fbpx

A marketing, marketing tanácsadás, pszichológia és szociológia területei szorosan összefüggnek egymással, és együttesen hatnak a fogyasztók döntéseire és magatartására. A marketing stratégiák sikere nagyban függ attól, hogy mennyire hatékonyan alkalmazzák a pszichológiai és szociológiai ismereteket, amelyek segítik a cégeket abban, hogy megértsék és befolyásolják a vásárlók gondolkodásmódját és viselkedését. A pszichológia és a szociálpszichológia alkalmazása a marketingben lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy jobban megértsék a fogyasztói csoportok felépítését, dinamikáját és a személyes kapcsolatokat az eladók és a vásárlók között. A marketing-tanácsadás szolgáltatások célja,…

Bővebben

blank

Az online vásárlások számának növekedése miatt a webshopok piaca egyre versenyesebbé válik. A webshop tulajdonosoknak mindent meg kell tenniük annak érdekében, hogy kitűnjenek a tömegből. Ebben a cikkben webshop marketing tippeket mutatunk be, amelyek segíthetnek a webshop tulajdonosoknak növelni a bevételeiket és javítani a vásárlói élményt. A webshop marketinghez számos technika és eszköz áll rendelkezésre. A cikkben bemutatott tippek között megtalálhatóak a látogatottság növelésére, a konverziók javítására, a vásárlói elégedettség növelésére, az e-mail marketingre és a közösségi média marketingre vonatkozó…

Bővebben

blank

Az üzleti világban minden sikeres vállalkozás mögött egy csapat áll. Azonban ez a csapat nem csak a vállalkozás belső munkatársaiból áll, hanem különféle külső szakemberekből is, akik mind hozzájárulnak az üzleti sikerhez. Az üzleti coachtól a HR szakértőkön át a marketingesekig, mindenkinek megvan a maga szerepe. A kulcs a segítség megfelelő sorrendben és időben történő kérése. Az első lépésben egy üzleti coach segíthet. Az üzleti út elején, amikor még csak az ötletek és elképzelések vannak jelen, a coach segít meghatározni…

Bővebben

blank

A marketing tanácsadás és az üzleti coaching egyre népszerűbbé válik a vállalkozások körében, mivel mindkettő hozzásegíti őket a versenyképességük növeléséhez és a vállalkozásuk fenntartható növekedéséhez. A marketing tanácsadás kulcsfontosságú a sikeres stratégiák kidolgozásában, míg az üzleti coaching támogatást nyújt a vállalkozásvezetőknek a hatékony döntéshozatalban és a célok elérésében. A következő bekezdések bemutatják a marketing tanácsadás és üzleti coaching főbb elemeit. A marketing tanácsadás segít a vállalkozásoknak abban, hogy meghatározzák az optimális marketing stratégiát, ami elősegíti a piacra való belépést, a…

Bővebben

blank

A marketing a vállalatok termékek és szolgáltatások vásárlásával és eladásával kapcsolatos tevékenységei közé tartozik. Ennek keretében az üzleti tevékenységek célja az emberek megfelelő tájékoztatása, érdeklődés felkeltése, valamint a termékek és szolgáltatások széles körben történő elérhetővé tétele. A marketing számos alkotóelemet foglal magában: piackutatás, elemzés, ügyfelek megértése, termékfejlesztés, értékesítés, reklám és a különböző elosztási csatornák bevonása. A hatékony marketingstratégiák célja, hogy megtalálják a legjobban bevált módszereket a termék vagy szolgáltatás megismertetésére a célközönséggel. Az elkötelezett marketingesek folyamatosan keresik az új módszereket…

Bővebben

blank

A Google Ads (AdWords) tanácsadás szakértőktől lehetővé teszi, hogy a vállalkozások felhúzzák az online értékesítéseiket. A Google Ads hirdetések nagyon hatékonyak lehetnek a megfelelő kezekben, de egy kezdő vagy avatatlan felhasználó könnyen elkövethet olyan hibákat, amelyek jelentős költségnövekedést eredményeznek. A szakértő tanácsadók segítségével a vállalkozások a lehető legtöbbet hozhatják ki a Google Ads hirdetésekből, és növelhetik az online jelenlétüket. A Google Ads szolgáltatásba való bejelentkezés az első lépés a hirdetések létrehozásához. A Google Ads fiók létrehozása egyszerű, de ha bármilyen…

Bővebben

blank

A pszichológiai trükkök a tartalommarketingben olyan technikák, amelyeket a marketing szakemberek használnak annak érdekében, hogy hatékonyabbá tegyék a tartalommarketing kampányaikat. Ezek a trükkök arra összpontosítanak, hogy az üzenet hatásosan jelenjen meg a célközönség számára. A pszichológiai trükkök a tartalommarketingben nem manipulációra, hanem a figyelem felkeltésére és az üzenet hatékonyabbá tétele érdekében vannak kitalálva. A pszichológiai trükkök a tartalommarketingben számos technikát tartalmaznak, amelyek segítenek a marketing szakembereknek abban, hogy jobban megértsék a célközönségük viselkedését és motivációit. Ezek a trükkök magukban foglalhatják…

