Milyen félelmek merülhetnek fel egy marketing-tanácsadás alkalmával?
Minősítéstől való félelem. A tehetetlenség félelme. Bizalom. Cikiség. Ha azt érzem, hogy a megbízó nyitott és figyel, akkor nem kell minősítenem, elég csak annyit mondani, hogy csináljuk máshogy. A tehetetlenségtől sem kell félni, hiszen személyre szabottan ajánlok eszközöket amivel tud dolgozni a továbbiakban. Nem lesz az, hogy semmit sem tud megvalósítani. Bizalom. Ez kényesebb kérdés. Csak olyan tanácsadóhoz szabad fordulni, akiben feltétel nélkül megbízik a vállalkozó, különben az egész mit sem ér. Cikiség? Az ember társas lény, szüksége van a…
Sohasem késő marketing-tanácsadóhoz fordulni?
Mindig lehet valamin javítani akkor, ha már üzemel a vállalkozás egy ideje. Ha pedig még csak a terv van meg a fejünkben, akkor is érdemes kikérni egy szakember véleményét, hiszen lehet, hogy olyan piacra akarunk belépni, ahol nagyon nagy a verseny. Az is lehet, hogy a profitot magasnak látjuk, miközben a Google Ads-ben egy kattintás 500 vagy 1500 Ft. A marketing-tanácsadótól az is válasz, ha mérlegeli az anyagi lehetőségeinket és a piacot, eddigi munkánkat és azt mondja, hogy ebből ki…
Kérdezők a Facebook csoportokban
A kezdő vállalkozók általában tippeket, trükköket keresnek ezekben a csoportokban. Az első posztjuk több mint valószínű, hogy olyan segítségkérő kiírás, amiben pl. azt kérdezik, hogy hol érdemes hirdetniük, van-e valami tippje a csoportnak. Saját bevallásuk szerint azért kérdeznek, mert nem szeretnék feleslegesen elszórni a pénzt. Ezekkel a kiírásokkal rengeteg baj van. Én úgy érzem, hogy ezek a kezdő vállalkozók rögön a munkát akarják megkerülni kiskegyed szintű tippekkel. A weboldaluk címét rendszerint lehagyják, a célcsoportuk demográfiai illetve pszichográfiai jellemzőit sem írják…
A Facebook az új Google
Ma már nem kell bemagolni egy csomó adatot, elég ha tudjuk azt, hogy hol kell keresni. És a legnagyobb baj az, hogy egy csomó vállalkozó nem tudja azt, hogy hol kell keresni a problémájára megoldást. És már nem arról van szó, mint ami az én gyerekkoromban volt, hogy körbe kellett telefonálgatni az ismerősöket, hátha megvan valakinek az a bizonyos könyv, amiből ki tudja keresni azt az adatot, amire kíváncsi vagyok. Régebben még a telefonkönyvet is jól kellett tudni forgatni, ha…
Vállalkozók, akiknek soha, semmi sem elég
Jó pár vállalkozóval találkoztam, akik azért vágtak bele a vállalkozásukba, mert boldogok akartak lenni az úgy megkeresett pénztől és az azon vásárolt tárgyaktól. És jó pár olyan vállalkozóval is találkoztam már, akik elérték a kezdeti céljaikat, de az mégsem volt elég. Én két részre bontanám az anyagi fejlődést. Az első a tárgyak megszerzése. A második azoknak a jobbra való cserélgetése. A legtöbben a második szakaszt ismételgetik a boldogság reményében. Belehajszolják magukat, megszállottak lesznek. Csak a csere lebeg a szemük előtt,…
Beszéljünk a szociopata vállalkozókról
Amikor a minket megkereső vállalkozók az első pár percben azt mondják nekünk, hogy: ami a szívemen a számon, akkor én erősen azt gyanítom, hogy egy alacsony IQ-jú szociopatával állunk szemben. – Nem vagyok pszichológus, de ettől még azt gondolok amit akarok. – Majd a beszélgetés közben ki szokott derülni, hogy x évet ült a kedves ügyfél a rácsok mögött gyerekkorában, esetleg hajléktalan volt, vagy államilag gondozott. Majd az is ki szokott derülni, hogy mi vagyunk már a 4-5. marketingese, tehát…
A legnépszerűbb SEO eszközök és jelentőségük
A tapasztalt SEO-szakértőnek ismernie kell a legnépszerűbb keresőoptimalizálási alkalmazásokat. Ismertetünk néhány platformot és a keresőoptimalizálási szakembernek el kell döntenie, hogy az ő tapasztalatát használja adott vállalkozás vagy a szakértelme mellett a megfelelő szoftvert alkalmazza. Utóbbi a legtöbb esetben költséggel járhat és a cégnek sem mindegy, hogy mire áldoz, különösen akkor, ha a SEO-szakértője elegendő a hatékony folyamatokhoz. Azonban a tapasztalt keresőoptimalizálási kollégának szüksége lehet a fizetős alkalmazásra, a döntés tehát nem egyszerű. Screaming Frog ingyenes SEO elemzés 500 url-ig A…
Ne legyél függő, fejezd be a játékgépezést
A Szakácsemlékek című könyvem egyik fejezete: ha én nem megyek be, akkor neki vége. Arra is gondoltam, hogy ha még ezt a napot végigcsinálom, akkor meg tudom venni végre a HTC Touch Diamond készüléket, amin már PHP programokat is futtathatok. Akkoriban a 12-14 órás munka után még volt energiám PHP programozást is tanulni, autodidakta módon. Az új készülék motivált egész nap. Illetve az is inspirált, hogy ha végigcsinálok még három napot, akkor abból számítógép-alkatrészt tudok venni, ami megkönnyíti a weboldal-progamozást. Sajnos…
Észrevettétek azt, hogy a kis társadalmunk a nőkre egy újabb tehert akar tenni?
