikérni egy szakember véleményét, hiszen lehet, hogy olyan piacra akarunk belépni, ahol nagyon nagy a verseny. Az is lehet, hogy a profitot magasnak látjuk, miközben a Google Ads-ben egy kattintás 500 vagy 1500 Ft.  A marketing-tanácsadótól az is válasz, ha mérlegeli az anyagi lehetőségeinket és a piacot, eddigi munkánkat és azt mondja, hogy ebből ki…

Bővebben

97/97