Bővebben

blank

Az online marketing tanácsadás olyan szolgáltatás, amely segíti a vállalkozásokat abban, hogy hatékonyan és eredményesen használják az online marketing eszközöket. Az online marketing tanácsadók széles körű tudással rendelkeznek az online marketingről, és segítenek a vállalkozásoknak abban, hogy megértsék, hogyan működnek az online marketing eszközök, és hogyan lehet ezeket hatékonyan alkalmazni a vállalkozásukban. Az online marketing tanácsadás során a tanácsadók általában átfogó online marketing stratégiát dolgoznak ki a vállalkozás számára. Ez magában foglalja az online jelenlét javítását, a weboldal optimalizálását, a…

Bővebben

blank

A marketing-tanácsadás egy olyan szolgáltatás, amely során egy külső szakértő segít a vállalkozásodnak a marketing stratégiájának kialakításában és megvalósításában. A marketing-tanácsadó olyan területeken tud tanácsot adni, mint a piac megértése, a versenytársak elemzése, a célcsoport meghatározása, a márkaépítés, a kommunikáció, a hirdetések optimalizálása és a mérés-értékelés. A marketing-tanácsadás akkor lehet hasznos számodra, ha: A marketing-tanácsadás során egy személyre szabott konzultáción vehetsz részt, amelynek tartalma az adott vállalatra és problémára igazodik. A konzultáción a marketing tanácsadó felméri a vállalatod helyzetét és…

Bővebben

blank

Az internetes hirdetés korában a Google AdWords (Google Ads néven ismert) nélkülözhetetlen eszközzé vált a vállalkozások számára. Ez a rendkívül hatékony platform lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy elérjék a célközönségüket a világ minden tájáról. De a Google AdWords használata nem mindig egyszerű – éppen ezért vannak Google AdWords szakértők, akik képesek maximalizálni a rendszerben rejlő lehetőségeket. Miért fontosak a Google AdWords szakértők? A Google AdWords szakértők olyan szakemberek, akik értéken tudják adni a hirdetési költségvetést. Tapasztalataik és képességeik segítségével…

Bővebben

blank

Egy modern, pörgő világban, ahol a verseny a szabadalmakért, vásárlókért és piaci részesedésért folyamatosan változik, a marketing kulcsfontosságú a vállalkozások számára. A marketingstratégiák hatékony meghatározása és megvalósítása gyakran komplex feladat, amely széleskörű szakértelemet és tapasztalatot igényel. Itt jön képbe a marketing-tanácsadás, amelynek célja, hogy segítséget nyújtson a vállalatoknak abban, hogy a legjobban használják ki a piaci lehetőségeket. Mi a marketing-tanácsadás? A marketing-tanácsadás folyamata során szakértők segítik a vállalatokat a piaci pozíciójuk, az ügyféligények és a versenytársak elemzésében, a hatékony stratégiák…

Bővebben

blank

Utólag már lehet, másként fogunk tekinteni a választásra. Habár szokás mondani, hogy az adott pillanatban mindig a szerintünk legjobb lehetőséget választjuk, ez nem minden esetben egyenlő a legjobb, sem a leglogikusabb döntésnek. Így az utólagos mérlegelés segítségével tanulhatunk a helyzetből. Ha azonban a túlgondolás csapdájába esünk, akkor észre sem vesszük, és máris torzítani kezd a tudatunk. Alapvetően öt fázisból áll az, hogy milyen döntést hozunk meg egy vásárlás (vagy bármilyen döntéshelyzet) során. Az első a a figyelem, amikor mondjuk egy…

Bővebben

Life és business coach

A coach az, aki kihozza belőled a benned rejlő potenciált azzal, hogy életed adott területén megmutatja rengeteg ösztönző kérdés és néhány gyakorlat segítségével, hogyan válj a legjobb önmagaddá. Számtalan coaching terület létezik, abból pedig a két legnépszerűbb a life coaching és a business coaching. Joggal merülhet fel a kérdés, hogy mikor és kihez érdemes fordulnod a problémáiddal? Miben tér el a coaching egy baráti beszélgetéstől? Egy barátoddal vagy közeli ismerősöddel folytatott beszélgetés során tapasztalatot és információt cseréltek, de ez szinte…