Mert én igen. A nőnek most már nem elég csak jó szülőnek, szakácsnőnek, vad szeretőnek, háztartásbelinek és persze már nem elég csak a saját szakmájukban jók lenniük, hanem most már legyenek vállalkozók is, aki legalább annyit, ha nem több pénzt keressenek, mint a férfiak, hiszen a nők is meg tudják csinálni. Hiszen a nők munkája is ér annyit, amennyit a férfiaké. És bizonyítsák be azt, hogy ők is sok pénzt tudnak keresni, a többi munkájuk mellett. Elvégre egy nap 24…
Óvakodj a sikeres emberek tanácsaitól
A sikertelen emberek, a csődbe ment vállalkozók, a halott emberek csendesek. A sikeres emberek, a virágzó vállalkozások, a 110 éves emberek pedig hangosak. Az agyunk torzít. Ennek több oka is van, pl. az, hogy ha feldolgoznánk a környezetünkből jövő összes, de összes információt, hamar felforrna az agyunk. Az agyunk úgy is torzít, hogy az információkat kiegészíti a saját mentális modellünk alapján. És van egy elsőre meredeknek tűnő állításom: még soha nem jártál abban a világban, amiben élsz. Nagyjából 200 torzítás…
Marketinges anyagok
Én személy szerint sokszor azt látom, hogy a vállalkozó elolvas egy-egy könyvet, meghallgat egy-egy hanganyagot, beül egy méregdrága előadásra, és ezzel le is tudja az anyagot, nem dolgozza fel, így semmin sem változtat. A másik hiba, amikor a vállalkozó feldolgozza az anyagot, de rosszul húzza magára a sablont – gyakorlat hiányában –, és ezzel árt a vállalkozásának. A sablonok egyébként gyakran hiányosak, csak fél információt tartalmaznak. A könnyű marketinges könyvek közös jellemzője az, hogy nagyobb betűk vannak bennük és sok…
Miért nem fut be jó pár férfi vállalkozása?
A legutóbbi videómban a női vállalkozókról volt szó, és az ő látásmódjukról. Nem lennék igazságos, ha ne készülne el a férfi vállalkozókról is egy olyasmi videó. Itt is elmondom, akinek nem inge, ne vegye magára. Most mutatok két személyiségtípust, akik tuti hibázni fognak a vállalkozásukban. 1. A megfelelési kényszeres2. Az önérzetes Megfelelési kényszer egy férfiban pl. azért alakulhat ki mert ő a családfő, akinek mindent tudnia kell. Minden problémát ő old meg. Ő a legerősebb. Ő viszi a vállalkozást, tartja…
Miért nem fut be jó pár nő vállalkozása?
A férfiak kevésbé önérzetesek. Akinek nem inge, ne vegye magára. Régebben sokszor előfordult az – ma már nem, mert erősen szűrünk – hogy megbíztak minket a férfi vállalkozók, majd egy hónap alatt nem tudtuk felépíteni azt, amit jó esetben más 5-8 év alatt épít fel, így átmentek egy másik marketingeshez, akinél szintén 1 hónapig voltak, majd ezt még eljátszották 4-5x. Persze a beugrópénzt annyiszor fizették ki, ahányszor marketingest váltottak, így egy ilyen kör legalább 1 millió forintjukba volt, és ez…
Vezetnél egy 772 lóerős autót? Keresd Gergőt!
