Kommunikáció és Tartalomgyártás

A Facebook 20%-os szabálya

Az offline marketing világában manapság a hatalmas felületű hirdetőtáblák, a meghökkentő, látványos plakátok és a merész színválasztás a trend.

A Facebook hirdetésre azonban épp ennek az ellenkezője vonatkozik, minél inkább beillik egy hirdetés a hírfolyam többi megosztott tartalma közé, annál jobban eléri a célját. Egyszerű, rövid üzenetre van szükség, egy jó minőségű képpel kiegészítve. A Facebook tudja, hogy a felületén az egyszerű üzenettel rendelkező képanyagok jobban teljesítenek, így létrehozták az úgynevezett 20%-os szabályt. Az előírás nagyon egyszerű: csak olyan kép futtatható a Facebook felületén hirdetésként, mely 20%-nál kevesebb szöveget tartalmaz. Ez a szabály azonban csak a képen feltüntetett szövegre vonatkozik, természetesen a leírás és a CTA felhívás nem tartozik bele.

Van pár kivétel, melynél nem veszik figyelembe ezt a szabályt, pl.: könyvborítók vagy rendezvények plakátja.

Mivel elég nehéz megállapítani egy kép esetén, hogy hány százalékos a szöveg aránya, a Facebook létrehozott egy felületet, hova feltölthetjük a hirdetésben használni kívánt covert, a rendszer pedig ellenőrzi nekünk, hogy megfelelő-e. Ha nem vagy biztos benne, hogy a választott grafika megfelelő-e Facebookos hirdetéshez, itt leellenőrizheted: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Ha hirdetést szeretnél létrehozni, mindig jusson eszedbe, hogy a Facebookon a legjobb módja, hogy megragadd a felhasználók figyelmét, ha egy gyönyörű képet használsz, mely a leírás szövegére irányítja a figyelmet. A 20%-os szabályt nem csak azért hozták létre, hogy a hírfolyam ne legyen telítve felesleges képre írt információval, hanem azért is, hogy a hirdetésed minél jobb eléréssel rendelkezzen.

Vélemény, hozzászólás?