Bővebben

blank

Kortól és nemtől függetlenül gyakran látom a tuti recepteket a marketingesek tollából, amelyek az egyetemleges igazságot hivatottak jól megmondani. Úgy vélik, hogy náluk van az igazság olyan kérdésekben, mint hogy: mikor kell posztolni a Facebookra. Ebbe az időpont és / vagy a hét valamelyik napja is beletartozik. Persze ezen túlmenően felfedik az igazságot arról is, hogy miről kell posztolni, hogyan és hányszor. Illetve további technikák százairól lehet még olvasni, és arról még nem esett szó, hogy a buyer personának és…

Bővebben

Marketing és coaching

Magyarországon az elmúlt évtizedekben jelentősen megnőtt mind a coachok, mind a marketing-tanácsadók száma. Ez köszönhető annak, hogy a két szakmának széleskörű képzési lehetőségei vannak, mert az egyetemi lehetőségeken kívül már felnőttképzési akkreditált tanfolyamok is rendelkezésre állnak. Sokan azonban nem tudják a gyakorlatban megfogalmazni, igazából mire is van szükségük ahhoz, hogy vállalkozásukat sikerre vigyék. Ebben a cikkben ezért különbséget teszek a két szakma között, és pontosítom, mikor kit érdemes keresned. Marketing – az üzlet reklámozása Sajnos erős az a tévhit a…

Bővebben

blank

A marketing szerteágazó szakma, és több száz definíciója létezik, így akár az attitűdváltás részét is képezhetné az egyik meghatározás, például: a reklám egyik célja a fogyasztó attitűd váltása. A magyar marketinges szakma nem igazán szokott ezzel a kérdéskörrel foglalkozni, no nem azért mert fölösleges lenne, hanem azért, mert ehhez már mélyebb pszichológiai ismeretek szükségesek, egy hatalmas adag önismerettel egybekötve. Ezeknek az elsajátítása hosszú évek kemény munkája, és rengeteg pénzbe kerül, így csak egy maréknyi ügynökség fektet még ebbe is.  Az…

Bővebben

blank

Az emberi viselkedés egy elképesztően tág témakör. Talán a legtöbb vállalkozó azt gondolja, hogy a vásárlók kiszámítható robotok, akiket nagyon egyszerű megfejteni. Sőt, gyerekjáték őket rávenni a vásárlásra, hiszen nemcsak a „marketingesek”, hanem a reklámcsatornákat üzemeltetők is folyamatosan azt sulykolják, hogy egy pár hirdetés mindent is megold. Csak meg kell bízni egy hirdetéskezelőt vagy meg kell keresni a hirdetés feladása gombot, és már csak azon kell gondolkodni, hogy két hét múlva hová öntsük a milliókat. Ezzel a gondolatmenettel nem teljesen…

Bővebben

blank

A szín öltöztet. Nézzük meg azt, hogy milyen tulajdonsággal rendelkező embereket tudsz megszólítani ezen a felületen, csupán a színek megfelelő használatával a reklámodban. – Ha zöld színeket használsz, akkor a magasabb státuszú embereket vonzod majd. – Ha piros színeket használsz, akkor a kockázatvállaló embereket vonzod majd. – Ha kék színeket használsz, akkor a befektető típusú embereket vonzod majd. – Ha sárga színeket használsz, akkor a önbizalommal teli embereket vonzod majd. – Ha fehér-fekete színeket használsz, akkor a magasabb iskolai végzettségű…

Bővebben

blank

Fogj 10 embert, 5 embernek a kezébe adj (örökbe) 10 db ezrest és kérd meg őket arra, hogy osztozkodjanak.  Nagyon más arányban fogják a pénzt elosztani. Lesznek olyanok, akik 50-50%-ban fognak megállapodni. Míg olyan csapat is lesz, akik 30-70%-ban, vagy éppen 20-80%-ban. Szóval a szórás magas lesz. Ha pedig a legvégén megkérdeznéd tőlük azt, hogy miért pont úgy döntöttek, azt felelnék, hogy: így volt a logikus. De a logikát azonnal ki tudjuk zárni, hiszen ha logikusan döntöttek volna a felek,…

Bővebben

blank

Még 2022-ben egy vállalkozó kereste meg a tanácsadó irodánkat, panaszával, hogy a második Google Ads-ügynökség szolgáltatásaival sem érte el a kívánt javulást a hirdetései teljesítményében. Az ügy különösen aktuálissá vált, mivel karácsony közeledtével szerette volna maximalizálni az eladásokat, és ezért hétfőn még szeretett volna újabb csomagokat feladni. Én magam ültem autóba, hogy személyesen találkozzak vele és segítsek értelmezni az adatokat. Az ügy kivizsgálása során gyorsan kiderült, hogy a vállalkozó ugyanahhoz a marketing csapathoz fordult másodszorra is, anélkül, hogy tudott volna…

Bővebben

980/1083