Miért olyan különleges a te autód? A Teslák eleve különleges autók, de nálunk azt a Teslát lehet kipróbálni, ami a többi Teslát is faképnél hagyja, ez a csúcsmodell, a P100D. Ráadásul ez már az újgenerációs modell, nagyobb akksival és hatótávval, mint a korábbiak, de a lényeg, hogy nagyobb teljesítménnyel és főleg nagyobb nyomatékkal rendelkezik, mint a korábbi Tesla modellek. Nem is nagyon találni máshol P100D-t élményvezetésre, ez a mi nagy előnyünk. Mi az emberek reakciója amikor beleülnek? Leggyakrabban ezt hallom…
A kamerabazis.hu akár már másnap bekamerázza az otthonodat
Kamerákat bárki telepíthet akinek van egy kis műszaki érzéke, vagy ehhez el kell végezni valamilyen iskolát? Maga a kamerarendszer kiépítése alapvetően nem tűnik bonyolult feladatnak. Mégis az! Először is a kamerák megfelelő elhelyezéséhez nem árt egy kis rutin pl. nem mindegy, hogy merre nézzen a kamera, milyen magasságba szereljük fel. A másik nagyobb munka a vezetékezés, hiszen fontos, hogy esztétikusan legyen kiépítve minden, hogy később ne legyen zavaró a kábelek, vagy kábelcsatornák látványa. A legfontosabb a digitális rögzítő egység programozása,…
Ne hagyd ki a ziccert – így használd a marketingedben a storytellinget
A storytelling megkerülhetetlen eszköz a modern marketingben. Olyan fegyver, amelyet ha nem használsz, vagy rosszul használsz, versenyhátrányba kerülsz a konkurenciához képest. Összefoglaltam, miért hatékony megoldás a storytelling, illetve hogyan éri meg alkalmazni. Mi az a storytelling? Ha egyszerűen szeretnénk kifejezni a storytelling, mint marketingeszköz lényegét, ahhoz a tükörfordítással kapott történetmesélés igen közel áll. De bontsuk ki ezt egy kicsit: arról van szó, hogy egy brand nem csupán hangzatos szlogenekkel, öntömjénező jelmondatokkal próbálja elérni a vásárlót, hanem ad a termékéhez, szolgáltatásához…
Mennyit költesz marketingre? És az alkalmazottaidra?
A legtöbb cég súlyos pénzeket költ marketingre. Vagyis arra, hogy eladja magát, felépítse a márkáját, ismertté tegye a nevét, és lehetőleg mindezt pozitív értelemben: az emberek ne kössenek hozzájuk negatív élményeket, jellemzőket. Ennek az is része, hogy egyre jobban figyelnek a vásárlói élményre, az ügyfélszolgálatosok munkájára, hiszen fontos, hogy aki valaha is kapcsolatba került a céggel, valaha is vásárolt, az elégedett legyen – így jó esély van rá, hogy visszatérő vásárló lesz belőle. Min múlik a megítélésed? Gondolhatnád, hogy az…
Elég egy Facebook-csoport a sikerhez?
Vitathatatlan tény, hogy ma a marketing nagyrészt online felületeken zajlik. Bár még mindig szép számmal vannak tévéreklámok, újságban megjelent hirdetések, szórólapok, reklámplakátok is, az internetes jelenlét mára elkerülhetetlen. Egyrészt, szinte mindenki netezik az 50-60 év fölöttiek kivételével, de közülük is egyre többen. A közösségi oldalakon is egyre inkább megjelennek, ahol pedig könnyű elérni az embereket. Másrészt, az internetben rengeteg lehetőség van, egy kis kreativitással akár fillérekből is ki lehet hozni egy óriási kampányt, gondoljunk csak a vírusmarketingre. Na persze ez…
Jól megy a céged? Holnap már nem fog!
Oké, a címben talán egy kicsit túloztam, de valóban az a helyzet, hogy ha nem fektetsz folyamatosan energiát abba, hogy a céged jól menjen, akkor egy idő után abbamarad a jó széria. Lehet ugyanis bármilyen jó a terméked vagy szolgáltatásod, ha egyszerűen hátradőlsz, és nem foglalkozol azzal, hogy minél több emberhez eljuss, szépen lassan, de biztosan apadnak majd az eladásaid. A piacon szinte minden területen óriási a verseny. Lehet, hogy ma feltaláltad a spanyolviaszt, és egyedüli uralkodó vagy, de bármikor…
Hogyan kezeld a panaszokat?
Szokták mondogatni, hogy csak az nem hibázik, aki nem csinál semmit. Ez akkor is igaz, amikor egy vállalkozást vezetsz. Nem lehet mindig, minden vásárlód elégedett. Lesznek olyanok, akik kifogásolják a termék/szolgáltatás minőségét, a kommunikációt, a megrendelés teljesítésének sebességét stb. És bizony a negatív tapasztalatoknak általában jobban szeretnek hangot adni a vásárlók, mint a pozitívnak. Ennélfogva gyakorlatilag kivédhetetlen, hogy időnként találkozz néhány panasszal, negatív kritikával. A cégedről kialakult kép szempontjából kulcsfontosságú, hogy kezeled ezeket. Egy alapvetően csalódott vásárló is távozhat kellemes…